Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Temperatuur van een droogkast met waterpomp BEKO DPU 8380X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Temperatuur van een droogkast met waterpomp BEKO DPU 8380X

    Kan iemand me zeggen hoe warm een droogkast met waterpomp wordt, want heb net een 2de hands gekocht en die wordt niet echt warm, heel lauw. De was droogt wel maar op een hele lauwe temperatuur...
    Kan het zijn dat de water pomp stuk is? Het water komt wel in de condensatie bak terecht...

    Model Beko DPU 8380 X


    Dank je

  • #2
    Re: Temperatuur van een droogkast met waterpomp BEKO DPU 8380X

    Oorspronkelijk geplaatst door OLi4DB Bekijk bericht
    Kan iemand me zeggen hoe warm een droogkast met waterpomp wordt, want heb net een 2de hands gekocht en die wordt niet echt warm, heel lauw. De was droogt wel maar op een hele lauwe temperatuur...
    Kan het zijn dat de water pomp stuk is? Het water komt wel in de condensatie bak terecht...

    Model Beko DPU 8380 X


    Dank je
    Enkele feiten en weetjes:
    Een warmtepomp droogkast zal meer tijd nodig hebben om de was te drogen. Het is langzamer omdat de was op lage temperatuur gedroogd wordt. Er is gemiddeld iets meer dan 2 uur nodig voor een volle was katoen.
    Sommige was moet op een lage temperatuur drogen en moet dus meestal apart in de trommel. Een warmtepompdroger droogt altijd op een lage temperatuur, dus daarin kan alle was bij elkaar.

    De werking van een warmtepomp droogkast is in principe hetzelfde als een gewone warmtepomp en dus vergelijkbaar met een diepvriezer. In de pomp wordt een vloeistof samengeperst waardoor warmte vrijkomt. Hierdoor wordt de lucht verhit en verzonden naar de trommel. De vochtige lucht uit de droogtrommel zal condenseren en opgevangen worden in een condensbak. De droge lucht wordt dan weer naar de compressor gestuurd om de cyclus te herbeginnen.

    Comment


    • #3
      Re: Temperatuur van een droogkast met waterpomp BEKO DPU 8380X

      Het is normaal dat een warmtepompdroogkast langer draait (2-3 uur is niet abnormaal als de droogkast goed gevuld is), en de temperatuur is ook een heel stuk lager dan bij een conventionele droogkast.
      Een warmtepompdroogkast verbruikt tijdens de werking doorgaans 500-600W, een conventionele droogkast verbruikt tussen de 2000 en 3000W (naargelang merk en model).
      Een droogkast met verwarmingsweerstanden draait minder lang, maar het totaalverbruik is wel degelijk hoger dan bij een warmtepompdroogkast.

      Ik heb even de handleiding opgezocht, bij die Beko zit er onder de deur nog een "filterlade", waar nog een extra filter in zit dat af en toe moet zuiver gemaakt worden, en dat filter wordt wel eens vergeten waardoor de droogkast minder goed werkt.
      Bekijk en download gratis de BEKO DPU 7380 X Wasdroger handleiding (pagina 7 van 52) (Nederlands). Ook voor ondersteuning en handleiding per email.

      Als je die droogkast tweedehands hebt gekocht dan kan het zeker geen kwaad om dat eens te controleren.
      Last edited by Black B@ndit; 24 februari 2020, 21:28.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Temperatuur van een droogkast met waterpomp BEKO DPU 8380X

        Ik denk dat met die bak onderaan de condensor bedoeld wordt, als die vol pluizen zit werkt het niet goed, bovendien wordt de compressor erg belast zodat hij sneller kapot gaat.

        Comment


        • #5
          Re: Temperatuur van een droogkast met waterpomp BEKO DPU 8380X

          Hier lees je wat oplossingen hoe het komt dat de wasdroger niet warm wordt, misschien heb je er wat aan! Ik had hetzelfde probleem en heb hier wel wat aan gehad. Dus een tip voor jou (en eventueel lezers met hetzelfde probleem).

          Comment


          • #6
            Temperatuur van een droogkast met waterpomp BEKO DPU 8380X

            Oorspronkelijk geplaatst door jjustink Bekijk bericht
            Hier lees je wat oplossingen hoe het komt dat de wasdroger niet warm wordt, misschien heb je er wat aan! Ik had hetzelfde probleem en heb hier wel wat aan gehad. Dus een tip voor jou (en eventueel lezers met hetzelfde probleem).
            Na anderhalf jaar zal dat hopelijk wel opgelost zijn zeker? [emoji6]
            Last edited by VerSeg; 30 juni 2021, 09:57.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment

            Working...
            X