Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorgeschilderd glasvezelbehang en vliesbehang reeds in een kleur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorgeschilderd glasvezelbehang en vliesbehang reeds in een kleur

    Ik zag dat ze al voorgeschilderd glasvezelbehang verkopen, iets duurder maar anders heb je ook je verfkost.

    Dit staat expliciet op de witte rollen voorgeschilderd, maar is dit zo'n verschil met wit glasvezelbehang niet voorgeschilderd?

    Er is ook vliesbehang al meteen in een kleur, dat staat niet op "voorgeschilderd", maar ik neem aan dat je daar ook kan overschilderen, op alle vliesbehang (staat ook verfborsteltje op)
    Last edited by KevinVdd; 23 februari 2020, 08:43.

  • #2
    Re: Voorgeschilderd vliesbehang

    Reken het verschil eens uit. Voordeel: je verbruikt minder verf. Nadeel: Lijm zorgt dat de glasvezel "wak" wordt en daardoor lost de verf wat op. Je moet dus zorgen dat je steeds overtollige lijm goed afwast zodat de opgeloste verfresten niet opdrogen op de plaatsen waar je geen vlies komt. Dat geldt ook voor lijmresten die op de vloer zouden terechtkomen als er ergens wat slechter afgedekt is.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Voorgeschilderd vliesbehang

      Je hebt het toch over vliesbehang ipv over glasvezelbehang? Deze laatste kan voorgeschilderd zijn (wit) en ik zou niks anders willen.
      Vliesbehang in het wit maakt niet uit, daar schilder je gewoon over, die kan je ook in andere tinten vinden en moet je niet overschilderen.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Voorgeschilderd vliesbehang

        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Je hebt het toch over vliesbehang ipv over glasvezelbehang? Deze laatste kan voorgeschilderd zijn (wit) en ik zou niks anders willen.
        Vliesbehang in het wit maakt niet uit, daar schilder je gewoon over, die kan je ook in andere tinten vinden en moet je niet overschilderen.
        Ik zal duidelijker zijn;
        vliesbehang kan je in wit of andere kleuren krijgen, die in het wit kan je overschilderen of zo laten, de andere kleuren zijn sowieso klaar.
        Ik heb ooit eens vliesbehang overschilderd (was beige naar een iets donkerder kleur met als resultaat dat het vliesbehang steeds plakkerig aanvoelde (met latex overschilderd, maar dit terzijde).

        Glasvezel behang nietvoorgeschilderd zou ik alleszins niet nemen,daar gaan inderdaad massa's verf in en het resultaat is maar zozo ...
        Glasvezel wel voorgeschilderd krijg ik soms met 1 laag gedekt als je een lichte kleur gebruikt .
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Voorgeschilderd vliesbehang

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Glasvezel behang nietvoorgeschilderd zou ik alleszins niet nemen,daar gaan inderdaad massa's verf in en het resultaat is maar zozo ...
          Glasvezel wel voorgeschilderd krijg ik soms met 1 laag gedekt als je een lichte kleur gebruikt .
          Mijn broer zat zowat 30 jaar in de stiel en mengde altijd zijn lijm met 1/3 verf van de kleur die er moest op komen.
          Spaart blijkbaar een laag verf uit, en zonder verlies van kleefkracht.
          Heeft hij hier ook gedaan, met zeer goed resultaat.

          Comment


          • #6
            Re: Voorgeschilderd vliesbehang

            Goed idee om te onthouden 👍
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Voorgeschilderd vliesbehang

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Mijn broer zat zowat 30 jaar in de stiel en mengde altijd zijn lijm met 1/3 verf van de kleur die er moest op komen.
              Klopt, maar dat deden we niet zo dikwijls omdat het wel extra opkuiswerk gaf en omdat het gros van de klanten niet voor de "laagste bieder" ging zodat een extra laag niets uit maakte. Sommigen veranderden nog van kleur net voor de laatste laag zodat we soms nog eens een extra laag mochten aanbrengen.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Voorgeschilderd glasvezelbehang en vliesbehang reeds in een kleur

                Ja ik bedoelde eigenlijk glasvezelbehang die was voorgeschilderd in het wit, heb m'n topic aangepast.

                Wat is het verschil eigenlijk tussen glasvezel en vliesbehang, ik hoorde altijd dat vliesbehang beter zou zijn?

                Ik dacht dat je vliesbehang altijd kon overschilderen, ik heb er nu die wij lange tijd geleden in beige en bruin geschilderd hebben, zou daar primer over doen en wit schilderen.

                Betreft vliesbehang die reeds een kleur heeft : ik zag dus mooie lichtgrijze rollen met linnen structuur van decotex en stond verfborsteltje op, raar dat daar niet zou overschilderd kunnen worden moest ik later ooit eens ander kleur willen. Kwam misschien door uw latex verf.
                Last edited by KevinVdd; 23 februari 2020, 09:16.

                Comment

                Working...
                X