Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

walk of life

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • walk of life

    Deze foto onlangs als test in de testhoek reeds geplaatst, maar jullie eerlijke mening en suggesties zeker welkom!
    credits voor mn dochter en vader ;-)

    [IMG]DSC_0671 by Lieke lielie, on Flickr[/IMG]

  • #2
    Re: walk of life

    Heel mooi, zachte sfeer en toch kil en vochtig, goede kleur, doe zo voort
    De kleurtjes aan de bomen, waarschijnlijk wandelaanduidingen, kan je wegclonen indien ze storen - voor mij hoeft dat niet
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: walk of life

      Heel leuk beeld ! De merkingen op de bomen zijn zo weggepoetst en gaan de foto nog ten goede komen ! Toch ook zoal

      Comment


      • #4
        Re: walk of life

        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Heel mooi, zachte sfeer en toch kil en vochtig, goede kleur, doe zo voort
        De kleurtjes aan de bomen, waarschijnlijk wandelaanduidingen, kan je wegclonen indien ze storen - voor mij hoeft dat niet
        ik volg !!! grts Jozef
        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

        Comment


        • #5
          Re: walk of life

          Mooi beeld met een intieme sfeer (grootvader - kleindochter moment).
          En je wordt door het pad als het ware in de foto gezogen.
          Het weglopen van de aanduidingen zou de foto helemaal af maken.
          Prima beeld.

          Comment


          • #6
            Re: walk of life

            prchtsfeer, knappe foto, en ik vind die markeringen juist leuk speels

            Comment


            • #7
              Re: walk of life

              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
              Heel mooi, zachte sfeer en toch kil en vochtig, goede kleur, doe zo voort
              De kleurtjes aan de bomen, waarschijnlijk wandelaanduidingen, kan je wegclonen indien ze storen - voor mij hoeft dat niet
              De tital en de tekst spreken de symboliek van de foto tegen.
              Dus als we de titel en tekst weglaten (foto's zouden voor zichzelf moeten spreken) houden we in feite een droevig thema over.
              • Kille en vochtige sfeer;
              • De personen gaan wég van de fotograaf (betrachter);
              • Ze gaan ergens naar toe (de bomen met de markeringen)


              Dit duidt (symbolisch gezien) op het vertrekken/overlijden van één van de personen.
              Ze gaan ergens naar toe, maar we weten niet waar naar toe.

              YMMV

              Zoiets deden ze al 500jaar geleden met de schilderkunst: bv Jan van Eyck. Het gezin Arnolfini.
              Schijnbaar een een pasgetrouwd koppel, echter de symboliek wijst erop dat de vrouw overleden is.

              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: walk of life

                kleurtjes op de bomen geven aan dat je een wandelroute volgt, zij vertellen dus een deel van het verhaal. Ik zou niet weten waarom ze dan weg zouden moeten gehaald worden.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: walk of life

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  De tital en de tekst spreken de symboliek van de foto tegen.
                  Dus als we de titel en tekst weglaten (foto's zouden voor zichzelf moeten spreken) houden we in feite een droevig thema over.
                  • Kille en vochtige sfeer;
                  • De personen gaan wég van de fotograaf (betrachter);
                  • Ze gaan ergens naar toe (de bomen met de markeringen)


                  Dit duidt (symbolisch gezien) op het vertrekken/overlijden van één van de personen.
                  Ze gaan ergens naar toe, maar we weten niet waar naar toe.

                  YMMV

                  Zoiets deden ze al 500jaar geleden met de schilderkunst: bv Jan van Eyck. Het gezin Arnolfini.
                  Schijnbaar een een pasgetrouwd koppel, echter de symboliek wijst erop dat de vrouw overleden is.

                  https://nl.wikipedia.org/wiki/Portre..._en_zijn_vrouw
                  Waw, eerlijk ik wist niet dat men zoveel symboliek in een foto kon leggen. Daar moet je al een pàk over gelezen hebben om tot dat betekenisniveau te komen.
                  Dat was ongetwijfeld ook niet de bedoeling van de fotograaf. Dus de symboliek die jij meent te zien, is er eigenlijk niet.
                  Dat doet me wat denken aan Franse liedjesteksten die we in het Middelbaar moesten analyseren, op zoek naar de diepere symboliek. Gek werd ik daarvan. In plaats van gewoon te luisteren en te genieten.
                  Know what you know, and don't know what you don't know.

                  Comment


                  • #10
                    Re: walk of life

                    Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
                    Waw, eerlijk ik wist niet dat men zoveel symboliek in een foto kon leggen. Daar moet je al een pàk over gelezen hebben om tot dat betekenisniveau te komen.
                    Dat was ongetwijfeld ook niet de bedoeling van de fotograaf. Dus de symboliek die jij meent te zien, is er eigenlijk niet.
                    Dat doet me wat denken aan Franse liedjesteksten die we in het Middelbaar moesten analyseren, op zoek naar de diepere symboliek. Gek werd ik daarvan. In plaats van gewoon te luisteren en te genieten.
                    Wel, dat is nu het verschil tussen een goede en een schitterende foto (of kunstwerk in het algemeen). Een schitterende foto bevat verschillende dieptelagen. Een foto kan 'mooi' zijn maar geen bewuste boodschap dragen (mijn leraar noemde dat altijd postkaartfotografie). Niks mis mee ,maar als je 100.000 dergelijke fotos gezien hebt (of leuke deuntjes gehoord) wil je meer. Dus wordt er naar symboliek/stemming/boodschap/striktere composities gekeken die de kunstenaar verborgen heeft. Niet naar toevallige treffers. En degelijke fotos (kunstwerken) maken is moeilijk. Daarom hebben veel mensen moeite met moderne kunst. Men kijkt enkel naar 'mooi', niet naar de boodschap/symboliek.
                    Ik wilde met mijn opmerking daarmee toch even de aandacht trekken. De beginnende fotograaf mag dat weten.

                    YMMV
                    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                    Comment


                    • #11
                      Re: walk of life

                      Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
                      Waw, eerlijk ik wist niet dat men zoveel symboliek in een foto kon leggen. Daar moet je al een pàk over gelezen hebben om tot dat betekenisniveau te komen.
                      Dat was ongetwijfeld ook niet de bedoeling van de fotograaf. Dus de symboliek die jij meent te zien, is er eigenlijk niet.
                      Dat doet me wat denken aan Franse liedjesteksten die we in het Middelbaar moesten analyseren, op zoek naar de diepere symboliek. Gek werd ik daarvan. In plaats van gewoon te luisteren en te genieten.
                      Een foto moet in grote mate een verhaal vertellen.
                      Je wilt immers de kijker meetrekken in hetgeen wat jij in gedachten had.
                      En net dat maakt een foto heel sterk, het verhaal erachter (zonder uitleg te moeten geven want dat maakt het allemaal weer teniet gedaan)

                      Met een minimale nabewerking kan deze foto nog krachtiger worden, nog donkerder van verhaal, duister. Of net vrolijk!
                      Instagram / Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: walk of life

                        Bedankt voor jullie feedback en ook zéér interessante denkpistes over het verhaal achter de foto.
                        Het verhaal achter de foto de oudste persoon en de jongste van onze familie die op wandeling gaan, hand in hand in het leven 😊

                        Comment


                        • #13
                          Re: walk of life

                          Mooie foto, er zit voor mij een goed gevoel van ruimte in. En lijkt me een fijne wandelroute

                          Comment


                          • #14
                            Re: walk of life

                            Oorspronkelijk geplaatst door Robby :) Bekijk bericht
                            Mooie foto, er zit voor mij een goed gevoel van ruimte in. En lijkt me een fijne wandelroute
                            Dank je wel! Deze wandeling was in Noirfontaine, in de buurt van Bouillon 🙂

                            Comment


                            • #15
                              Re: walk of life

                              Correctie: NoirEfontaine

                              Comment

                              Working...
                              X