Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A55 en flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A55 en flits

    Ik heb een sony A55 fototoestel, en kocht een jaar geleden tweedehands een flits HVL-F58AM.
    De flits werd tot nu toe niet gebruikt, maar nu moeten wij voor de Fotocursus hiermee gaan werken.
    Ik geraak totaal niet uit aan de instellingen van de flits en ook in onze klas is er niemand die ze kennelijk juist aan de praat krijgt. Ik vraag me af of de flits uberhaupt wel ok is.
    Is er soms iemand in de omgeving van st niklaas die zulke flitsen kent en bij wie ik eventueel eens langs kan gaan om samen te testen?

  • #2
    Re: Sony A55 en flits

    Ben geen Sony kenner.
    Flash OK??
    Goede batterijen erin,ON:normaal moet dan je testknop oplichten.Druk er op flits moet afgaan.
    Indien niet:contacten even nakijken.
    Raadpleeg eens ook de handleiding,event op internet.
    Wel wat ingewikkelde flits.
    Maar als je via de MODE knop links,instelt op het volledig bliksem teken,op de ttl -toets drukt, rechts naast de mode knop, tot je de M ziet,tweede stand,en dan op je camera M instelt,sluiter op bv 1/60 sec zet,en diafragma manueel instelt bv. 8,dus alles volledig manueel instelt, dan moet je toch al kunnen flitsen.Denk ik toch.
    En dan heb je verder de tijd om alle 88 pagina's te lezen,en uit te proberen.
    Heb ook maar vluchtig de manual gelezen op internet.
    Heb zelf Canon.

    Comment


    • #3
      Re: Sony A55 en flits

      Hoogstwaarschijnlijk heb je dit al zelf gevonden. Heb mijn HVL-F58AM en A300 van onder het stof gehaald.

      flits aanschakelen
      TTL kiezen
      bovenaan flitsteken met auto selecteren
      in het menu van de camera instellen op ADI-flits
      Nu kan je al fotograferen in auto mode

      flits omschakelen naar M
      flitssterkte instellen met ring rond de Fn knop van 1/1 tot 1/32

      Voor remote bediening enz beter handleiding raadplegen.

      Comment

      Working...
      X