Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verduisterende overgordijnen / slimme rolgordijnen al in Ikea NL, nog niet in België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verduisterende overgordijnen / slimme rolgordijnen al in Ikea NL, nog niet in België

    Het lijkt leuk automatische rolgordijnen met afstandsbediening, type Fyrtur.
    Aansluiten op de hub van €32.95 en je kan ze met de home app gebruiken (met soms nog wat kinderziekten, maar werkt wel grotendeels)

    Voorlopig weer eerst in NL, nog niet in België

    Hoopte rond de €500, maar is toch €710 voor m'n 5 living ramen, maat 80 x 195 (4x €129) + 140 x 195 (€159) + €32.95 Trådfri-hub (om met homeconnect app te kunnen bedienen op je telefoon).

    Zopas nog eens gewone rolgordijnen gesimuleerd en €253 dus toch een pak duurder voor de goedkoopste automatische van Ikea, goedkoper automatisch zal wel niet bestaan...
    Probleem is dat ik niet weet welke verduisterende te nemen.

    -Horizontale jaloezieën : komt teveel stof op
    -Gewone overgordijnen vroeger gehad en niet zo mooi
    -Vertikale lamellen zitten soms niet goed vast en scheuren soms af bovenaan in het midden
    -Vouwgordijnen heb ik in mijn slaapkamer

    Ik weet echt niet meer welke nemen, hebben jullie moderne overgordijnen/rolgordijnen/vertikale lamelllen die nog modern zijn?
    Een vriend heeft vertikale aluminium lamellen en is er tevreden van.

  • #2
    Re: Verduisterende overgordijnen / slimme rolgordijnen al in Ikea NL, nog niet in Bel

    Hier verticale lamellen aan een schuifraam van 3,5m breed op 2,4m hoog. Hangen er ondertussen zowat 25 jaar, nog nooit problemen mee gehad en het mechanisme (de twee delen schuiven naar elkaar toe) is ook nog steeds hetzelfde. De lamellen in een soort stijve stof zijn enkele keren gewassen, dat is wel niet zo simpel maar gelukkig blijven ze goed proper, er zijn ook geen rokers hier in huis. De lamellen zullen waarschijnlijk wel vervangen worden dit jaar wegens vernieuwing ramen. In elk geval wat ons betreft zijn verticale lamellen zeker een aanrader maar het waren destijds ook niet de goedkoopste, als ik me niet vergis van het merk Luxaflex.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment

    Working...
    X