Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1722

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1722

    Ik zal wel weer de wind van voren krijgen, het zij zo.

    Onze verkaveling grenst aan een doe hetzelf zaak met een voetweg ertussen aan de achterkant van onze tuin.
    Al enkele uren horen we wat vreemde geluiden en dan komt er plots een golfplaat in PVC tot op onze oprit gevlogen, over metershoge afsluitingen heen.
    Mocht mijn auto toevallig op de oprit gestaan hebben een hoop schade.

    Dus even melden aan het nieuwe wondernummer 1722: tuut, tuut, tuut.
    Dan maar even de 101 politie: ja meneer, ik moet u doorverwijzen naar de 1722
    1722 gebeld: tuut, tuut, tuut
    Terug de 101, daar wou men toch luisteren en ging men het doorgeven (zei die mevrouw toch).
    Toch nog eens de 1722 geprobeerd om het daar ook te melden: ha, het belde, een computerstem die gewoon verzoekt om, wegens de drukte, later eens terug te bellen.

    Schitterende uitvinding die 1722, echt waar. Intussen rammelt de rest van het pak golfplaten rustig verder en zitten wij met de daver op het lijf.
    Last edited by nete; 16 februari 2020, 21:49.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: 1722

    Eén van de politieke themas deze morgen in de 7e dag ... Er voor zorgen dat er op piekmomenten geen wachtrijen zijn bij de 112 ... in de stijl van "er zijn nog x wachtenden voor u" ... snapt ge? Er is hier en daar een stormpje bezig ... verwachte piek van de hostiliteiten: rond 16u30 in het Westen, rond 22u in het Oosten ... 'k weet het, dat lost uw probleem niet op

    Comment


    • #3
      Re: 1722

      Nadat ik eerst de brandweer via 101 trachtte te contacteren en tot mijn verwondering op de 112 terecht kwam, die me (overigens logisch en terecht) vertelden dat de 112 moest vrij blijven voor levensbedreigende zaken :

      Mijn burgemeester gecontacteerd en die heeft de plaatselijke brandweer reeds op de hoogte gesteld. Om dat te melden belde hij me zelfs een paar minuten na mijn oproep zelf op. Chique !

      Hoeveel zou de installatie van die 1722 dienst die, als hij geactiveerd wordt onbereikbaar is, ons weeral gekost hebben ?
      Last edited by nete; 16 februari 2020, 17:10.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: 1722

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Eén van de politieke themas deze morgen in de 7e dag ... Er voor zorgen dat er op piekmomenten geen wachtrijen zijn bij de 112 ... in de stijl van "er zijn nog x wachtenden voor u" ... snapt ge? Er is hier en daar een stormpje bezig ... verwachte piek van de hostiliteiten: rond 16u30 in het Westen, rond 22u in het Oosten ... 'k weet het, dat lost uw probleem niet op
        Bedoelde je niet de 1722 ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: 1722

          Zoals ze zeggen ... voor “niet dringende oproepen”. [emoji6]
          Uiteraard kan er niet per belg een operator zitten voor mocht iedereen tegelijk bellen.
          Lijkt me nogal logisch dat het wat druk kan zijn met zo’n extreem weer.
          Uiteraard minder plezant als men moet wachten.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: 1722

            is die 1722 ook niet ergens via mail te bereiken om meldingen te doen?
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: 1722

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Zoals ze zeggen ... voor “niet dringende oproepen”. [emoji6]
              Uiteraard kan er niet per belg een operator zitten voor mocht iedereen tegelijk bellen.
              Lijkt me nogal logisch dat het wat druk kan zijn met zo’n extreem weer.
              Uiteraard minder plezant als men moet wachten.
              Dat is nu eens 1000% de reactie die ik van u verwachtte.
              Onze overheid kan blijkbaar echt niks fatsoenlijk meer doen, buiten met grote tamtam hun prachtige nieuwe verwezenlijkingen komen aankondigen.
              Men gaat de "dringende" nummers ontlasten door een nummer dat, wanneer het echt nodig is en waarvoor het opgestart is, onmogelijk te bereiken is.
              Je krijgt gewoon een computerstem die vertelt dat, omdat het uitermate druk is, de wachttijd véél te lang is en je later maar eens moet terugbellen. We spreken hier niet eens over een lange wachttijd, maar gewoon over u afschepen.
              Pure KAFKA in de hoogste graad.

              Als er hier door mijn tuin tussen mij en mijn buurman 5m lange golfplaten waaien hoeft de windrichting bij de volgende plaat (die ik hoor rammelen) maar iets af te wijken en ik of mijn buur zit hier met gebroken ruiten en binnenstromende regen.
              Hier ga je met je klassieke "als het druk is" méér dan kompleet de mist in hoor.

              Dus dan maar de klok 50 jaar terug gedraaid en onze burgervader gebeld.
              Last edited by nete; 16 februari 2020, 22:06.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                1722

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Dat is nu eens 1000% de reactie die ik van u verwachtte.
                Het kon ook alleen maar van u komen om zo’n redenering te maken over die dienst. [emoji6]

                Men is niet de enige met een probleem op die dagen en je kon mogelijks ook online een melding maken zonder te wachten aan de telefoon. (Indien de gemeente daar al aan meewerkt uiteraard ... niet overal actief.) [emoji6]



                Als u tijdens tijdens storm of wateroverlast de brandweer nodig hebt, maar er is niemand in (potentieel) levensgevaar, moet u niet naar het noodnummer 112 bellen. U kunt hulp vragen van de brandweer in uw buurt: via het e-loket van 1722 op het betalende nummer 1722 (enkel indien geactiveerd)…
                Last edited by VerSeg; 16 februari 2020, 21:59.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  1722

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  is die 1722 ook niet ergens via mail te bereiken om meldingen te doen?
                  https://stormschade.vlaanderen/ik-he...hulp-aanvragen
                  Indien de gemeente daar al aan meewerkt uiteraard ... niet overal actief.
                  Last edited by VerSeg; 16 februari 2020, 21:59.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1722

                    Bon, het rond de pot draaien begint weer:

                    Waarom een 1722 TELEFOONNUMMER activeren, telkens als er zwaar weer in aantocht is, om dan afgescheept te worden met "bel later eens terug". Je komt niet eens in een wachtrij terecht.

                    Het schijnt trouwens al in de 7de dag aan bod geweest te zijn.
                    Last edited by nete; 16 februari 2020, 23:24.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1722

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Bon, het rond de pot draaien begint weer:

                      Waarom een 1722 TELEFOONNUMMER activeren, telkens als er zwaar weer in aantocht is, om dan afgescheept te worden met "bel later eens terug". Je komt niet eens in een wachtrij terecht.
                      Er wordt gewoon een bedacht antwoord gegeven.

                      Het nummer werd specifiek bedacht om de noodcentrales (112) een beetje te ontlasten en vrij te houden voor echte dringende gevallen.

                      Vroeger bestond dat nummer voor “niet dringende gevallen” niet en kwamen die oproepen ook nog op 112/100/101 binnen waardoor ook dringende gevallen niet tijdig beantwoord konden worden ... het is dus toch al een stap in de goede richting, ook al is het niet perfect.

                      U belt naar eigen zeggen naar dat nummer, waarmee we kunnen opmaken dat het niet extreem dringend is?
                      Dan is het toch ook zo geen ramp om begrip te hebben voor het enorme aantal oproepen en even wat geduld te hebben?

                      Plus laat ons eerlijk zijn ... gans de week aankondigen dat het niet zo erg zou worden als vorige week, op verschillende momenten werd zelfs gezegd dat het niet eens een storm zou worden.
                      Zelfs vandaag werd verkeerde info gegeven ... Noodweer Benelux kondigden zelfs deze middag nog aan dat de rukwinden vanaf 13:00 fors zouden afnemen en het ergste voorbij was ... echter moest het ergste dan nog komen.

                      Ja het is wat vervelend als een dienst overbelast is en men wat geduld moet hebben, maar men moet ook wat begrip hebben voor de uitzonderlijke situatie.

                      Tip: Misschien zoeken ze nog vrijwilligers? [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1722

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                        U belt naar eigen zeggen naar dat nummer, waarmee we kunnen opmaken dat het niet extreem dringend is?
                        Dan is het toch ook zo geen ramp om begrip te hebben voor het enorme aantal oproepen en even wat geduld te hebben?

                        Ja het is wat vervelend als een dienst overbelast is en men wat geduld moet hebben, maar men moet ook wat begrip hebben voor de uitzonderlijke situatie.

                        Tip: Misschien zoeken ze nog vrijwilligers? [emoji6]
                        Ik was inderdaad nog niet aan het sterven.

                        Hadden ze gisteren die 1722 gewoon buiten dienst gesteld, niemand had het verschil gewaar geworden. DAAR gaat het om. En gij noemt het "een stap in de goede richting", de mop van het jaar. Hoeveel van de mensen die dezelfde onzin te horen kregen op de 1722 zullen beginnen bellen zijn naar de 112 ? Ik wil ze de kost niet geven.
                        Dus je laatste zinnetje: weeral hetzelfde, een gruwelijk tekort aan mensen in die centrales.
                        Ik zal dus maar best vandaag eens bellen, alhoewel, het nummer is misschien alweer afgeschaft, en ik zal zeggen dat ze het probleem misschien nu al noteren voor volgend weekend, voor wanneer het weer stormt en de 1722 enkel dient om u te vragen LATER eens terug te bellen.
                        Man, man, ge moet dringend in de politiek, ge draait soms nog stukken beter rond de pot dan die kerels.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1722

                          Er is maar één zekerheid en dat is dat ondanks onze torenhoge belastingen elke dienst door de staat/provincie/gemeente er snel op achteruit gaat...ik vraag me hoe langer hoe meer af waar al onze belastingen in feite naartoe gaan ...
                          nikon coolpix s9100

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1722

                            Met het invoeren van het 1722 nummer zou je denken dat er meer operatoren aan de helpdesk zitten maar dat is niet het geval. Naar mijn gevoel was de situatie van Nete ook een 112 oproep. Meer info en online aanvragen: https://stormschade.vlaanderen/ik-he...hulp-aanvragen
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1722

                              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                              Er is maar één zekerheid en dat is dat ondanks onze torenhoge belastingen elke dienst door de staat/provincie/gemeente er snel op achteruit gaat
                              Klopt in vele gevallen.

                              Vooral de Vlaamse overheid is er kampioen in. Even off-topic een voorbeeldje:

                              Enkele tijd terug met veel bombarie aankondiging van "My Carreer": "Beste mensen, nu kan je in detail je beroepsloopbaan gaan bekijken".
                              1) wat de toegevoegde waarde van deze, ongetwijfeld geldverslindende site, kan zijn, is me een raadsel.
                              2) ik heb van 1972 tot 2000 gewerkt bij één van de grootste bedrijven in België en wat vertelt de site me: dat ik inderdaad gewerkt heb van 1965 tot 1995 zonder vermelding waar, en van 1995, o wonder, bij mijn werkgever sinds 1972.

                              Echt onschatbaar waardevol, zo'n site.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X