Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corona virus vakantieplannen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Corona virus vakantieplannen

    Tja, stel, je wilt verre reizen maken naar drukke oorden, waar lange vliegreizen en drukke steden in zitten, (Las Vegas, Texas...), durf je nu al vluchten plannen voor september? Normaal plan ik alles rond deze periode, maar dit jaar ben ik terughoudend. Te voorzichtig?

  • #2
    Re: Corona virus vakantieplannen

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Tja, stel, je wilt verre reizen maken naar drukke oorden, waar lange vliegreizen en drukke steden in zitten, (Las Vegas, Texas...), durf je nu al vluchten plannen voor september? Normaal plan ik alles rond deze periode, maar dit jaar ben ik terughoudend. Te voorzichtig?
    Waarschijnlijk wel. Het zou mij niet verwonderen mocht tegen de zomer er geen sprake meer zijn van COVID-19.
    Last edited by on4bam; 16 februari 2020, 10:27.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Corona virus vakantieplannen

      Moeilijk te zeggen. Langs de andere kant ga je nu ook niet naar de plaatsen waar het nu volop woedt.

      Comment


      • #4
        Re: Corona virus vakantieplannen

        "die bang is krijgt er ook" wist mijn grootvader zaliger te vertellen.
        Ik maak me niet te veel zorgen, sterven moeten we allemaal. Dat is nu eenmaal het gevolg van geboren worden.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Corona virus vakantieplannen

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Tja, stel, je wilt verre reizen maken naar drukke oorden, waar lange vliegreizen en drukke steden in zitten, (Las Vegas, Texas...), durf je nu al vluchten plannen voor september? Normaal plan ik alles rond deze periode, maar dit jaar ben ik terughoudend. Te voorzichtig?
          Anders eens een jaartje zalig rondcruisen in de Ardennen ?
          Er zal wellicht weer een hittegolf komen, dus mooi weer verzekerd 👍😉
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Corona virus vakantieplannen

            Ik zou mij daar eerlijk gezegd niet teveel zorgen in maken, wat met de mensen die
            gans het jaar rond voor hun werk de ganse wereld afreizen.

            Comment


            • #7
              Re: Corona virus vakantieplannen

              Velen vermoeden dat het virus naar de lente en zomer toe vanzelf zal verdwijnen (seizoensgebonden).
              Bij Sars bleek dit ook het geval.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Corona virus vakantieplannen

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik zou mij daar eerlijk gezegd niet teveel zorgen in maken, wat met de mensen die
                gans het jaar rond voor hun werk de ganse wereld afreizen.
                In de 35 jaar dat ik de wereld afreisde, ben ik slechts 1 keer in quarantaine moeten blijven.

                Ik vertrok vanuit Guayaquil (Ecuador) waar een zware cholera epidemie woedde. Bij de tussenlanding in Caracas moest ik 4 dagen
                in quarantaine blijven alvorens naar Londen door te mogen vliegen.

                Tijdens de vogelgriep-epidemie in Hong Kong moest ik bij aankomst in Shanghai 30 seconden voor een IR scanner staan om te controleren of ik koorts had. Bij retourvlucht naar Parijs geen enkele controle.

                Bij aankomst in Philadelphia moesten wij onze schoenen laten ontsmetten (vertrokken vanuit Amsterdam) omdat er toen mond-en klauwzeer was in Nederland.

                Comment


                • #9
                  Re: Corona virus vakantieplannen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Velen vermoeden dat het virus naar de lente en zomer toe vanzelf zal verdwijnen (seizoensgebonden).
                  Bij Sars bleek dit ook het geval.
                  Viroloog Marc van Ranst had dit idd ook al geschreven.

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Tijdens de vogelgriep-epidemie in Hong Kong moest ik bij aankomst in Shanghai 30 seconden voor een IR scanner staan om te controleren of ik koorts had. Bij retourvlucht naar Parijs geen enkele controle.

                  Bij aankomst in Philadelphia moesten wij onze schoenen laten ontsmetten (vertrokken vanuit Amsterdam) omdat er toen mond-en klauwzeer was in Nederland.
                  In Hong Kong hebben we onszelf ook eens op het scherm van de warmtescanner gezien (Sars) en in Ijsland moesten we met de auto door een ontsmettingsbak rijden en daarna uitstappen om onze schoenen te ontsmetten, dat was ook voor het mond- en klauwzeer dat toen ik het UK uitgebroken was en dat terwijl we de maanden er voor niet eens in de buurt van een boerderij geweest waren.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Corona virus vakantieplannen

                    Komt nu wel héél dichtbij hoor
                    Zeker met al die mensen die terugkomen van krokusverlof

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Corona virus vakantieplannen

                      Quinine, een middel gevonden in 1937 - werkt/helpt tegen Corona (volgens een studie van de KU Leuven, ik maak daarover dus geen grap) - het heeft al die jaren geholpen tegen Malaria - dus de werking is gekend, de nevenwerkingen ook.

                      Met z'n allen tonic drinken (met of zonder gin???).

                      Spijtig genoeg zit er niet veel van dat spul meer in de gini/schweppes van tegenwoordig (en ik ben geen tonic fan, maar als't moet - moet 't).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Corona virus vakantieplannen

                        Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                        Quinine, een middel gevonden in 1937 - werkt/helpt tegen Corona (volgens een studie van de KU Leuven, ik maak daarover dus geen grap) - het heeft al die jaren geholpen tegen Malaria - dus de werking is gekend, de nevenwerkingen ook.

                        Met z'n allen tonic drinken (met of zonder gin???).

                        Spijtig genoeg zit er niet veel van dat spul meer in de gini/schweppes van tegenwoordig (en ik ben geen tonic fan, maar als't moet - moet 't).
                        heu? het ene Malaria product is duidelijk het andere niet .. Chloroquine is het active product dat tegen Corona werkt .. maar begrijpelijk dat men dat niet op grote schaal gaat toepassen, al eens naar de bijwerkingen gekeken?
                        https://en.wikipedia.org/wiki/Chloroquine

                        Comment


                        • #13
                          Re: Corona virus vakantieplannen

                          Pfoe, ondertussen zit ik niet meer met die vakantieplannen in mijn hoofd :-(

                          Comment


                          • #14
                            Re: Corona virus vakantieplannen

                            Sommige virologen denken nu toch dat het lang zal duren. Gisteren schreef er nog een in de krant om ook deze zomer de BBQ feestjes maar uit te stellen tot volgend jaar. Dat belooft!
                            Ze zijn vooral bang voor een tweede en derde en ...uitbraak van dit virus. Door rondreizende toeristen kan het terug ingevoerd worden waar het virus al onder de radar verdwenen was. En het virus zou zeer slim zijn en kunnen muteren (zoals griepvirussen).
                            Ik denk dat we er nog niet direct vanaf zijn.
                            Ik heb mijn vlucht naar Canada reeds geboekt in december (vertrek begin juni om er iets meer dan 3 maanden te blijven).
                            De grenzen zijn er nu ook dicht en ik vrees dat het niet veilig zal zijn om dit jaar te vliegen. Bovendien moet iedereen na elke vlucht (ook binnenlandse) er 14 dagen in quarantaine nu. En dat wordt streng opgevolgd. Je mag geen taxi nemen, geen inkopen doen, enz. Misschien voorziet Air Canada een gunstig regime voor een latere boeking? We zien wel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Corona virus vakantieplannen

                              Ik heb alle grote reizen (met vliegtuig) dit jaar al uit mijn hoofd gezet. Zal al blij zijn dat we ergens in de buurt iets kunnen vinden om er eens uit te zijn.
                              Als dat al zal kunnen. We moeten eerst weer economisch overeind komen.

                              Comment

                              Working...
                              X