Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefgondel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statiefgondel

    bestaat er zoiets als een "universeel" model? Ik wil namelijk de "stress" op de mount van mijn camera body verlichten bij vertikale houding van de camera nl voor het maken van microscopische opnames. De lenzen combo is nogal aan de zware kant en al het gewicht wordt normaal gedragen door de mount en de standaard bodembevestiging in de body. Ik heb al een laboratorium statief gebruikt voor rond de lens, maar de klembevestiging daarvan boezemt mij geen vertrouwen in wegens de oneven verdeelde druk.
    Iemand een idee? (Ik meen mij te herinneren dat "Beertje" op dit forum destijds een soort huisvlijt frame had voor zulke opstellingen)
    TIA

  • #2
    Re: Statiefgondel

    Ik heb ooit zo een systeem gehad, van bij Manfrotto. Het was iets complexer dan een gewone statiefgondel, het was een systeem dat mijn hele lens ondersteunde en dat ik aldus op een statief kon monteren. Het was vrij groot, maar wel stabiel.

    * https://www.artencraft.be/nl/manfrot...ort-10548.html

    M V G

    Eugène.
    BD1766BE

    Comment


    • #3
      Re: Statiefgondel


      bedoel je dit ?

      Comment


      • #4
        Re: Statiefgondel

        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
        Ja maar ik kan niet lassen ... en een systeem om de lens te steunen ipv de camera body lijkt mij veiliger?

        Comment


        • #5
          Re: Statiefgondel

          Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
          Ik heb ooit zo een systeem gehad, van bij Manfrotto. Het was iets complexer dan een gewone statiefgondel, het was een systeem dat mijn hele lens ondersteunde en dat ik aldus op een statief kon monteren. Het was vrij groot, maar wel stabiel.

          * https://www.artencraft.be/nl/manfrot...ort-10548.html

          M V G

          Eugène.
          Bedankt voor de link, ik ga dat eens nader bekijken !

          Comment

          Working...
          X