Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon R5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon R5

    Eindelijk zou ik denken!
    Canon has announced the development of the R5 - a flagship RF-mount camera capable of 8K video and 20fps shooting. Details are scant, but the new camera is expected to be released at some point this year, alongside nine new RF lenses and two teleconverters.
    MVG. Hugo

  • #2
    Re: canon R5

    Eigenlijk weten we nog niet meer dan we al wisten hé

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: canon R5

      Benieuwd naar de snelheid van de autofocus, zou deze even snel en accuraat als de 1Dx series?
      Dat filmen en al die zever daar ben ik niks mee... ( maar ge moet er wel voor betalen.. )

      Groeten,
      Raf
      Instagram

      Comment


      • #4
        Re: canon R5

        Ik heb net een mailtje gehad van Canon: https://nl.canon.be/cameras/eos-r5/?...-nl_a_1_cta_m1

        Voorlopig heb ik ook nog niet meer informatie.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: canon R5

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Ik heb net een mailtje gehad van Canon: https://nl.canon.be/cameras/eos-r5/?...-nl_a_1_cta_m1

          Voorlopig heb ik ook nog niet meer informatie.
          Iedereen die met Canon werkt krijgt dat mailtje...
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: canon R5

            Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
            Benieuwd naar de snelheid van de autofocus, zou deze even snel en accuraat als de 1Dx series?
            Dat filmen en al die zever daar ben ik niks mee... ( maar ge moet er wel voor betalen.. )

            Groeten,
            Raf
            Zal weinig schelen Raf vermoed ik, maar denk wel dat de prijs ook navenant zal zijn
            Ik zit al een tweetal jaar te wachten op dit toestel, of één van de andere R toestellen die eraan komen, dus zeker benieuwd

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 13 februari 2020, 21:36.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: canon R5

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Zal weinig schelen Raf vermoed ik, maar denk wel dat de prijs ook navenant zal zijn
              Ik zit al een tweetal jaar te wachten op dit toestel, of één van de andere R toestellen die eraan komen, dus zeker benieuwd

              grts
              Sieg
              Wordt naar schatting 6000 USD.
              Waar ik voor vrees is dat Canon dit als opvolger van de 7DII gaat verlappen.

              PS: volgens Jared Polin 3500, wat eerder aannemelijk is als 5DIV opvolger.
              Last edited by palombian; 13 februari 2020, 22:18.

              Comment


              • #8
                Re: canon R5

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Wordt naar schatting 6000 USD.
                Waar ik voor vrees is dat Canon dit als opvolger van de 7DII gaat verlappen.

                PS: volgens Jared Polin 3500, wat eerder aannemelijk is als 5DIV opvolger.
                Normaal gezien Jan zou het een mirrorless opvolger moeten zijn van de 5DIV
                Andere modellen worden ook nog dit jaar voorgesteld, waaronder een "rumour" zou zijn van een mirrorless vervanger voor de 7D reeks

                Jared Polin volg ik eigenlijk niet, als ik zijn video's nu zo zie, lijkt me dat deze toch redelijk voorkeur heeft qua merk en dan bedoel ik niet Canon of Nikon

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 13 februari 2020, 23:48. Reden: typo's
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: canon R5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Normaal gezien Jan zou het een mirrorless opvolger moeten zijn van de 5DIV
                  Andere modellen worden ook nog dit jaar voorgesteld, waaronder een "rumour" zou zijn van een mirrorless vervanger voor de 7D reeks

                  Jared Polin volg ik eigenlijk niet, als ik zijn video's nu zo zie, lijkt me dat deze toch redelijk voorkeur heeft qua merk en dan bedoel ik niet Canon of Nikon

                  grts
                  Sieg
                  Voor de eerste keer was deze man (waarmee ik het nu niet bepaald hoog op heb) laaiend enthousiast over een Canon aankondiging.
                  Misschien zetten ze de kraan met technische verbeteringen nog eens een beetje open.
                  Eigenlijk zat er in de 7DII indertijd redelijk veel in voor zijn prijs.
                  Hoop doet leven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon R5

                    Schoon fotooke van een toestel.

                    Voor de rest? Kan ik niets over zeggen, zal dit maar kunnen na het zelf te hebben getest.
                    Maar zal dat toestel foto's kunnen maken die ik nu niet kan maken? Ik vrees er voor.

                    Groetjes,

                    Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon R5

                      Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                      Schoon fotooke van een toestel.

                      Voor de rest? Kan ik niets over zeggen, zal dit maar kunnen na het zelf te hebben getest.
                      Maar zal dat toestel foto's kunnen maken die ik nu niet kan maken? Ik vrees er voor.

                      Groetjes,

                      Dirk
                      Uiteraard zal die geen betere foto's kunnen maken met dat toestel dan met wat je nu al hebt Dirk
                      Maar ik spreek voor mezelf, een kleine anderhalf jaar geleden was ik zinnes om een kleiner toestel bij aan te schaffen, samen met m'n 1Dx'en
                      Gewoon voor het gemak, jij hebt ook de 1 Dx reeks, dus je weet waarover ik spreek hé ;-)
                      Dan een klein jaar geleden was ik van plan om een 5DIV erbij te nemen als kleiner en meer hanteerbaar toestel, toen kreeg ik van iemand bij Canon te horen dat er iets "anders" stond aan te komen.
                      En dat het de moeite zou zijn om toch te wachten, dus heb ik gewacht
                      Zodoende ook dat ik wel tevreden ben met de voorlopige specs van de R5
                      Daarmee Dirk.
                      Zal ik er betere foto's mee maken dan met m'n 1Dx'en, neen maar wel handiger voor sommige dingen
                      Snap je wat ik bedoel

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon R5

                        @Sieg,
                        Natuurlijk snap ik jou, maar ik ben en blijf altijd heel realistisch en ga niet halsoverkop iets aankopen.
                        Toen de 1DX mkI op de markt kwam wist ik dat dit toestel geen enkele meerwaarde had tov de 1ds mkiii die ik gebruikte enkel meer beeldjes per seconde.
                        Vanaf de voorstelling en nadat ik de 1dx mkii aan de tand kon voelen ben ik overgegaan tot aankoop van de mkii.
                        Het is een toestel die mij tot op heden nog nooit in de steek geeft gelaten enkel het manneke die oververmoeid was na een shoot van boven de 10-duizend beeldjes
                        op 1 dag.
                        Hitte, koude, natte, duisternis,... enz. dat toestel blijft werken, is robuust en levert heel mooie beelden in combi met goede lenzen.
                        Versleten? zeker nog niet als ik hoor dat er toestellen zijn die boven de 600duizend cliks zitten zonder problemen.

                        De technologie staat niet stil en nu is de 1dx mkiii aangekondigd en weeral enkele aantrekkelijke vernieuwingen, maar of ik zal aankopen?
                        Eerst eens aan de tand voelen en kijken of dit toestel zoveel meerwaarde geeft.
                        Ze kondigen een geheel nieuwe AF aan op de 1dx mkiii? ik heb helemaal geen problemen met de AF die op de MKII zit, zeker sinds ik een olie-gedempte kop gebruik.
                        Dus, wat kan er nog zoveel spectaculair verbeteren stel ik mij de vraag.

                        En ook hier Sieg kijk ik al even uit naar iets bijkomends, maar bij mij dan vooral iets met meer MPixels zoals de opvolger van de 5DsR
                        vooral voor landschappen en architectuur. Ik heb tijd, veel tijd om te wachten tot er iets is waarvan ik zeg dat ik ervoor ga.
                        Gewoon dus even wachten tot er meer tevoorschijn komt van de nieuwe dingen die nog te verwachten zijn dit jaar.

                        Met lenzen is dat idem bij mij.

                        Het is en blijft boeiend om mensen te horen praten en te lezen over wanneer iets nieuws wordt aangeboden.
                        Iemand schreef hier op dit forum iets over een nieuwe Sony die op de markt ging komen. Die schreef, "wat ben ik blij dat ik eindelijk scherpe foto's ga kunnen maken"
                        Ja, zo zie je maar he hoe mensen reageren door enkel een aankondiging van iets nieuws.

                        Ik blijf met 2 voetjes op de grond staan en bekijk het nuchter.

                        Groetjes,

                        Dirk

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon R5

                          We willen scherpe foto's en dan kopen we lenzen die mooie onscherpte geven.

                          Wij fotografieliefhebbers snappen waarom - maar vertel dat maar is aan een leek.

                          Zelf ga ik niet meer meteen tot aanschaf over van nagelnieuwe pas uitgekomen toestellen (omdat ik het niet meteen nodig heb ook) - we worden gestuurd door die a-sociale-media en de marketteers - het is tijd voor tegengif: Realisme.

                          Bij mij zijn er nu een paar toestel weg - en we gaan één nieuw aanschaffen - wat 't wordt weten we nog niet. Ik heb tijd - en er komen de Olympische spelen - in Japan - dat gaat vonken geven ( we wachten dus tot er aanbiedingen komen ).

                          Comment

                          Working...
                          X