Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vaste schijf default zetten ipv SSD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vaste schijf default zetten ipv SSD

    Mijn (intussen al iets oudere) nieuwe Medion pc beschikt over een 128 GB SSD en een 1 TB harde schijf.
    Voor zover ik weet zijn de adviezen dat je de SSD reserveert voor programma’s, maar de (massa’s) foto’s en documenten op de harde schijf (D drive) zet.
    Mijn backup van docs, picts en downloads van mijn oude (win7)pc heb ik dus op de D drive gecopiëerd.
    Maar Windows 10 zet alle nieuwe documenten steevast op de C drive.
    Ik wil dus dat Win 10 (en apps) alles automatisch naar de D drive opslaat.

    Na redelijk wat rondgoogelen (die boeken in de bib daar ben je toch echt niks mee) kom ik bij 2 info bronnen terecht: Schoonepc
    en Howtogeek

    Volgens de eerste bron werk je best met knip en plak (“De knippen-plakkenmethode geeft minder problemen en is beduidend eenvoudiger, en verdient daarom de voorkeur.”) .

    – Best dit volgen?
    – Daarna: gewoon mijn backup documenten, downloads en foto’s knippen en plakken naar die respectievelijke folders op de D:drive?

  • #2
    Re: Vaste schijf default zetten ipv SSD

    Je kan toch zelf beslissen waar je documenten staan ?
    In de meeste applicaties kan je dat instellen.
    Dat default downloads, scans ed op C terecht komen trek ik mij niets van aan. Ik verplaats of kopieer ze evt onder een betere naam naar waar ze horen en kuis die folders af en toe op.
    Sommige bestanden (zoals Lightroom catalog en previews) laat je beter op de SSD om performance redenen (maar backup elders).
    Ik kom al jaren toe met een 256GB SSD (128 is inderdaad krap maar zonder LR moet dat gaan).

    Comment


    • #3
      Re: Vaste schijf default zetten ipv SSD

      Veel makkelijker is om rechts te klikken op je map met foto's. Bij locatie verander je de c naar d.
      Hij gaat nu vragen of hij de nieuwe map mag aanmaken.
      Vervolgens verplaatst hij alles van die map naar de d schijf.

      Ik kan het nu niet controleren of ik iets vergeten ben, maar zo moet het ongeveer toch zijn.

      Mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

      Comment


      • #4
        Re: Vaste schijf default zetten ipv SSD

        Steek er een 500GB SSD in, voor de prijs moet je het zeker niet laten ! (Recentelijk nog 2 zulke gestoken in onze desktop PC's). Zelfs de 1TB SSD's komen nu binnen in het meer dan betaalbare prijssegment (115-120€).

        Comment


        • #5
          Re: Vaste schijf default zetten ipv SSD

          Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
          Veel makkelijker is om rechts te klikken op je map met foto's. Bij locatie verander je de c naar d.
          Hij gaat nu vragen of hij de nieuwe map mag aanmaken.
          Vervolgens verplaatst hij alles van die map naar de d schijf.
          Zal wel zo ongeveer zijn, ik kan het nu ook niet testen.
          Vroeger kon men de map ook gewoon verplaatsen naar de nieuwe locatie, lukt dat niet meer?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Vaste schijf default zetten ipv SSD

            U hoeft geen techneek te zijn om de standaardopslaglocatie op Windows te wijzigen. Met kleine aanpassingen in opslaginstellingen kunnen bestanden op elke locatie worden opgeslagen.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Re: Vaste schijf default zetten ipv SSD

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Steek er een 500GB SSD in, voor de prijs moet je het zeker niet laten ! (Recentelijk nog 2 zulke gestoken in onze desktop PC's). Zelfs de 1TB SSD's komen nu binnen in het meer dan betaalbare prijssegment (115-120€).
              Hmmm.. plausibel, en goed idee, maar "geen spek voor mijnen bek" als ik, na wat zoeken, Kill Bill's instructie zo zie (Austausch System-SSD (128 GB) gegen größere SSD möglich? (Akoya P5320 E))

              Dank voor deze link. Zoveel zoekwerk dat tot niets leidde. Als ik deze link bekijk had ik direct resultaat gehad (zelfs op Microsoft answers site! ) mits zoeken op "default save locations"
              Dit ga ik proberen.

              Ook dank jeevanhoof. Blijkbaar diverse wegen die naar Rome leiden.

              Comment

              Working...
              X