Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij telelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij telelens

    Hallo,

    Ik zou graag mij een telelens aanschafen buiten mijn Sigma 150-600 sport hiermee ondervind ik toch beperking op gebied van snelheid lees diafragma .


    Ik werk met Nikon., mijn eerste gedacht was nieuwe camera(D850)maar denk met lichtsterkere lens meer voortdeel te halen zou gebruikt worden voor wildlive en vogelfotogravie


    Mijn te spenderen bedrag is max 3000 euro dus zal het okazie lens worden, ik heb wat op gezocht en kom bij deze lenzen uit .

    1; NIKON AF-S 500MM F/4.0 D ED + HK-24

    2 : Nikon 400mm 2.8 AF-S IF-ED II

    3 ; Sigma 500mm f/4.5 EX DG APO HSM Nikon

    4 : nikon af-s 200-400mm f4 g ed vr ii

    Deze zouden gebruikt worden op D600 of D500., mischien kan men mij hier iets verder helpen of zijn er nog andere intressante lenzen wel met max 3000 euro.

    Elke lens zal wel zijn sterke punten hebben mijn keuze valt tot hiertoe op de Nikon 400mm 2.8 AF-S IF-ED II die heeft wel geen VR maar werk bijna uitsluitend op statief haalt men dan voordeel hiermee?

    Of zou de nikon af-s 200-400mm f4 g ed vr ii betere keus zijn ? iets minder lichtsterk wel voordeel van zoomlens en recentere technologie en VR



    Mvg luc

  • #2
    Re: Hulp bij telelens

    Oorspronkelijk geplaatst door casie Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik zou graag mij een telelens aanschafen buiten mijn Sigma 150-600 sport hiermee ondervind ik toch beperking op gebied van snelheid lees diafragma .


    Ik werk met Nikon., mijn eerste gedacht was nieuwe camera(D850)maar denk met lichtsterkere lens meer voortdeel te halen zou gebruikt worden voor wildlive en vogelfotogravie


    Mijn te spenderen bedrag is max 3000 euro dus zal het okazie lens worden, ik heb wat op gezocht en kom bij deze lenzen uit .

    1; NIKON AF-S 500MM F/4.0 D ED + HK-24

    2 : Nikon 400mm 2.8 AF-S IF-ED II

    3 ; Sigma 500mm f/4.5 EX DG APO HSM Nikon

    4 : nikon af-s 200-400mm f4 g ed vr ii

    Deze zouden gebruikt worden op D600 of D500., mischien kan men mij hier iets verder helpen of zijn er nog andere intressante lenzen wel met max 3000 euro.

    Elke lens zal wel zijn sterke punten hebben mijn keuze valt tot hiertoe op de Nikon 400mm 2.8 AF-S IF-ED II die heeft wel geen VR maar werk bijna uitsluitend op statief haalt men dan voordeel hiermee?

    Of zou de nikon af-s 200-400mm f4 g ed vr ii betere keus zijn ? iets minder lichtsterk wel voordeel van zoomlens en recentere technologie en VR



    Mvg luc
    Hmmm. Ik vrees (mss de Sigma niet) dat je weinig bruikbaars krijgt voor dat budget (= matige staat als occasie) en een factor 2-3x voor een nieuwe lens
    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij telelens

      500 van Sigma is ook een goede keuze, redelijk licht. Met de 400 doe je zeker geen slechte koop. Ik heb de 500 pf van Nikon, is geweldig en vooral heel licht! Succes


      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij telelens

        Bedankt voor de reactie , ik ga die nikon 400mm eens bekijken volgende week is al iets oudere lens zonder VR maar op statief heb je dat niet direct nodig.

        En is nog altijd top denk ik die nikon lens en betaalbaar nieuw is voor lotto winnaars denk ik.

        Mvg casie

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij telelens

          Ik zou toch maar eens naar procirep(hersteldienst nikon)een belletje doen om te vragen of ze voor die lens nog wisselstukken kunnen leveren.
          Sommige oudere modellen worden niet meer ondersteund qua wisselstukken.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij telelens

            Oudere lenzen blijven een gok.
            Merkeigen lenzen zijn op dat gebied wel wat meer zeker.Intensief gebruikt of sporadisch??Maar dat is ook niet altijd een garantie.
            (Maar met enig voorbehoud.)
            Hangt er vanaf hoeveel je wilt spenderen,en hoe oud die lens is.
            Mijn eigen,niet intensief gebruikte Canon 27-70.2.8 mkI,tot 2012 in produktie geweest,werd niet meer aanvaard door Techrepair (is ongeveer hetzelfde als Procirep voor Nikon)

            Comment

            Working...
            X