Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flitser voor Sony a7rii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe flitser voor Sony a7rii

    Hoi,

    ik heb recentelijk de overstap gemaakt van een Sony spiegelreflex naar een Sony fullframe systeemcamera.

    Nu ben ik nog op zoek naar een externe flitser. Ik heb er nog weinig kaas van gegeten en het is ook niet de bedoeling om hem dagelijks / wekelijks te gebruiken, dus ben op zoek naar prijs / kwaliteit iets wat de moeite waard is om sporadisch te gebruiken.

    Momenteel heb ik een Metz mecablitz 58 (gekocht toen ik een Sony a77 had) die dan uiteraard niet meer past. Of bestaan daar ook 'schoentjes' voor?

    Alvast bedankt
    Lies

  • #2
    Re: Externe flitser voor Sony a7rii

    Ja, daar bestaan converter schoentjes voor.
    Wel kijken dat je de juiste neemt, want je hebt ze in 2 soorten, van oude Minolta naar nieuwe Sony, en van nieuwe Sony naar oude Minolta.

    Werkt goed, maar niet ideaal als je er echt mee moet rondwandelen. Het is toch een beetje minder stevig.
    Ik gebruik het op mijn A77 om een trigger aan te sturen. De trigger is een stuk minder zwaar dan een flash.

    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Externe flitser voor Sony a7rii

      de codes van de flashvoetjes:

      Wat u moet hebben - nieuwe cameravoet naar oude flashvoet: Sony ADP-MAA


      Er bestaan clones - en de werking daarvan is met gemengde gevoelens. Niet compatibel met de Phottix Odin-triggers - daar moet je de echte sony's voor hebben.
      En de clones zijn niet zoveel goedkoper, en ze breken als 2x niks. Mits wat zoekwerk kan je die voetconvertor wel rond de 30€ vinden.

      https://www.digame.selexion.be/nl/p/zoeken?text=adp-maa (de laatste die ik gekocht heb was via digame in Leuven - heb ik toen 28€ betaald, ondertussen is er dus weer wat bijgekomen!).

      Comment

      Working...
      X