Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

    De Nikon D6 wordt voorgesteld op een fotobeurs in London in het weekend dat in Brussel de Photodays doorgaan.
    En op 26/2 wordt de nieuwe Fuji Xt? voorgesteld.

    Het worden boeiende Photodays.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

  • #2
    Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

    Februari - Maart is voor elk merk een boeiende periode

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020



      $6500 en daarvoor krijg je :

      20.8MP FX-Format CMOS Sensor

      EXPEED 6 Image Processor

      Multi-CAM 37K 105-Pt. All Cross-Type AF

      14 fps Shooting, Extended ISO 3280000

      4K UHD Video Recording at 30 fps

      3.2" 2.36m-Dot Touchscreen LCD Monitor

      0.72x-Mag. Pentaprism Viewfinder

      180k-Pixel RGB Sensor and Group Area AF

      Built-In Wi-Fi, Bluetooth, and GPS

      1000 Base-T Gigabit Wired LAN Support



      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

        Mooi toestel en een navenante prijs 6500 dollar, dan zou hij hier rond of zelfs boven de 7000 € gaan vermoed ik
        Echt noemenswaardig verschil met het vorige model zie ik niet direct ? Of wel ?
        Maar ik ben voorlopig nog geen Nikon gebruiker

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Mooi toestel en een navenante prijs 6500 dollar, dan zou hij hier rond of zelfs boven de 7000 € gaan vermoed ik
          Echt noemenswaardig verschil met het vorige model zie ik niet direct ? Of wel ?
          Maar ik ben voorlopig nog geen Nikon gebruiker

          grts
          Sieg
          Who cares anyway ?
          Als je hier wat plaatst gebruik je 18% van je camera resolutiei (D5) Zonder lens gerekend ...
          WTF.
          Een van de redenen dat ik hier NOOIT een foto post ...
          YMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Echt noemenswaardig verschil met het vorige model zie ik niet direct ? Of wel ?
            Je bent niet de enige die er zo over denkt: https://www.youtube.com/watch?v=2kSEfW5Rr_0
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

              Hoe kunnen jullie een camera beoordelen met een aantal getalletjes.
              Al een geluk dat het geen 50mp is !
              Ik zou de hoge iso's wel eens willen zien .
              Het nieuwe autofocus systeem zien werken.

              Die Wifi, bluetooth en filmfuncties mogen in de doos blijven zitten.

              Johan

              Comment


              • #8
                Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                Die Wifi, bluetooth en filmfuncties mogen in de doos blijven zitten.
                Johan
                Dat hebben ze ooit met de D4 gedaan: afgeslankt en ze noemden hem DF
                YMMV
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Je bent niet de enige die er zo over denkt: https://www.youtube.com/watch?v=2kSEfW5Rr_0
                  Samen met Northrup duo, Ken Wheeler één van de mensen die zomaar wat meningen ventileert om youtube hits te scoren = eigenbelang

                  Comment


                  • #10
                    Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                    Hoe kunnen jullie een camera beoordelen met een aantal getalletjes.
                    Al een geluk dat het geen 50mp is !
                    Ik zou de hoge iso's wel eens willen zien .
                    Het nieuwe autofocus systeem zien werken.

                    Die Wifi, bluetooth en filmfuncties mogen in de doos blijven zitten.

                    Johan
                    Ik ben vooral benieuwd naar de autofocus en hoe de verbetering op termijn naar de lagere modellen zal uitgerold worden

                    Comment


                    • #11
                      Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

                      Ik vraag mij af hoe die de twee camera’s die juist uit zijn grondig kunnen getest hebben??
                      Zowel de canon als de nikon.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

                        misschien preproductie modellen waar ze niks mochten van zeggen tot na de officiele aankondiging
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

                        Comment


                        • #13
                          Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

                          Zulke modellen, eigenlijk alle duurdere modellen, draaien al een tijdje mee hoor voordat deze voorgesteld worden aan het "grote" publiek rikketik
                          Daar zijn verschillende Nikon en Canon Ambassadeurs die daar al geruime tijd mee werken, dit vooral om de reclame filmpjes van te maken.en hun ervaringen op papier te zetten
                          Dan heb je nog de Pre productie modellen uiteraard, die worden uitgetest en rondgedeeld aan testpersonen om er de eventuele fouten uit te halen.
                          Merken gooien niet zomaar even iets op de markt, zeker niet als het onmiddellijk moet dienen om de Olympische Spelen vast te leggen Want daarvoor worden deze toestellen rond die datums gelanceerd uiteraard

                          En uiteraard gaat men bij een nieuwe camera altijd eerst uit van de specs en daarna pas van de voorbeelden en gebruikservaringen.
                          Nikon gebruikers hadden een grotere stap van de D5 naar D6 verwacht, dat komt uiteraard grotendeels door Canon met hun 1DxMkIII die wel een enorme stap voorwaarts hebben gedaan.
                          En dat heeft dan niks te maken met het aantal megapixels bij deze reeks
                          Daarentegen lopen zulke merken met hun high end toptoestellen nooit ver uit elkaar vind ik persoonlijk

                          grts
                          Sieg
                          Last edited by Sieg; 14 februari 2020, 13:39.
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                            Nikon gebruikers hadden een grotere stap van de D5 naar D6 verwacht, dat komt uiteraard grotendeels door Canon met hun 1DxMkIII die wel een enorme stap voorwaarts hebben gedaan.


                            grts
                            Sieg
                            Help !
                            Siegfried, wat is nu het verschil tussen de stap die canon gemaakt heeft en die nikon gemaakt heeft.
                            Ik snap het niet meer.

                            Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: D6 voorgesteld in London 14-16/3/2020

                              Siegfried, wat is nu het verschil tussen de stap die canon gemaakt heeft en die nikon gemaakt heeft.
                              Ik snap het niet meer.

                              Ik snap ook niet waarin Canon verder zou staan?14 fps of 20 fps is dit zo belangrijk?
                              Volgens een test die ik gezien heb,ben ik kwijt,kunnen de lenzen op deze snelheid niet meer mee!(diafragma/scherpstelmotoren)
                              Méér focuspunten?Hoe snel ze zijn is véél belangrijker!
                              Evenveel pixels!Hoe zit het met de beeldkwaliteit?Ik denk dat ze evengoed zullen zijn.
                              De film mogelijkheden interesseren mij niet.Noch de connectie mogelijkheden.
                              Ik wil snelle sporten bij weinig licht kunnen fotograferen met zo weinig mogelijk missers.
                              Daar zal Canon én Nikon evengoed in zijn!Het verschil zal je niet zien.
                              Alle cijfertjes samen tonen NIETS over de werking en resultaat!
                              H.

                              Comment

                              Working...
                              X