Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe aantal kliks uit lezen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe aantal kliks uit lezen

    Ik heb een Canon 5d MarkIII en wil eens weten hoeveel kliks hij gemaakt heeft maar ik kan niet vinden hoe ik dat moet doen.
    Dus mijn vraag, hoe moet ik dat doen?
    Dré

  • #2
    Re: Hoe aantal kliks uit lezen

    check 's op "Camera shutter count" misschien daar te vinden

    Comment


    • #3
      Re: Hoe aantal kliks uit lezen

      ok te vinden in Photoshop.

      Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Hoe aantal kliks uit lezen

        Euh, ...
        Al naar gelang de camera, type en type van foto kan je shuttercount in de exif-data van de foto weer vinden. Fotoshop laat dit enkel toe indien die info in de exif van de foto staat. Wat er niet in zit kan geen enkel programma op halen.
        Lees wel dat het van diverse zaken kan afhankelijk zijn. De weggeschreven exif-data is bij Nikon verschillend voor de JPG en de NEF.
        Met de freeware exiftool kan je de exif van iedere foto volledig op halen dus uit lezen.
        https://exiftool.org/

        Lees wel aandachtig de info, ... anders krijg je de resulaten niet zoals verwacht. Werk ook op een backup indien je de cmd-commando's niet vertrouwt.
        Anders kan ik je een zelfgemaakte applicatie (PC) bezorgen die dit allemaal voor jouw doet en ophaalt en in een raster weer geeft.


        Bij NikonZ6 vind ik onder ander volgende in de NEF
        • MechanicalShutterCount: Aantal mechanische shutter count
        • ShutterCount: Totaal aantal Shuttercounts, mechanische en electronische
        Last edited by Wim.Vanmaele; 6 februari 2020, 18:42.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Hoe aantal kliks uit lezen

          Moderator Note: Even verplaatst vanuit Shoot naar hier.
          Hier staat hij beter op zijn plaatst
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Hoe aantal kliks uit lezen

            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            ok te vinden in Photoshop.

            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Euh, ...
            Al naar gelang de camera, type en type van foto kan je shuttercount in de exif-data van de foto weer vinden. Fotoshop laat dit enkel toe indien die info in de exif van de foto staat. Wat er niet in zit kan geen enkel programma op halen.
            Lees wel dat het van diverse zaken kan afhankelijk zijn. De weggeschreven exif-data is bij Nikon verschillend voor de JPG en de NEF.
            Met de freeware exiftool kan je de exif van iedere foto volledig op halen dus uit lezen.
            https://exiftool.org/

            Lees wel aandachtig de info, ... anders krijg je de resulaten niet zoals verwacht. Werk ook op een backup indien je de cmd-commando's niet vertrouwt.
            Anders kan ik je een zelfgemaakte applicatie (PC) bezorgen die dit allemaal voor jouw doet en ophaalt en in een raster weer geeft.


            Bij NikonZ6 vind ik onder ander volgende in de NEF
            • MechanicalShutterCount: Aantal mechanische shutter count
            • ShutterCount: Totaal aantal Shuttercounts, mechanische en electronische


            Je kan de schuttercount niet aflezen in PS van een Canon camera, dit omdat Canon dit niet in de exif plaatst !
            Er is enkel de mogelijkheid dit te achterhalen met aparte progjes
            bvb, EOS info

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Hoe aantal kliks uit lezen

              Gevonden op fredmiranda:

              Installeer de demoversie van deze app, verbind je camera met USB, click connect button en in de log zie je de shuttercount.
              Mijn 7DII heeft nu 103898 clicks.

              https://astrophotography.app/

              Comment

              Working...
              X