Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eyes of joy

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Eyes of joy

    Een straat portret genomen in Oekraine.


    (Klik voor de hogere resolutie)

    Street Portraits by Daan van Londen, on Flickr

  • #2
    Re: Eyes of joy

    Mooi en ingehouden portret.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Eyes of joy

      Waar dit is genomen doet er weinig toe want is toch niet duidelijk. Goed rechttoe-rechtaan portret. De oogjes zou ik iets ophelderen.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Eyes of joy

        Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
        Waar dit is genomen doet er weinig toe want is toch niet duidelijk. Goed rechttoe-rechtaan portret. De oogjes zou ik iets ophelderen.
        Sorry ik snap deze reactie niet. Ik sta open voor kritiek. Graag zelfs want ik wil graag leren. Maar een reactie op een foto over waar het genomen is? Waarom? Het is de manier die erg bot over komt voor mij. Bij uw foto van het kapeltje in bergen heeft u ook een locatie aangegeven? Waarom is het dan wel duidelijk?

        Okay. Verder bedankt voor de reacties. De ogen heb ik inderdaad nog wat verder geprobeerd op te lichten maar het worden wat mij betreft al snel van die “hdr” achtige ogen vergeleken met de rest van het gezicht. En daar hou ik persoonlijk niet zo van

        Comment


        • #5
          Re: Eyes of joy

          Oorspronkelijk geplaatst door daanvlonden Bekijk bericht
          Sorry ik snap deze reactie niet. Ik sta open voor kritiek. Graag zelfs want ik wil graag leren. Maar een reactie op een foto over waar het genomen is? Waarom? Het is de manier die erg bot over komt voor mij. Bij uw foto van het kapeltje in bergen heeft u ook een locatie aangegeven? Waarom is het dan wel duidelijk?

          Okay. Verder bedankt voor de reacties. De ogen heb ik inderdaad nog wat verder geprobeerd op te lichten maar het worden wat mij betreft al snel van die “hdr” achtige ogen vergeleken met de rest van het gezicht. En daar hou ik persoonlijk niet zo van
          het licht is inderdaad wat te hard en de zon vermoedelijk al wat te hoog om het oogprobleem op te lossen. Ik kreeg al opmerkingen over het feit dat het in dit forum over beelden gaat en niet over titels, maar persoonlijk vind ik dat beide samen gaan en hier verwijst de titel naar pretogen en die zijn nu juist niet/te weinig te zien. Jammer, maar dat is nu eenmaal de realiteit van de fotograaf : die dame is er nu en ook de zon, dus probeert men er het beste van te maken.

          wat de locatie betreft, denk ik dat G.R. bedoelde dat er weinig van de locatie te zien is en dat je enkel kan afgaan op een gelaat en een hoofddoek, wat (volgens mijn ervaring) enkel naar Oost-Europa verwijst. Het land zelf doet er in dit geval weinig toe, denk ik.

          Wat nu het beeld zelf betreft : gelet op de weinig specifieke elementen in de omgeving (op dit voorgesteld beeld !) , had ik (elke fotograaf schiet zoals hij gebekt is of : ieder zijn goesting) het beeld nog meer gecropt (onderaan bvb tot onder het knopje ) en de dame misschien gevraagd (als ik russisch kende) om wat omhoog te kijken zodat er meer licht op de ogen zou vallen.

          Maar zoals altijd : de beste stuurlui staan aan wal.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Eyes of joy

            Voor mij een prima straatportretje. Je kan misschien nog proberen om de ogen hoger in het beeld te krijgen door anders te croppen, dat versterkt het beeld nog wat.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Eyes of joy

              Ook al is het slecht te zien door het sterke licht , pretoogjes heeft ze vast, dat is alleen al aan de gelaatsuitdrukking te zien. Mooi snapshotje !

              Comment

              Working...
              X