Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gepaste mix

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] gepaste mix

    Samensmelting van Arabische en Europese elementen (centrum voor islamcultuur in Portimao)


    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Re: gepaste mix

    Heb je toevallig ook een foto waar je recht op het deurgat staat? Zodat alles perfect in symmetrie valt? Dat zou mij meer kunnen bekoren.

    Probeer ook eens aandacht te besteden aan het rechtzetten van je muren/gebouwen.
    Rechts zie je de hoek van de muur schuin lopen, in werkelijkheid staat een muur recht (tenzij die muur echt wel scheef staat natuurlijk).

    Als je hier de kleuren van wat zou ophelderen kan dit wel een leuke foto worden. Zo'n landen met zo'n architectuur hebben vaak mooie kleuren!
    Instagram / Facebook

    Comment


    • #3
      Re: gepaste mix

      Wat de foto verteld is voldoende belangrijk en aan een dergelijke kleurexplosie mag men zich gezien de inhoud verwachten.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: gepaste mix

        Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk bericht
        Heb je toevallig ook een foto waar je recht op het deurgat staat? Zodat alles perfect in symmetrie valt? Dat zou mij meer kunnen bekoren.

        Probeer ook eens aandacht te besteden aan het rechtzetten van je muren/gebouwen.
        Rechts zie je de hoek van de muur schuin lopen, in werkelijkheid staat een muur recht (tenzij die muur echt wel scheef staat natuurlijk).

        Als je hier de kleuren van wat zou ophelderen kan dit wel een leuke foto worden. Zo'n landen met zo'n architectuur hebben vaak mooie kleuren!
        ik heb de foto al wat rechtgetrokken omdat door de schuine opnamestand er heel wat lijnen scheef liepen. Nog meer, dan kreeg ik rare perspectieven. Waarom dan schuine opname ? Om het contrast tussen de rode buitenmuren en het groene boompje. Recht voor de deur, dan stond het boompje buiten zicht en was het nutteloos om een foto te nemen (binnenkoer met zicht op gebouwen) . Ik dacht eerst te croppen om minder van de binnenruimte te tonen, maar het koepelgewelf en de vloer vond ik toch wel nuttig als omgevingselement.
        Tja, het was geven en nemen.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: gepaste mix

          Mooie kleuren. De blauwe lucht komt er mooi uit. En het groene van het boompje ook. Maar ik ben ook wel benieuwd hoe de foto eruit had gezien als die recht van voren genomen was.

          Comment


          • #6
            Re: gepaste mix

            Oorspronkelijk geplaatst door daanvlonden Bekijk bericht
            Mooie kleuren. De blauwe lucht komt er mooi uit. En het groene van het boompje ook. Maar ik ben ook wel benieuwd hoe de foto eruit had gezien als die recht van voren genomen was.
            simpel : te lelijk om er een beeld van te nemen. Cfr vorig antwoord. (;>). Net als bij de piramiden in Egypte, moet je bepaalde hoeken bij het fotograferen vermijden.
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

            Comment


            • #7
              Re: gepaste mix

              Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
              simpel : te lelijk om er een beeld van te nemen. Cfr vorig antwoord. (;>). Net als bij de piramiden in Egypte, moet je bepaalde hoeken bij het fotograferen vermijden.
              Haha ik snap het. Bedoelde trouwens wel gewoon dat ik dit nog steeds een mooie foto vind. Het was meer het nieuwsgierige naar het andere beeld

              Comment


              • #8
                Re: gepaste mix

                Vooral de knappe belichting is hier een plus punt !

                Comment

                Working...
                X