Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

XT-4 en/of X100V ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • XT-4 en/of X100V ?

    Er gaan weer eens geruchten maar?????????
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

  • #2
    Re: XT-4 en/of X100V ?

    Zoals bij elk merk, ook bij Canon veel sprake van
    Normaal gezien worden er in februari altijd redelijk wat nieuwe toestellen voorgesteld, dus zou me verwonderen moest het nu niet zo zijn

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: XT-4 en/of X100V ?

      Fujifilm gebruiker hier! ��
      Laten we hopen dat ze nu eindelijk eens met de mirrorless concurrentie meegaan en IBIS gaan gebruiken in die cameraatjes

      Comment


      • #4
        Re: XT-4 en/of X100V ?

        Oorspronkelijk geplaatst door daanvlonden Bekijk bericht
        Fujifilm gebruiker hier! ��
        Laten we hopen dat ze nu eindelijk eens met de mirrorless concurrentie meegaan en IBIS gaan gebruiken in die cameraatjes
        Daar hebben ze XH serie voor ontworpen
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: XT-4 en/of X100V ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
          Daar hebben ze XH serie voor ontworpen
          Dat is een camera die ze in februari 2018 uitgebracht hebben. Om met de rest mee te gaan zouden ze echt wel met IBIS moeten komen in ieder geval in de nieuwe x-t4. Tijdens de aankondiging van de x-t3 was de grote tegenvaller toch echt dat er toen al geen IBIS in de camera zat.

          Comment


          • #6
            Re: XT-4 en/of X100V ?

            Oorspronkelijk geplaatst door daanvlonden Bekijk bericht
            Dat is een camera die ze in februari 2018 uitgebracht hebben. Om met de rest mee te gaan zouden ze echt wel met IBIS moeten komen in ieder geval in de nieuwe x-t4. Tijdens de aankondiging van de x-t3 was de grote tegenvaller toch echt dat er toen al geen IBIS in de camera zat.
            Fujifilm behoort tot één van de meest geavanceerde mirrorless camera's op de markt. In body stabilisatie is maar een onderdeel van een camera.
            Dus je mag geen camera beoordelen op één onderdeel en zoals al gezegd is (was) er de X-H1
            De X-H1 is vast en zeker de meest ondergewaardeerde camera van Fuji, niet alleen vanwege die stabilisatie.
            Ik heb geruime tijd samen naast de X-T3 de X-H1 gebruikt.
            Het hangt er vanaf in welke omstandigheden de IBIS zijn nut heeft natuurlijk, maar in veel gevallen liep mijn accu van de X-H1 veel sneller leeg dan de X-T3 terwijl dat niet nodig was (IBIS verbruikt energie en de Fuji accu's zijn niet van de grootste)
            Ibis heeft zijn nut maar is niet onmisbaar imho.
            Voor video OK als je de camera stilhoud, maar als je begint te pannen of te stappen krijg je een choppy springerig beeld en ben je beter af met een gimbal.

            Ibis is nog doeltreffender bij camera's met grotere sensor (FF) en zeker bij medium formaat.
            Ik heb een tijdje de GFX 50R gehad met 45 2.8 (36 2.2 FF eq.) en ondervond dikwijls dat IBIS hier wel een zeer goede bijdrage zou geven.
            Zeker tijdens deze soms donkere winterdagen.
            Terwijl je met een X-T scherptediepte wil bv aan F8 dan zit je met zo'n GFX al snel rond de F16 waardoor je sluitertijden 2 stops lager zijn dan de XT (iso moet dan hoger gezet worden van de GFX)
            Dus op zo'n moment verlang je wel enige stabilisatie of werk je op statief (als je echt wil genieten van het kwaliteitsvoordeel van het mediumformaat tegenover APS)
            Op een camera zoals de GFX100 met 100mp is IBIS al zeker geen overbodige luxe.

            Van de vele camera's die ik al (ruim) getest heb ik met de Olympus camera's de beste resultaten. Ook voor video.
            Wat de X-T4 betreft... daar is al veel over gezegd en ik wacht liever wanneer deze werkelijk op de markt gegooid wordt.
            Alleen IBIS volstaat voor mij niet om deze camera in huis te halen.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: XT-4 en/of X100V ?

              Gisteren werd de X100V voorgesteld. De X-T4 wordt op 26 februari voorgesteld. Ben echt benieuwd of die IBIS gaat hebben.
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #8
                Re: XT-4 en/of X100V ?

                In elk geval is er nu een korting van 100 Eur op de X-t3. De nieuwe X-t? zal er dus wel aan zitten komen.

                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: XT-4 en/of X100V ?

                  De X100V is verbetert op de punten waar nodig.
                  De iso/sluitertijd draaiknop die je bij de F moest omhooghouden tijdens het draaien blijft nu zijn positie staan.
                  De EVF is een flinke verbetering, niet alleen vanwege de resolutie maar ook omdat het nu een oled type is waar contrast en kleur ten goede komt (zeker in donkere situaties)
                  Batt. duur is toegenomen ondanks hetzelfde type. (W126S)
                  Sensor komt rechtstreeks uit de XT3 wat een goede zaak is.
                  4K video mogelijkheid en 4 stops ND filter is een zeer welkome optie. (voorlopig geen ND voor video)

                  Een zeer belangrijk element is dat het objectief aangepakt is.
                  Bij het F model (en alle vorige modellen) neemt softness toe naarmate je onderwerp op minder dan een meter verwijdert is (onbruikbaar zelfs op de korte afstand van 10cm)
                  Op de Samples die nu al online staan zie je al duidelijk het verschil.

                  Volledige Weather sealing mits gebruik van een filter voor de lens is ook een punt die onder handen genomen is.
                  De camera is ook esthetisch onder handen genomen. Zeer strakke lijnen, clean, prachtig aluminium en niet te vergeten het mooie verzonken flipscreen.

                  Wat de X-T4 betreft veronderstel ik dat deze dezelfde sensor zal hebben dan de X-T3.
                  Processor zal misschien sneller zijn en het gerucht van een ingebouwd V-grip zou ook kunnen kloppen.
                  Reden hier voor zou zijn dat aan hand van de nummering van de nieuwe accu.
                  Voor de X-T3 is dat de NPW126S = 1260 mah
                  Er zou een nieuwe accu zijn met benaming NP235 = 2350 mah ? en dat zou betekenen dat het hier om een langere accu zou gaan die in een grip zou schuiven.

                  Men spreekt dan van de X-T4 als sport/wild life camera die groter zal uitvallen dan wat we van Fuji gewoon zijn. (door de V-Grip)
                  Bij het uitbrengen van de 200 2.0 is men er altijd van uitgegaan dat Fuji zo'n camera in petto heeft.
                  Olympus heeft hetzelfde al gedaan met zijn EMX1 die meer aansluit op hun grotere objectieven.

                  De prijs van de EMX1 is om en bij de 3000 euro en indien Fuji deze weg volgt verwacht ik dezelfde prijsklasse of meer.

                  Het is allemaal nog speculeren en koffiedik kijken
                  Op 26 februari weten we het zeker. :-)
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: XT-4 en/of X100V ?

                    De X-T4 zal op 26 februari aangekondigd worden en gaat volgens Fujirumors (wat doorgaans een goed ingelichte bron is) een nieuwe batterij bevatten (NP-W235), gaat daarom ook iets breder zijn, een flipscreen bevatten en dus ook IBIS. Wellicht gaat de X-T4 vanaf maart in de verkoop omwille van de Olympische Spelen.
                    Fuji X-T2 | Fujinon 16mm f/1.4 | 35mm f/2 | 56mm f/1.2 | 80mm f/2.8 | 100-400mm f/4.5-5.6 |18-135mm f/3.5-5.6

                    Comment

                    Working...
                    X