Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hier en een vraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw hier en een vraag

    Hoi allemaal!

    Ik ben nieuw op dit forum.Sinds een tijdje ben ik thuis komen te zitten en daardoor was ik op zoek naar een leuke hobby.Dat is het bouwen van buizenversterkers geworden.De techniek ben ik me momenteel eigen gaan maken vanaf scratch.Wat ook belangrijk is om er echt een eigen draai aan te geven.Doordat ik bijna geen budget heb wil ik echt alles zelf gaan doen.Mijn idee is om de voorkanten van de versterker met helder plexiglas te bedekken en met led te verlichten https://nl.aliexpress.com/item/40000...2b6a65a12rayII zoals dit.Een beetje dit idee qua belettering;



    Ik ben helemaal niet thuis in photoshop en dat soort dingen.Daarom wil ik vragen of iemand het leuk vind om te helpen dat te maken zodat ik in die webshop een voorbeeld kan laten graveren.Omdat ik geen ervaring heb denk ik dat ik niet het beste formaat kan halen met lettertypes en formaten.Ik weel eerst kijken of dit precies zo kan worden zoals ik het in mijn hoofd heb alvorens ik me helemaal in photoshop ga verdiepen.Ook wil ik ook wat vaardigheden op gaan doen wat fotografie betreft omdat ik ook een blog met mijn projecten wil gaan bijhouden als ik daadwerkelijk ga beginnen met bouwen.

    Groetjes Leon
    Last edited by LesC; 31 januari 2020, 08:48.

  • #2
    Re: Nieuw hier en een vraag

    Dag Leon
    "Mijn idee is om de voorkanten van de versterker met helder plexiglas te bedekken en met led te verlichten "
    Ik heb aliexpress eens bekeken en ik denk als je gaten moet maken om je bedieningselementen van de Marantz ( potentiometers enz...) door de plexi te laten komen , dan zal de verlichting daar niet meer kunnen werken .Ook het grote gat van de vermoedelijk afstemschaal is een struikelblok.
    Het werkt , volgens mij , door reflectie op de letters waarbij het licht van bovenaf wordt ingestraald. Als deze instraling wordt onderbroken zal daaronder geen oplichting meer kunnen gebeuren .Ik kan natuurlijk verkeerd zijn , wie weet er hier meer over ?
    Misschien heb je dit front als voorbeeld gegeven ( want dit is geen eindversterkerfront) en wil je enkel een volledig nieuw front maken voor je eindversterker met buizen en hoef je geen gaten , dan zou het kunnen werken natuurlijk.
    Budget vriendelijke programma dat dit zou aankunnen ipv de betalende Photoshop is Gimp. Gratis te installeren . Op te zoeken met bv Google .
    Veel succes nog
    Last edited by Zonas; 31 januari 2020, 07:32.
    De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw hier en een vraag

      Moderator Note: Omdat deze vraag niet meteen fotografie-gerelateerd is, heb ik de topic verplaatst van Fotobewerking&Software naar ChitChat.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw hier en een vraag

        Hoi Zonas,bedankt voor de reactie.Dat is ook de reden dat ik eerst een proefstukje wil maken.De gaten zelf kan ik ook als bron gaan gebruiken met neon leddraad.Er zijn enorm veel mogelijkheden en daarom wil ik ook zorgen dat het eerste paneel wat ik wil laten maken echt perfect is.Gewoon om te kunnen zien of mijn idee haalbaar is zodat ik daar verder mee kan gaan of niet.Het moet geen grote lichtbalk worden maar juist heel minimaal.Ik heb een oude versterker uit de jaren '60 wat ik als voorbeeld wil nemen.Mijn idee is om het zo te maken zoals ik het voor ogen heb en dat iemand dan wil kijken wat er beter kan om het goed te kunnen aanleveren in hoge resolutie.Later zou ik kunnen bekijken of ik met de hand ga graveren of zelf een cnc machine ga maken om te graveren.Het is nu belangrijk om het op gelijke gegraveerde diepte te krijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw hier en een vraag

          Ok bedankt LesC

          Comment

          Working...
          X