Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een oord van rust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] een oord van rust

    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Re: een oord van rust

    Imposant standpunt ! Tikje meer contrast misschien ?

    Comment


    • #3
      Re: een oord van rust

      Nogal aan de sombere kant maar de ingetogenheid ondersteund wel je titel.
      Standpunt is prima.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: een oord van rust

        ik vind het zelf ook altijd moeilijk om zo'n imposante kerk goed op de plaat te krijgen. Perspectief krijg je bijna nooit goed, veel contrast tussen de ramen en de rest. Hier zou ik in de nabewerking toch wat oplichten in de schaduwpartijen.....op gevaar af van de sfeer te verliezen....

        Comment


        • #5
          Re: een oord van rust

          Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
          ik vind het zelf ook altijd moeilijk om zo'n imposante kerk goed op de plaat te krijgen. Perspectief krijg je bijna nooit goed, veel contrast tussen de ramen en de rest. Hier zou ik in de nabewerking toch wat oplichten in de schaduwpartijen.....op gevaar af van de sfeer te verliezen....
          Inderdaad. Dat is de reden waarom ik het perspectief overdrijf (geeft tevens ook beter dat gevoel van hoogte weer). Gewoonlijk onderbelicht ik ook 1 stop (afhankelijk van de toestand natuurlijk) om te beginnen. Het grootste probleem stellen gewoonlijk de glasramen. Toch probeer ik zoveel mogelijk HDR opname te vermijden. Bidden dat er geen heldere zon schijnt, helpt ook wat. Maar kerken stralen zo'n uitzonderlijke sfeer en lichteffecten uit, dat ik het me niet kan laten er steeds weer binnen te gaan op zoek naar lichteffecten.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: een oord van rust

            Ik vind het jammer dat de foto niet vanuit het midden genomen is maar ondanks dat toch een mooie foto. Mooie kleuren en het de bogen hebben een mooi contrast!

            Comment

            Working...
            X