Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weerstaan aan de tand des tijds

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] weerstaan aan de tand des tijds

    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Re: weerstaan aan de tand des tijds

    Op derkelijke zaken krijg je hier weinig tot geen reactie, heb dit al ondervonden en toch vind ik dit een correcte weergave van het onderwerp in zijn categorie, ook mooi van licht !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: weerstaan aan de tand des tijds

      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Op derkelijke zaken krijg je hier weinig tot geen reactie, heb dit al ondervonden en toch vind ik dit een correcte weergave van het onderwerp in zijn categorie, ook mooi van licht !
      wel, ik dacht : als ik een kemel geschoten heb, dan zal iemand wel de moed hebben om me er op te wijzen. Ik postte deze omdat ik door gelukkige lichtinval zowel de voor- als achtergrond zowat correct konden belicht worden. Gewoonlijk is de spanning tussen licht en schaduw te groot. Het feit dat er een aantal mensen kijken en geen commentaar leveren, is hier toch nog een geruststelling.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: weerstaan aan de tand des tijds

        Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        wel, ik dacht : als ik een kemel geschoten heb, dan zal iemand wel de moed hebben om me er op te wijzen. Ik postte deze omdat ik door gelukkige lichtinval zowel de voor- als achtergrond zowat correct konden belicht worden. Gewoonlijk is de spanning tussen licht en schaduw te groot. Het feit dat er een aantal mensen kijken en geen commentaar leveren, is hier toch nog een geruststelling.
        Ik zal je mijn ongezouten mening geven.

        Mijn ogen worden naar het grote gebouw getrokken en niet naar de stijlen ondanks dat die wel scherp zijn.
        Het beeld zou krachtiger overkomen mocht het gebouw (het onderwerp) scherp geweest zijn.
        Instagram / Facebook

        Comment


        • #5
          Re: weerstaan aan de tand des tijds

          Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk bericht
          Ik zal je mijn ongezouten mening geven.

          Mijn ogen worden naar het grote gebouw getrokken en niet naar de stijlen ondanks dat die wel scherp zijn.
          Het beeld zou krachtiger overkomen mocht het gebouw (het onderwerp) scherp geweest zijn.
          Wel, je bewijst dat het klaar geven van een eigen mening erg zinvol is : voor mij waren de stijlen het onderwerp en diende het gebouw enkel om het kader te schetsen waar de stijlen in te zien zijn. Nooit aan het omgekeerde gedacht (stom hé)
          Niemand kan verkeerd zijn wanneer hij/zij een beeld interpreteert : ieder doet dat met een eigen achtergrond (interesse voor geschiedenis) en de geestelijke toestand op dat moment (uitgeput door veel werk, ruzie in de familie, pas grootmoeder geworden, ...) . Commentaar krijgen vergroot eigenlijk mijn mensenkennis (en ik kan dat gebruiken (;>) ).
          Thanks.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: weerstaan aan de tand des tijds

            Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
            Wel, je bewijst dat het klaar geven van een eigen mening erg zinvol is : voor mij waren de stijlen het onderwerp en diende het gebouw enkel om het kader te schetsen waar de stijlen in te zien zijn. Nooit aan het omgekeerde gedacht (stom hé)
            Niemand kan verkeerd zijn wanneer hij/zij een beeld interpreteert : ieder doet dat met een eigen achtergrond (interesse voor geschiedenis) en de geestelijke toestand op dat moment (uitgeput door veel werk, ruzie in de familie, pas grootmoeder geworden, ...) . Commentaar krijgen vergroot eigenlijk mijn mensenkennis (en ik kan dat gebruiken (;>) ).
            Thanks.
            Als je de focus op de stijlen wilt leggen dan zou ik meer laten zien van de stijlen en het gebouw minder in beeld laten komen.
            Ik ken natuurlijk de situatie niet hoe daar alles staat of hoe het eruit ziet.
            Instagram / Facebook

            Comment


            • #7
              Re: weerstaan aan de tand des tijds

              vind deze plaat echt wel knap.... zie je maar zelden de revue passeren .... knap ...alhoewel moet ik mijn voorgangers volgen .. ik ging wel het scherptepunt op het gebouw zelf gezet hebben en niet op de boorden ... maja zoals je zegt smaken verschillen he .. en de geschiedenis van dit gebouw(en) ken ik ook niet .... maar al bij al knappe plaat
              [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

              Comment


              • #8
                Re: weerstaan aan de tand des tijds

                Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                Commentaar krijgen vergroot eigenlijk mijn mensenkennis (en ik kan dat gebruiken (;>) ).
                Thanks.
                Een terechte doordenker en een waarheid als ...
                Vermoedelijk zal je nog veel kunnen gebruiken !
                (Goed bedoelde opmerking)
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: weerstaan aan de tand des tijds

                  Het licht is inderdaad mooi, maar het gebouw vraagt hier toch de aandacht waardoor het beter wat scherper geweest was...

                  Comment


                  • #10
                    Re: weerstaan aan de tand des tijds

                    Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk bericht

                    Mijn ogen worden naar het grote gebouw getrokken en niet naar de stijlen ondanks dat die wel scherp zijn.
                    Het beeld zou krachtiger overkomen mocht het gebouw (het onderwerp) scherp geweest zijn.
                    Hier ben ik het helemaal mee eens ! En ik zal wel de enige niet zijn.
                    Als een foto extra commentaar nodig heeft om de kijkers te wijzen op de bedoeling van dat beeld dan schiet het aan het doel van fotografie voorbij vind ik.
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: weerstaan aan de tand des tijds

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Hier ben ik het helemaal mee eens ! En ik zal wel de enige niet zijn.
                      Als een foto extra commentaar nodig heeft om de kijkers te wijzen op de bedoeling van dat beeld dan schiet het aan het doel van fotografie voorbij vind ik.


                      Wel, daar ben ik het eigenlijk niet mee eens : iedereen interpreteert wat hij/zij ziet of hoort op een eigen manier, wegens een eigen achtergrond van (kunst)opleiding, cultuur, persoonlijke opvattingen.
                      Hoe vaak hoor je een "kunstkenner"of de kunstenaar of een kijker niet beschrijven wat hij in een beeld ziet, wat er ingelegd werd als achtergrond of wat de symboliek is ?
                      Iedereen is vrij om een eigen interpretatie of beoordeling te geven aan wat hij ziet. Soms vraag ik me wel na een analyse door een expert af of de schepper wel al die gedachten in zijn werk heeft gestopt. Maar dat is een ander aspect.
                      Ieder zijn mening, daarom zijn er liefhebbers van Beethoven en anderen van Heavy Metal.

                      Hoe dan ook : iedereen hartelijk dank voor het vrijmoedig communiceren van de eigen mening. Zelf vind ik dit de meest open en concrete discussie die ik de laatste tijd op dit forum heb gelezen en hopelijk heeft iedereen er wat van opgestoken. Jullie hebben toch bewezen dat er op een beleefde wijze en met respect voor ieders opinie van gedachten kan gewisseld worden zonder ruzie te maken. Ik vond dit bemoedigend. Hopelijk doen we zo voort.
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment

                      Working...
                      X