Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon printer

    Die scant niet, komt niet op lijst voor ( wat je kan doen) op w10; altijd gebruikt op w7 en daar werkt alles normaal .
    Canon Pixma MP540
    printen vanuit Photoshop werkt wel .
    Last edited by toerist; 29 januari 2020, 18:35.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Canon printer

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Die scant niet, komt niet op lijst voor ( wat je kan doen) op w10; altijd gebruikt op w7 en daar werkt alles normaal .
    Canon Pixma MP540
    printen vanuit Photoshop werkt wel .
    Deze printer wordt niet officieel ondersteund door WIN10, je zal zelf de drivers voor 8.1 moeten installeren die je op de Canon site vindt (en de scanner misschien enkel vanuit de Canon app kunnen bedienen, alhoewel dat kan meevallen).
    Canon gebruikt een eigen poortsysteem, dat op de duur de draad kwijt kan raken, verwijder eerst alle bestaande drivers en poorten.
    Enige basiskennis (en moeite om het op te zoeken ) vereist, maar ik moet de eerste vintage Canon printer nog tegenkomen die niet op WIN10 aan de praat te krijgen is.

    Comment


    • #3
      Canon printer

      Dit probleem bestaat met wel meer printers en het scannen werkt niet zoals op een oudere Windows versie.
      Ook de scansoftware van de printer kan vaak niet gebruikt worden.
      Even via Google zoeken op uw printertype zal gegarandeerd een bruikbare oplossing bieden.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon printer

        Doe ik (morgen)
        Danke
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Canon printer

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Doe ik (morgen)
          Danke
          Ik heb er ook ooit op gezocht en een niet meer ondersteunde Canon printer aan de praat gekregen.
          Vooral het scannen dan was ook het probleem.
          Ik kan de info niet meteen delen want het is al een tijd geleden en heb de printer niet meer en ook de info niet echt bijgehouden.
          Uiteindelijk werkte het, maar niet meer zo eenvoudig als voorheen.

          Is zo een beetje de mensen proberen dwingen om steeds nieuw te kopen. [emoji56]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon printer

            Een goede oplossing voor scanners (die lijken doorgaans snelst verouderd) is de Vuescan software: https://www.hamrick.com/
            Wel betalende software, maar mijn oude Nikon Coolscan doet het nog steeds hiermee.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Canon printer

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Een goede oplossing voor scanners (die lijken doorgaans snelst verouderd) is de Vuescan software: https://www.hamrick.com/
              Wel betalende software, maar mijn oude Nikon Coolscan doet het nog steeds hiermee.
              +1 : ik gebruik ook vuescan om oude HP scanners (flatbed en dia scanner) te bedienen. Werkt heel goed, eigenlijk beter dan de canon of HP software.

              Moeten we dat eigenlijk normaal vinden? Ik heb daarom nooit nog van HP willen weten - na ongeveer 5 jaar geen drivers meer, maar blijkbaar ga ik dat ook vroeg of laat aan "fles" hebben met mijn Canon. Alhoewel nu verandert de windows versie niet zo dikwijls meer.

              Comment


              • #8
                Re: Canon printer

                De printer in kwestie is meer dan 10 jaar oud.
                Blijkbaar waren ze toen nog steviger gebouwd, zolang hij naar tevredenheid werkt zou ik TS niet aanraden een nieuwe te kopen ...
                Geld aan software geven lijkt me ook nogal gek voor een goedkoop printertje.
                Met een beetje proberen zal het wel lukken op WIN10.
                De Canon scan software heet MP Navigator EX, Win 8.1 versie hier (64 bit veronderstel ik):

                https://nl.canon.be/support/consumer...8.1%20(64-bit)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon printer

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  De printer in kwestie is meer dan 10 jaar oud.
                  Blijkbaar waren ze toen nog steviger gebouwd, zolang hij naar tevredenheid werkt zou ik TS niet aanraden een nieuwe te kopen ...
                  Geld aan software geven lijkt me ook nogal gek voor een goedkoop printertje.
                  Met een beetje proberen zal het wel lukken op WIN10.
                  De Canon scan software heet MP Navigator EX, Win 8.1 versie hier (64 bit veronderstel ik):
                  Het werkt met dit laatste
                  Bedankt
                  Ook aan de anderen voor het meedenken.
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon printer

                    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Het werkt met dit laatste
                    Bedankt
                    Ook aan de anderen voor het meedenken.
                    Prima !
                    En zorg goed voor dat printertje, wat ze nu verkopen zal geen 10 jaar meer meegaan, om over de prijs van de inkt te zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon printer

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      om over de prijs van de inkt te zwijgen.
                      Schrijf de code van de inktpatronen af en ga eens kijken of Action die inkt verkoopt. Tussen 10 en 11,50 euro voor een ganse set. Ik gebruik al een jaar of vijf deze inkt onafgebroken.
                      Mijn recente Canon vertelt me zelfs dat ik een "originele Canon inktpatroon geplaatst heb" bij vervanging van een leeg exemplaar.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon printer

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Schrijf de code van de inktpatronen af en ga eens kijken of Action die inkt verkoopt. Tussen 10 en 11,50 euro voor een ganse set. Ik gebruik al een jaar of vijf deze inkt onafgebroken.
                        Mijn recente Canon vertelt me zelfs dat ik een "originele Canon inktpatroon geplaatst heb" bij vervanging van een leeg exemplaar.
                        We wijken af, maar voor de duurzaamheid (en zuinigheid ) nog even dit.
                        Ik weet niet of ze 520/521 patronen nog verkopen.

                        Over die boodschap "originele patronen" zou ik me niet teveel verkneukelen, dat speelt elke 3th party fabrikant klaar.
                        Action patronen zijn niet slecht voor hun prijs.
                        En als jij ze al 5 jaar gebruikt is er blijkbaar ook weinig extra slijtage voor de printer in kwestie (wat met de huidige modellen veel kritischer zou zijn).

                        Maar vertel me niet dat je foto's van 5 jaar geleden nog onverbleekt aan de muur hangen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon printer

                          De Action hebben die gehad tot vorig jaar, nu niet meer. (520/521)
                          Hier hangt een foto van 2007, geprint met Handyman inkt, nog als nieuw en die hangt niet in de schaduw, toen geprint met een HP printer. (930c)
                          Ik ken zelfs iemand die 2 jaar geleden een nieuwe Canon printer kocht waar die Action patronen in konden.
                          Last edited by toerist; 1 februari 2020, 12:38.
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon printer

                            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                            We wijken af, maar voor de duurzaamheid (en zuinigheid ) nog even dit.
                            Ik weet niet of ze 520/521 patronen nog verkopen.

                            Maar vertel me niet dat je foto's van 5 jaar geleden nog onverbleekt aan de muur hangen.
                            Ik ben niet 100% zeker, maar ik meen me te herinneren dat ik ze nog heb gezien in de winkel (520/521)

                            Kleurvastheid op lange termijn zal mogelijks iets slechter zijn dan met het originele vloeibare goud, maar tegen die tijd zal ik ze dan wel efkes terug herprinten met Action inkt
                            Tegen dan heb ik waarschijnlijk al 200 euro of meer uitgespaard met de Action inkt. Blaadje fotopapier kan er dan wel af..
                            Ik krijg wel steevast complimenten over de kwaliteit als ik eens een foto afprint voor iemand.
                            Maar uiteindelijk: ieder zijn keuze primeert.
                            Wat ik wel ervaar in mijn kennissenkring: HP is kampioen in de onverzettelijkheid: 1 partroon leeg, no way om nog te kunnen printen. Alternatieve patronen: zéér veel kans dat HP die ook botweg weigert.
                            Wat niet betekent dat ik de printkwaliteit van HP in twijfel trek hé. Maar geef mij toch maar een Canon.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment

                            Working...
                            X