Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 F2.8 II APO ex dg macro k vatting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-200 F2.8 II APO ex dg macro k vatting

    Heb deze lens in mijn bezit gekregen maar nu werkt ze enkel op mijn Pentax K50 en niet op de recentere K70!
    Iemand enig idee hoe dit komt?

    Grtz
    E.

    Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
    Pentax K100D + kitlens /Tamron 28-200/Pentax SMC 50mm/Vivitar 135mm/Tokina 24mm/Pentax F 28-80/Sigma 28mm 1.8/Tamrac Velocity 8/Crumpler Pretty Boy 4000/Lowpro CompuDayPack

  • #2
    Re: Sigma 70-200 F2.8 II APO ex dg macro k vatting

    Niemand reageert??
    Heb je een idee hoe oud die lens is ????
    Van Pentax ken ik niets.
    Van Sigma niet veel.
    Maar ik had vroeger een Canon 1N ,analoog,geen probleem met een Sigma 70-210 APO.(behalve AF die soms werkte,soms niet etc..)
    Digitaal op een 1D:error.Nadien op een 5d idem.
    Wegens Af-probleem en Err een Canon 70-200 gekocht.
    In vroegere tijden werd er hier gesproken over chippen van lenzen,om deze te laten werken met nieuwere bodie's.
    Probleem zou hier het protocol(?) zijn van overdracht van gegevens lens -body.
    Wordt bij mijn weten door Sigma niet meer gedaan.
    Dus het kan zijn dat een Sigma op een oude body perfect werkt,maar op een recentere body niet meer.
    Met merklenzen heb je dit probleem niet.
    Dus als je een oudere Sigma ( of een andere niet merklens)koopt,altijd testen op je body.
    Bedenk ook altijd dat je body ooit eens zal vervangen worden,en dat je dan ook een probleem kunt krijgen.
    Ik weet niet hoe het nu zit met Sigma's of Tamron's of wat ook,maar bedenk dat de cameraconstructeurs bij nieuwere modellen,daar eventueel ook een stokje kunnen voor steken.
    Conclusie:indien er geen instellingsfout zit op je body,contactpunten reinigen etc.,helaas weinig hoop.
    NB:dat is de reden waarom ik alleen nog merklenzen koop,tenzij dat ze niet bestaan in de merklenzen,om dit probleem te voorkomen.Wat goedkoop lijkt op dit ogenblik,kan binnen 5 jaar een dure koop zijn,omdat de lens het niet meer doet.
    Hopelijks is nu dit probleem met niet-merklenzen,wat opgelost,maar ik heb geen ervaring met recente non-merklenzen.
    Last edited by demuro; 28 januari 2020, 14:16.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-200 F2.8 II APO ex dg macro k vatting

      Mail eens naar Sigma in Nederland - misschien kan je 'm nog laten chippen. De nieuwste lenzen kan men updaten met een soort van dock - deze wellicht nog niet.
      Op de fotobeurs in maart in brussel (de Photo Days waar u als BD-lid nog korting kan voor bekomen om binnen te geraken en wij staan daar ook als vereniging) - is er een stand van Sigma - en daar kan je zeker iemand spreken die u kan verderhelpen, of op z'n minst vertellen of er nog iets kan gedaan worden of niet.
      Wie geen lid is kan best zo snel mogelijk bestellen, zolang het early bird tarief nog geldig is (tenzij u shoot zou lezen - daarvoor is ook korting voorzien - zie bij shoot)...

      Comment

      Working...
      X