Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bij wie foto op acryl?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bij wie foto op acryl?

    Beste allemaal,

    Ik wil graag nog eens een foto op acryl laten afdrukken op 120 x 80. Ik heb de vraag lang geleden al eens gesteld maar wellicht is er intussen veel veranderd, kan iemand me een bedrijf aanraden of juist afraden? 't Is maar dat de prijzen (nog steeds) zo sterk verschillen en voor zo'n bedrag wil ik wel graag kwaliteit.

    Djienbe

  • #2
    Re: Bij wie foto op acryl?

    Ik heb bij geen enkele afdrukcentrale negatieve ervaringen, vroeger liet ik alles afdrukken bij Pixum, maar tegenwoordig gebruik ik Profotonet.nl omdat de afdrukken daar nog net iets beter zijn (maar ook duurder).
    Wat acryl betreft, daar zijn verschillende mogelijkheden, de goedkoopste is dat de foto rechtstreeks wordt afgedrukt op de achterkant, meestal is dat geen probleem, maar ik heb ergens op een fototentoonstelling ooit wel zo'n afdruk gezien die zo geplaatst was dat er licht op de achterkant viel, en dan zie je dat zo'n afdruk gedeeltelijk transparant wordt en dan krijg je schaduwen (lijnen van het ophangsysteem in dit geval) op de foto te zien.
    Een ander systeem is dat de foto eerst wordt afgedrukt op fotopapier en dat die dan aan de achterkant tegen het acryl wordt geplaatst, dat is dan niet lichtdoorlatend.
    En als je echt een afdruk wil die tegen alles kan, dan is er nog Gallery print, dan zit er aan de achterkant nog een laag Dibond waardoor je een heel stevig geheel krijgt dat vele jaren mooi blijft.
    Een directe afdruk op de achterkant van het acryl is het goedkoopst, een afdruk op papier achter acryl is wat duurder, en Gallery print is de duurste oplossing (die kan je ook zonder problemen in vochtige ruimtes ophangen).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Bij wie foto op acryl?

      Bedankt voor de uitleg. Gegoogel leidt me oa naar CEWE. Vroeger op deze website graag aanbevolen. Blijft dat nog steeds zo of zijn ze achteruitgeboerd met hun kwaliteit?

      Groetjes,
      djienbe

      Comment


      • #4
        Re: Bij wie foto op acryl?

        CEWE levert dezelfde kwaliteit als Pixum (de afdrukken worden op dezelfde machines gemaakt).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Bij wie foto op acryl?

          ahaa, schitterend en bedankt

          Comment

          Working...
          X