Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drones maar dewelke?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Drones maar dewelke?

    Ik begin meer en meer interesse te krijgen in drone fotografie maar ervaring van leden zou helpen bij mijn beslissing.
    Er is op BD zo weinig te lezen over dit soort fotografie, kunnen we daar verandering in brengen?

    Zou welkom zijn als een afzonderlijk thema.
    Analoge fotografie lijkt hier toch niet aan te slaan, wat jammer is natuurlijk.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Drones maar dewelke?

    Dit jaar komt er een Europese regelgeving, waardoor kleine drones voor niet-commercieel gebruik meer vrijheid krijgen.
    Waarschijnlijk zullen we moeten wachten tot DGLV de Belgische wetgeving heeft aangepast, zij zijn daar gewoonlijk niet erg snel mee.

    Comment


    • #3
      Re: Drones maar dewelke?

      DJI is heer en meester in de wereld van drones. DJI Mavic 2 pro heeft een Hasselblad camera met 1" sensor en is zowat het beste wat je momenteel kan krijgen in de betaalbare prijsklasse.

      Een DJI Mavic mini is dan weer heel voordelig en compact maar heeft een kleinere 1/2.3" sensor en geen botsingsdetectie sensoren.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Drones maar dewelke?

        Zou interessant zijn daar een extra forumonderdeel voor te maken misschien? Ik heb hier ook wel interesse voor.

        Comment


        • #5
          Re: Drones maar dewelke?

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          DJI is heer en meester in de wereld van drones. DJI Mavic 2 pro heeft een Hasselblad camera met 1" sensor en is zowat het beste wat je momenteel kan krijgen in de betaalbare prijsklasse.

          Een DJI Mavic mini is dan weer heel voordelig en compact maar heeft een kleinere 1/2.3" sensor en geen botsingsdetectie sensoren.
          Die had ik al op het oog, maar waarom zien we zo weinig foto's van dit ding op BD?
          Er zijn hier eerder een paar foto's gepost genomen met een drone maar ik vond die niet denderend qua belichting.
          Helft van het beeld perfect andere helft overbelicht en dat verdomd heel jammer want de foto's waren anders uitstekend genomen.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Drones maar dewelke?

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Zou interessant zijn daar een extra forumonderdeel voor te maken misschien? Ik heb hier ook wel interesse voor.
            Ja hé, dan zou de interesse misschien aangewakkerd worden.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment

            Working...
            X