Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom

    Hallo

    Ik zou graag lightroom hebben. Ik heb al eens gekeken maar je moet een abonnement nemen
    Een abonnement wil ik niet nemen maar wil wel het programma aankopen
    Is dit nog mogelijk
    Bedankt

    Mel

  • #2
    Re: Lightroom

    Voor zover ik weet, is de zelfstandige LR6.14 (da's de allerlaatste versie vóór CC) niet meer aankoopbaar.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom

      Lightroom is nog wel te koop maar niet via de officiële weg! Adobe Lightroom classic 2020 13 €, alsook Adobe Photoshop 2020 14 €. Werkt perfect alleen kan je niet updaten! Het lijkt me niet zo verstandig om hier door te geven waar je het kan aanschaffen, maar het kan wel!
      Sony A7 Mark3 Glasbuizen FE 2.8 70-200 mm GM OSS - ZEIS FE 4/16-35 - SONY FE4/24-105 - SAMYANG 14 MM/2.8 - SONY 200-600 MM - SONY 85 MM 1.8

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom

        Oorspronkelijk geplaatst door leejoo Bekijk bericht
        Lightroom is nog wel te koop maar niet via de officiële weg! Adobe Lightroom classic 2020 13 €, alsook Adobe Photoshop 2020 14 €. Werkt perfect alleen kan je niet updaten! Het lijkt me niet zo verstandig om hier door te geven waar je het kan aanschaffen, maar het kan wel!
        Na 6.14 is er geen versie meer zonder abonnement, dat ziet er niet helemaal pluis uit.
        Wat volgens de Europese wetgeving m.i. nog wel zo mogen, is een licentie van LR 6 tweedehands aankopen op marktplaats of zo.
        Maar kan je een dergelijke verkoper vertrouwen dat hij de toepassing zelf niet meer gebruikt, of ze meerdere keren verkoopt ?

        Maar stel dat ik binnenkort een nieuwe body koop en bijna niet buiten een abonnement kan, en dan mijn LR6 licentie aan bv mijn zoon door zou geven, denk ik niet dat daar een probleem mee is.

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom

          @palombian

          ik wil enkel aangeven dat het nog WEL te koop is! Op die site zijn honderden progs te koop voor een prijsje! Vraag me niet hoe het kan want dat weet ik niet. Bij mij in de fotoclub koopt 80% van de leden hun programma's hier. Alles werkt perfect en heb nog niemand gehoord die niet tevreden is. Zelfs Luminar 4. Ook andere programma's zoals bv updates van de originele gps in uw Mercedes of BMW of...... allemaal voor een prijsje verkrijgbaar! On one, Topaz Labs 17 verschillende progs, Adobe voor Windows 25 verschillende progs, Adobe voor Mac 22 verschillende progs en allemaal rond 13€ per stuk.
          Dus geen marktplaatsactie waar de licentie misschien al 6 keer verkocht is en waar je uw geld misschien wel kwijt bent!

          groet
          Sony A7 Mark3 Glasbuizen FE 2.8 70-200 mm GM OSS - ZEIS FE 4/16-35 - SONY FE4/24-105 - SAMYANG 14 MM/2.8 - SONY 200-600 MM - SONY 85 MM 1.8

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom

            Oorspronkelijk geplaatst door leejoo Bekijk bericht
            Lightroom is nog wel te koop maar niet via de officiële weg! Adobe Lightroom classic 2020 13 €, alsook Adobe Photoshop 2020 14 €. Werkt perfect alleen kan je niet updaten! Het lijkt me niet zo verstandig om hier door te geven waar je het kan aanschaffen, maar het kan wel!
            Oorspronkelijk geplaatst door leejoo Bekijk bericht
            @palombian

            ik wil enkel aangeven dat het nog WEL te koop is! Op die site zijn honderden progs te koop voor een prijsje! Vraag me niet hoe het kan want dat weet ik niet. Bij mij in de fotoclub koopt 80% van de leden hun programma's hier. Alles werkt perfect en heb nog niemand gehoord die niet tevreden is. Zelfs Luminar 4. Ook andere programma's zoals bv updates van de originele gps in uw Mercedes of BMW of...... allemaal voor een prijsje verkrijgbaar! On one, Topaz Labs 17 verschillende progs, Adobe voor Windows 25 verschillende progs, Adobe voor Mac 22 verschillende progs en allemaal rond 13€ per stuk.
            Dus geen marktplaatsactie waar de licentie misschien al 6 keer verkocht is en waar je uw geld misschien wel kwijt bent!

            groet
            Lijkt me dus heel duidelijk gefoefel met software, waarbij je betaald voor een niet officiële versie.
            Moment dat er iemand schrijft of zegt, ik kan je het verkopen maar je kan het niet registreren en updaten, dan moet er toch al een lichtje branden hé
            Ik kan en wil het mezelf niet permitteren om een crack versie op de pc te hebben staan, van gelijk welke soft.
            En dat lightroom abonnement van Adobe vind ik nog redelijk meevallen van prijs voor steeds de laatste en nieuwste updates te hebben
            Mensen doen meer geld op tijdens een dagje festival/uitstap dan dat een jaar lidgeld van Adobe kost

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Lijkt me dus heel duidelijk gefoefel met software, waarbij je betaald voor een niet officiële versie.
              Moment dat er iemand schrijft of zegt, ik kan je het verkopen maar je kan het niet registreren en updaten, dan moet er toch al een lichtje branden hé
              Ik kan en wil het mezelf niet permitteren om een crack versie op de pc te hebben staan, van gelijk welke soft.
              En dat lightroom abonnement van Adobe vind ik nog redelijk meevallen van prijs voor steeds de laatste en nieuwste updates te hebben
              Mensen doen meer geld op tijdens een dagje festival/uitstap dan dat een jaar lidgeld van Adobe kost

              grts
              Sieg
              Ik ben wel een zuinige mens, maar op mijn PC staat al heel lang enkel officiële software.
              Anders niets dan last.
              Desnoods werk ik met oude versies verder.
              Wat heeft het zin om allerlei software te verzamelen die je eigenlijk niet gebruikt.

              En met zo'n gps update ben ik na de Spaanse grens ooit eens hopeloos verkeerd gereden .

              PS: lees de forumregels over piraterij

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom

                @palombian @sieg

                nogmaals ik heb enkel willen aangeven dat het nog wel te koop is. Niet meer niet minder. Dat was toch wat melati vroeg dacht ik!

                PS: als je moest weten hoeveel mensen, via privé bericht, mij gevraagd hebben naar de naam van de site dan zou je versteld staan! Er is meer interesse in dan je zou denken!
                Sony A7 Mark3 Glasbuizen FE 2.8 70-200 mm GM OSS - ZEIS FE 4/16-35 - SONY FE4/24-105 - SAMYANG 14 MM/2.8 - SONY 200-600 MM - SONY 85 MM 1.8

                Comment


                • #9
                  Re: Lightroom

                  Oorspronkelijk geplaatst door leejoo Bekijk bericht
                  ...
                  PS: als je moest weten hoeveel mensen, via privé bericht, mij gevraagd hebben naar de naam van de site dan zou je versteld staan! Er is meer interesse in dan je zou denken!
                  Tuurlijk is er (nog altijd) interesse om een Adobe produkt te kunnen aankopen ivm een abonnement te nemen.
                  Alleen lijkt dit heel sterk op illegale handelspraktijken.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lightroom

                    Sorry hé mensen, maar als je software kunt aankopen en die je niet kan updaten dan is dat illegale software want dan is er geknoeid met de Hostcontrollers.
                    Je kunt dus maken dat een bepaald programma geen contact meer maakt met de servers van de producent.
                    Lukt het toch nog om te updaten, dan verandert uw programma sofort in een proef versie wordt er iets naar je register geschreven en is het daarna afgelopen om nog illegaal verder te werken ook al gebruik je Revo Uninstaller Pro of JV16 Power Tools, het is amen en uit.
                    Het opnieuw installeren van het illegale programma lukt maar zal sofort een proefversie zijn.
                    En wie bied er nu in hemelsnaam nog de dag van vandaag een SP 3 voor Windows XP aan?
                    Last edited by Red Falcon; 27 januari 2020, 00:21. Reden: rechtzetting
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lightroom

                      Er zijn wel alternatieven voor Lightroom waar je prima mee kunt werken als je enkel wil bewerken.
                      Ik denk bijvoorbeeld aan Luminar of Capture One.
                      Maar wanneer je wilt catalogeren en veel import opties wil hebben ga je toch steeds terug naar Lightroom.
                      Daarin schieten andere aanbieders nog steeds tekort.
                      En inderdaad, bij een abonnement voor Lightroom loopt de kostprijs toch serieus op.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lightroom

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Sorry hé mensen, maar als je software kunt aankopen en die je niet kan updaten dan is dat illegale software want dan is er geknoeid met de Hostcontrollers.
                        Je kunt dus maken dat een bepaald programma geen contact meer maakt met de servers van de producent.
                        .....
                        En bij de meeste sites die illegale software aanbieden wordt er contact gemaakt met de server van de website die (in de beste gevallen) al je sleutels van de op je computer geïnstalleerde software uitleest om deze verder te verkopen.
                        In slechtste geval zit er zelfs malware in verstopt.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lightroom

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          En bij de meeste sites die illegale software aanbieden wordt er contact gemaakt met de server van de website die (in de beste gevallen) al je sleutels van de op je computer geïnstalleerde software uitleest om deze verder te verkopen.
                          In slechtste geval zit er zelfs malware in verstopt.
                          Zeer juist gesteld.
                          Wie cracks gratis of tegen geringe vergoeding levert doet dat niet uit filantropie.
                          Zelfs met een goede beveiliging zou ik er niet aan beginnen (de beste beveiliging is van verdachte sites wegblijven).

                          Er zijn handige dingen te downloaden die niet echt illegaal zijn, bv een service tool om een printer te resetten, maar probeer dat eerst op een aparte computer die zoveel mogelijk geïsoleerd is. Dikwijls gaan alle alarmbellen af.

                          Comment

                          Working...
                          X