Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

    Op zoek naar een handig PC-onafhankelijke backup-systeem stel ik me de vraag indien een MicrSD van 1TB in een Samsung Galaxy S8 kan geplaatst worden ?

    Kwestie van een eenvoudig backup-systeem te hebben zonder veel grote zaken zoals een laptop ...
    Voor een appel en een ei zijn er smartphones te vinden en indien je daar een hoge capaciteit-microsd in krijgt heb je een verduveld handig en eenvoudig backup-systeem te velde.
    Kaartezer koppelen via de USB-C-poort en dan een gewone copie naar de storage-kaart.

    Iemand een idee, of een beter idee ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

    Naar mijn weten is 256GB de max

    Comment


    • #3
      Re: Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

      Dacht, denk ik ook, toch volgens hun beschrijving van de S8 (specificaties). Maar, die beschrijving is gemaakt op het ogenblik dat 256GB de max was.
      Nu maakt Samsung ook 1TB kaartjes en dat zou dus betekenen dat daar niet direct toestellen voor zijn ? Kan natuurlijk.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

        Ik heb 1, 2, 3 niet voor ogen welke smarts 1tb als microsd aankunnen.

        Kom wel 1TB smarties tegen maar die hebben geen microsd slot.

        Comment


        • #5
          Re: Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

          512?
          https://www.reddit.com/r/GalaxyS8/co...a_512gb_micro/

          Comment


          • #6
            Re: Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Wat ik ergens ook dacht. 256GB werd als max opgegeven omdat 256GB ook het max was aan capaciteit.
            Die 512 GB als max is het toen maximale capaciteitskaartje dat beschikbaar was.
            Nu is 1TB beschikbaar en ik vermoed at dit ook wel bruikbaar zal zijn.
            Wanneer de D3s beschikbaar was was 128 GB ook niet beschikbaar als CF. Alhoewel, toen 256 GB beschikbaar kwam kon die zonder probleem in de D3s gebruikt worden.
            Ik vermoed dus dat die 1TB best zal kunnen gebruikt worden.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Wat ik ergens ook dacht. 256GB werd als max opgegeven omdat 256GB ook het max was aan capaciteit.
              Die 512 GB als max is het toen maximale capaciteitskaartje dat beschikbaar was.
              Nu is 1TB beschikbaar en ik vermoed at dit ook wel bruikbaar zal zijn.
              Wanneer de D3s beschikbaar was was 128 GB ook niet beschikbaar als CF. Alhoewel, toen 256 GB beschikbaar kwam kon die zonder probleem in de D3s gebruikt worden.
              Ik vermoed dus dat die 1TB best zal kunnen gebruikt worden.
              Probleem is dat dit van het gebruikte filesysteem afhangt.

              Comment


              • #8
                Re: Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

                De S9 gaat volgens de site van Coolblue maar tot 400 GB, dus het is weinig waarschijnlijk dat een ouder model tot 1TB zou gaan.
                Imho...
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  De S9 gaat volgens de site van Coolblue maar tot 400 GB, dus het is weinig waarschijnlijk dat een ouder model tot 1TB zou gaan.
                  Imho...
                  Info van Coolblue moet men op dat gebied niet veel geloven.
                  Zelfs bij een iPhone of iPad raden ze vaak bijhorende geheugenkaarten aan. [emoji56]
                  Zo ook met vele andere accessoires die ze aanbevelen bij allerlei toestellen.
                  Info op de site van de fabrikant is al iets geloofwaardiger.
                  In dit voorbeeld wel toevallig juist met wat de fabrikant opgeeft.
                  Last edited by VerSeg; 23 januari 2020, 01:32.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Probleem is dat dit van het gebruikte filesysteem afhangt.
                    Onder ander dit antwoord.
                    Algemeen.
                    Het is niet omdat de leverancier op geeft welke de maximale bruikbare geheugenkaart ... is, dit in werkelijkheid ook zo is. Veel is tijdsgebonden.
                    Ik heb hier een Lenovo Yoga 2. Toen ik die indertijd kocht zat daar een 256 SSD-schijfje (mSata) in. Niet uitbreidbaar, dat was de max.
                    De week na aankoop heb ik er een 1TB-SSD-schijf (mSata) in gestoken en alles werkte perfect. Ik had wel met de technische dienst van Lenovo gesproken en gaven me te kennen dat met 100% zekerheid het niet ging werken. Blijkbaar toch.
                    Een paar maanden terug kreeg ik de mogelijkheid om voor een spotprijs een 2TB-SSD msata op de kop kunnen tikken met de correcte specificaties als op gegeven voor de mSata-bus.
                    Contact met lenovo of dit kan gebruikt worden waren die verbaasd over de vraag. NEEN, dat lukt niet. Toestel is daar niet op voorzien. Men was verbijsterd dat daar momenteel een 1TB in zat.
                    2TB erin gestoken en de laptop werkt perfect.
                    Op het internet zijn er ondertussen ook wel al vb opgedoken om die Lenovo uit te breiden.

                    Je ziet maar. Soms moet men het wagen en even proberen.
                    wat filesysteem betreft merk ik dat bij veel toestelen ExFat gebruikt wordt en daar staat geen beperking tot slechts 256 GB.

                    Wordt dus even uit kijken tot iemand die 1TB heeft of die eens in het toestel te plaatsen en te zien of het kaartje herkend wordt en bruikbaar is.

                    Toch een dank voor de reacties.
                    Last edited by Wim.Vanmaele; 23 januari 2020, 11:54.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Info van Coolblue moet men op dat gebied niet veel geloven.

                      In dit voorbeeld wel toevallig juist met wat de fabrikant opgeeft.
                      Ah, voila ��
                      Meestal is de info van CB wel juist hoor, enfin voor 80% schat ik met de natte vinger.
                      Ik vind CB zeer makkelijk om specs te vergelijken.

                      Maar eenmaal ik een keuze heb gemaakt, ga ik natuurlijk naar de site van de fabrikant, of lees ik nog enkele reviews.
                      En dan valt het inderdaad wel eens voor dat er iets niet klopt en pas ik mijn keuze vooralsnog aan.

                      Nu bij CB kan je voorlopig nog makkelijk ruilen.
                      De vraag is echter hoe lang dat nog zal duren, want als Rik Torfs zijn goesting krijgt......
                      Edit, Wouter Torfs


                      En als ik er echt niet meer aan uitgeraak: Better call Saul, euh ik bedoel Freddy
                      Last edited by Alfa Centauri; 23 januari 2020, 13:28.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Nu bij CB kan je voorlopig nog makkelijk ruilen.
                        De vraag is echter hoe lang dat nog zal duren, want als Rik Torfs zijn goesting krijgt......
                        Rik Torfs? Ik denk niet dat die daar iets over te zeggen heeft (of beter, niets kan aan doen, hij heeft wel een mening over alles).

                        Ik denk echter dat je Wouter Torfs bedoelde
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Rik Torfs? Ik denk niet dat die daar iets over te zeggen heeft (of beter, niets kan aan doen, hij heeft wel een mening over alles).

                          Ik denk echter dat je Wouter Torfs bedoelde
                          Lol - ja, het was diene van de schoenen
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kan een MicroSD van 1TB in een samsung Galaxy S8

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Ah, voila ��
                            Meestal is de info van CB wel juist hoor, enfin voor 80% schat ik met de natte vinger.
                            Hangt er vanaf, maar toch al heel veel fouten tegen gekomen hoor.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X