Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

couleur locale

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] couleur locale



    een tweede om de sfeer te laten zien


    bedankt om te kijken
    Last edited by D.B.D; 21 januari 2020, 12:46.

  • #2
    Re: couleur locale

    Scheef en kijkt jammer genoeg niet in de lens.
    achtergrond stoort.
    voor mij niet zo'n geslaagde opname hoor...!
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: couleur locale

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Scheef en kijkt jammer genoeg niet in de lens.
      achtergrond stoort.
      voor mij niet zo'n geslaagde opname hoor...!
      grt,bouk.
      een actie foto en daar gaat het om, het is een ander soort fotografie dan studio waar je alles in de hand hebt.Hier loopt dame al dansend in groep op de straat en ze verwacht niet dat ze zal gefotografeerd worden. Ik heb me werkelijk tussen de groep geplaatst met een vaste 85mm lens zo dicht als mogelijk was.
      de achtergrond heb ik niet te kiezen, je hebt als fotograaf een paar seconden om een beeld te maken de dames staan niet op mij te wachten het is hun feest ver van Toeristen en blanken.
      Last edited by D.B.D; 21 januari 2020, 08:19.

      Comment


      • #4
        Re: couleur locale

        Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
        een actie foto en daar gaat het om, het is een ander soort fotografie dan studio waar je alles in de hand hebt.Hier loopt dame al dansend in groep op de straat en ze verwacht niet dat ze zal gefotografeerd worden. Ik heb me werkelijk tussen de groep geplaatst met een vaste 85mm lens zo dicht als mogelijk was.
        de achtergrond heb ik niet te kiezen, je hebt als fotograaf een paar seconden om een beeld te maken de dames staan niet op mij te wachten het is hun feest ver van Toeristen en blanken.
        akkoord, maar dat wil niet zeggen dat WE (alle fotografen) alles maar lijdzaam moeten ondergaan :
        achter haar stoort vnl de groene wagen en zeker die heldere hand
        is het niet mogelijk om meer te croppen tot boven de navel zodat je de achtergrond ook horizontaal kunt draaien ? Misschien ben je dan ook die schaduwen aan haar vingertoppen kwijt (van haar snelle beweging ?)
        Het is dan een ander portret/straatfoto, maar het hoofdpersonage blijft intact.
        Last edited by CMM; 21 januari 2020, 13:10.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: couleur locale

          Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
          akkoord, maar dat wil niet zeggen dat je alles maar lijdzaam moet ondergaan :
          achter haar stoort vnl de groene wagen en zeker die heldere hand
          is het niet mogelijk om meer te croppen tot boven de navel zodat je de achtergrond ook horizontaal kunt draaien ? Misschien ben je dan ook die schaduwen aan haar vingertoppen kwijt (van haar snelle beweging ?)
          Het is dan een ander portret/straatfoto, maar het hoofdpersonage blijft intact.
          ik onderga helemaal niet alles lijdzaam, maar als fotograaf bepaal ik alleen de compositie en deze is een onderdeel van een reeks

          Comment


          • #6
            Re: couleur locale

            De tweede opname vind ik veel beter.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: couleur locale

              Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
              een actie foto en daar gaat het om, het is een ander soort fotografie dan studio waar je alles in de hand hebt.Hier loopt dame al dansend in groep op de straat en ze verwacht niet dat ze zal gefotografeerd worden. Ik heb me werkelijk tussen de groep geplaatst met een vaste 85mm lens zo dicht als mogelijk was.
              de achtergrond heb ik niet te kiezen, je hebt als fotograaf een paar seconden om een beeld te maken de dames staan niet op mij te wachten het is hun feest ver van Toeristen en blanken.
              Sjah, een huis hoort nog steeds pas te staan..
              Anders klopt dit niet in je hoofd. Zo simpel is het. Net zoals je de zee niet schuin laat lopen. (Ok ja, er zijn uitzonderingen op de regel maar dat is het hier niet.)
              Je hebt de vrouw ook extra in de spotlights willen zetten door ze extra op te lichten. Dat kan maar zorg er dan voor dat je rondom haar geen halo effect krijgt.

              Als een foto niet goed is, dan is hij gewoon niet goed.

              De 2e foto is leuker maar in mijn ogen ook niet waard om het te delen.
              De vrouw staat er echt tegen haar goesting, alsof ze niet wilt dat je haar fotografeert.

              Overigens zou ik niet met een prime lens fotograferen maar met een zoom lens. Je hebt in dit soort gevallen echt dat bereik nodig.

              Je begon de kwaliteit van je foto's mooi omhoog te krikken met je portretten maar hier laat je toch weer een steek vallen. Jammer!
              Misschien zijn die takken van fotografie toch je ding niet en komt je talent naar boven wanneer je controle hebt over alle elementen.
              Instagram / Facebook

              Comment

              Working...
              X