Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Instabridge open wifi netwerk rommel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Instabridge open wifi netwerk rommel?

    Weet er iemand hier soms méér over?

    Sinds korte tijd wordt ik gepesterd door een "open" wifi netwerk dat een sterker signal uitzendt (2.4 band) dan mijn eigen router!
    De zichtbare SSID naam is "Dining Room speaker.n040" go figure! Via Google vind ik een vage verwijzing naar de Instabridge vrije app die wifi netwerken vrij deelt zonder toegangscode, maar de netwerknaam zit schijnbaar enkel in de USA ????
    Worrdt zo'n netwerk ook gedeeld via een smartfoon of een tablet?
    Kan men dit "rapen" als infectie, zonder het te beseffen? Ik bedoel, een wifi die sterker binnenkomt dn mijn eigen router ?
    TIA

  • #2
    Re: Instabridge open wifi netwerk rommel?

    Een buur (of jezelf) kortbij met een WiFi speaker?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Instabridge open wifi netwerk rommel?

      Kan je toch gewoon een ander kanaal kiezen.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Instabridge open wifi netwerk rommel?

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Weet er iemand hier soms méér over?

        Sinds korte tijd wordt ik gepesterd door een "open" wifi netwerk dat een sterker signal uitzendt (2.4 band) dan mijn eigen router!
        De zichtbare SSID naam is "Dining Room speaker.n040" go figure! Via Google vind ik een vage verwijzing naar de Instabridge vrije app die wifi netwerken vrij deelt zonder toegangscode, maar de netwerknaam zit schijnbaar enkel in de USA ????
        Worrdt zo'n netwerk ook gedeeld via een smartfoon of een tablet?
        Kan men dit "rapen" als infectie, zonder het te beseffen? Ik bedoel, een wifi die sterker binnenkomt dn mijn eigen router ?
        TIA


        Heb je toevallig geen HP notebook in huis ?

        HP Pavilion 14-n040br Notebook PC
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Instabridge open wifi netwerk rommel?

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Heb je toevallig geen HP notebook in huis ?

          HP Pavilion 14-n040br Notebook PC
          Neen ... vraag mij af wie de "schuldige" is ... Gezien de signaalsterkte ! Heeft Proximus een "stoot" uitgehaald met een b-box3 firmware update? 'k heb bericht gekregen dat ze een ander firmware gaan uitrollen voor hun WiFi functionaliteit op die box (beam pairing?) .... maar ik gebruik de WiFi van de b-box3 niet, dus ...

          Comment


          • #6
            Re: Instabridge open wifi netwerk rommel?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Een buur (of jezelf) kortbij met een WiFi speaker?
            Maar kan die "speaker" werken als router? Gezien de veldsterkte zou dat spul hier naast mij op de grond moeten staan

            Comment


            • #7
              Re: Instabridge open wifi netwerk rommel?

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Maar kan die "speaker" werken als router? Gezien de veldsterkte zou dat spul hier naast mij op de grond moeten staan
              Als router vermoedelijk niet, maar een naam zegt niets.
              Als ik mijn WiFi Napoleon noem, dan loopt die hier ook niet rond. [emoji6]
              Indien echt sterker dan eigen WiFi, dan zal dat inderdaad niet ver zijn.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Instabridge open wifi netwerk rommel?

                Je zegt zelf "enkel in de US". Lijkt me dat iemand een wifi toestel gekocht heeft volgens de US normen. Die laten een sterker signaal toe dan in de EU dacht ik. Het SSID is waarschijnlijk zo ingesteld dat de luidspreker het goeie netwerk kiest.

                Comment


                • #9
                  Re: Instabridge open wifi netwerk rommel?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Je zegt zelf "enkel in de US". Lijkt me dat iemand een wifi toestel gekocht heeft volgens de US normen. Die laten een sterker signaal toe dan in de EU dacht ik. Het SSID is waarschijnlijk zo ingesteld dat de luidspreker het goeie netwerk kiest.
                  We zijn hier de verkeerde koers aan het varen vrees ik ...
                  De SSID naam dekt mogelijk de lading NIET ... Ik zie dat netwerk als een access point in het Inssider programma, link speed 64 Mbps, geen passwoord. Net zoals ik al de andere Wifi routers en access points van de buren zie in dat programma maar die zitten een stuk lager dan mijn eigen wifi router, deze zit helemaal bovenaan en ik kan die als "netwerk" gewoon kiezen (maar ik blijf daar liever weg, voor evidente redenen)
                  Ondertussen even verder gezocht op "Instabridge" ... schijnbaar zijn er in België nogal wat mensen die de apps voor de verschillende platformen geinstalleerd hebben want er zijn ganse reeksen "access points" gerangschikt volgens regio. Die gasten hun web site is een behoorlijk stuk koffiedik kijken. Wat ik dus vrees is dat door het installeren van die app (android of apple) het toestel in kwestie mogelijk als access point gaat werken zelfs al is het een smartphone of tablet! ... en dan is het hek helemaal van de dam! Toch mijn echtgenote haar nieuwe tablet maar eens nakijken, bloatware is everywhere ... (alhoewel, als die uit staat?)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Instabridge open wifi netwerk rommel?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Als router vermoedelijk niet, maar een naam zegt niets.
                    Als ik mijn WiFi Napoleon noem, dan loopt die hier ook niet rond. [emoji6]
                    Indien echt sterker dan eigen WiFi, dan zal dat inderdaad niet ver zijn.
                    Ik woon in een alleenstaand huis, de gebuur met dat spul zal dus in persona in mijn living moeten komen zitten met zijne router ... ik vermoed dat iemand de app van Instabridge ergens heeft geinstalleerd op meerdere toestellen. zie mijn ander antwoord.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Instabridge open wifi netwerk rommel?

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Ik woon in een alleenstaand huis, de gebuur met dat spul zal dus in persona in mijn living moeten komen zitten met zijne router ... ik vermoed dat iemand de app van Instabridge ergens heeft geinstalleerd op meerdere toestellen. zie mijn ander antwoord.
                      Misschien eens kijken op deze lijst of je een link kan maken?

                      Internet for Everyone. We believe in a world where connectivity is a fundamental right. With over 200 million app downloads and 100,000+ app downloads per day, we’re the leading force in the industry.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Instabridge open wifi netwerk rommel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Misschien eens kijken op deze lijst of je een link kan maken?

                        https://instabridge.com/free-wifi/Belgium-BE/
                        Bedankt! Ik ga eens informeren of ze de link in kwestie kennen, er zijn geen bekende WAP's in mijn omgeving ... vreemd ...

                        Comment

                        Working...
                        X