Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

- Vanina -

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] - Vanina -

    .


    .

  • #2
    Re: - Vanina -

    mijn excuses voor mijn onwetendheid, maar past dit hoofd echt wel op dat lichaam of hebt u het er achteraf aan toegevoegd ?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: - Vanina -

      mijn excuses voor mijn onwetendheid, maar past dit hoofd echt wel op dat lichaam of hebt u het er achteraf aan toegevoegd ?
      Beste CMM, over hoofden afsnijden ben ik ook onwetend,... ik ben echt geen koppensneller,
      ik denk dat er in het diepe Amazone oerwoud, nog enkele stammen wonen die dit doen, alsook in Borneo...

      Effe serieus nu, waarom zou ik zoiets doen ? Ik doe eigenlijk nooit knip en plakwerk in PS.
      PS hou ik trouwens zo gering mogelijk, ik tracht alles zo goed mogelijk te bekomen bij de opname.

      Verder beschik ik hier over een goed model, bijna 10 jaar oud, die reeds ervaring heeft in de film wereld.
      Ze is gedreven in expressies, heeft reeds een heel goed kunstzinnig inzicht,... en speelt niet meer met poppen

      De kleding is afkomstig van Angel's Face UK, en er was ook een top MUA aanwezig gedurende de shoot.

      D.

      Comment


      • #4
        Re: - Vanina -

        Mooi al gaat de tas wel veel met de aandacht op de loop.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: - Vanina -

          Ik vind het een mooie foto,

          de tas is wel groot, maar ik word vooral aangetrokken door de ogen en dan valt de tas niet zo op.

          knap gedaan.

          mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: - Vanina -

            Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
            mijn excuses voor mijn onwetendheid, maar past dit hoofd echt wel op dat lichaam of hebt u het er achteraf aan toegevoegd ?
            Zo zie je top model, top Mua, top belichting top fotograaf dus alles in huis om een beeld te maken waar men waw tegen zegt en toch stelt men vragen over het beeld omdat het niet goed oogt

            Comment


            • #7
              Re: - Vanina -

              Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
              Zo zie je top model, top Mua, top belichting top fotograaf dus alles in huis om een beeld te maken waar men waw tegen zegt en toch stelt men vragen over het beeld omdat het niet goed oogt
              ja, sorry DBD, maar als ik als (groot)vader kijk, dan stel ik me hier vragen over de normale groei en relatieve grootte van de verschillende lichaamsdelen. Meer niet. Ik herhaal hier telkens dat ik als toeschouwer kijk, zonder technische portretfotografie expertise. Als men een bepaalde scene wil creëren (een piraat op zijn schip, een monster uit de ruimte, ...) dan kan ik dat evalueren in functie van wat ik me er van zou voorstellen hoe die er moeten hebben uitgezien. Maar dat is fictie; van een portret verwacht ik dat ik de persoon zelf er in kan herkennen en dat de sfeer (kledij, gadget, omgeving) me iets vertelt over het karakter of de bezigheid van die persoon. Dat noem ik portret. Vandaar dat mijn (PERSOONLIJKE)reactie hier was : dit lijkt op een pop met een te groot en beschilderd hoofd (duur, professioneel of wat dan ook). Nogmaals : mijn reactie als expert in mensen en hoe ze er uitzien.
              Maar weer : geen probleem : we leven in een democratie en ieder mag hier een eigen visie hebben en ze uiten als ze beleefd geformuleerd is. Ik kan met iedereen hier nog door dezelfde deur (hoop ik) en wijs niemand met de vinger.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: - Vanina -

                Hum CMM, ik denk dat ik nog wat meer info moet geven aangaande morfologische verhoudingen bij de mens, kinderen inbegrepen !

                Misschien kunnen zelfs enkele andere gedreven portret fotografen hier ook gebruik van maken ?

                Kinderen hebben andere verhoudingen dan volwassenen. Het hoofd is in verhouding nog veel groter. In het plaatje zie je een kind op verschillende leeftijden. Zowel de lengte als de leeftijd is natuurlijk maar een gemiddelde. Enkele richtlijnen:
                0 jaar; ongeveer 50 cm lang
                3 jaar; ongeveer 90 cm lang
                7 jaar; ongeveer 105 cm lang
                14 jaar; ongeveer 150 cm lang



                Misschien geeft deze uitleg een beetje een ander inzicht op de foto ?

                Lichaamskennis is bij model fotografie van heel groot belang vind ik persoonlijk

                D.

                Comment


                • #9
                  Re: - Vanina -

                  interessante discussie hier, waar ik me niet te veel in ga mengen

                  ik vind het in ieder geval een heel mooie portretfoto, mooie scherpte op de ogen, mooie blurry achtergrond, mooie zachte belichting. enige waar ik CMM misschien kan volgen (of waar hij mss naar verwijst) is de make-up van het modelletje, waardoor de "naturel" look wat verdwenen is.
                  maar zoals gezegd, verder vind ik dit absoluut een geslaangd portret!!
                  de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                  Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                  Comment


                  • #10
                    Re: - Vanina -

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    Mooi al gaat de tas wel veel met de aandacht op de loop.
                    grt,bouk.
                    Een mooi tasje en ook het enige wat echt lijkt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: - Vanina -

                      Ik vind het toch wel mooi, het heeft wat jeugdige speelsheid

                      minpuntje: de bg is bijna in dezelfde tonaliteit als het haar waardoor het hoofd op het eerste zicht wat ronder lijkt dan het is.
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment

                      Working...
                      X