Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Das Leben der Anderen".

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Das Leben der Anderen".

    Ik ben op zoek naar deze film maar vind hem nergens.
    Mocht iemand aan deze film kan helpen mag altijd contact met mij opnemen.
    Film mag op DVD of USB stick staan.
    Ik ben de laatste tijd geïnteresseerd in het leven in de DDR.
    Ik ben twee maal in de ex DDR geweest bij machinisten van stoomlocomotieven en in het onderhoudsatelier van Meiningen.
    Die mensen waren niet te vergelijken met West-Duitsers, die waren heel open en zeer vriendelijk maar na zoveel jaren na het vallen van de muur stookten ze nog bruinkolen en zag alles er vuil en erg grauw uit.
    Hun inboedel was nog niet veel veranderd sinds e oorlog.
    Ik wil ook nagaan wat de beruchte "Stasi" allemaal heeft uitgestoken en de "Vopo's" aan de muur.

    Ik wil hier geen politieke discussie ik ben enkel en alleen op zoek naar hogergenoemde film.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: "Das Leben der Anderen".

    Je vindt die dvd bv bij Amazon.de, maar of je 'm NL ondertiteld gaat vinden... da's de vraag.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: "Das Leben der Anderen".

      Dank u Les, zelf niet gevonden om Amazon.de maar elders en Nederlands ondertiteld.
      Op een van mijn vele videofilms over de stoomtreinen in de DDR was er een dorpje en de mensen noemden dat dorp "Das ende der Welt" omdat ze vanaf daar geen West-Duitse televisie zenders meer konden ontvangen.
      De eerste keer dat ik naar Polen ging, naar Wolsztyn om er met stoomlocomotieven te rijden, passeerden we eens dwars door Berlijn.
      Tot aan de Brandenburger Tor zag dat er goed uit en dan ineens niets meer en dan de DDR met zijn vuile appartementsblokken, roze lampen op de vensterbanken en hun winkels waar bijna niks in de vitrine lag.
      Dan reden we Polen binnen en dat was nog erger dan de (inmiddels ex) DDR.
      In Polen heb ik ook enkele vrienden en wij konden ons niet voorstellen hoe vriendelijk we daar ontvangen werden.
      Elke avond moesten we wel bij vier of vijf machinisten gaan eten.
      De tafel stond vol met eten maar ………………….vergeef mij hé, slecht eten.
      Het beste wat we in Polen konden eten was in een pizzatent en ook enkel daar vonden we rode wijn. En dat was dan nog voorbehouden aan de begoede Polen.
      Elders achter het ijzeren gordijn zal het niet beter geweest zijn maar die mensen wisten van niks anders.
      Ik ben er nu al twintig jaar niet meer geweest en als ik via streetview door Wolsztyn "rijd" dan herken ik mij bijna niet meer, het is een mooi stadje geworden met prachtige parken en veel bloemen.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: "Das Leben der Anderen".

        Och, het leven daar ging ook zijn gang, sommige zaken gingen zelfs goed en beter met de nodige corruptie. Ik ben er de eerste keer geweest met de opstand van Solidarność via Caritas met een vrachtwagen met hulpgoederen. en de volgende jaren plus minus 18jaar a rato van 4a 5 keer per jaar. Heb er veel zien veranderen na de val. Maar de tijd van de zeer strenge controle, op ieder niveau is gelukkig voorbij.De standaard beton blokken staan er nog, en geloof me daar zou hier geen kat in willen. En de mensen schreven zich daar in, om twintig jaar later een app.te bekomen.Bv.neem een blad millimeterpapier en teken daar 20 vierkante meter op uit, en voeg een living, badkamer,2 slaapkamers, keuken, afzonderlijk toilet,en hal toe, en dit voor 5 personen. Je ziet huizen, maar daar leven dikwijls 3 generatie in, van grootvader tot kleinkind. En je kan het je voorstellen.En dit was dan nog voor mensen met een stevige partij functie.Ik kan nog uren schrijven over wat ik gezien en meegemaakt heb ten tijden van. Op alle niveau, politie, dokters, apotheken, resto, eten,op de bon, winkels, heel de samenleving een eindeloos geknoei, behalve de vodka die stroomde rijkelijk !
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: "Das Leben der Anderen".

          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
          Och, het leven daar ging ook zijn gang, sommige zaken gingen zelfs goed en beter met de nodige corruptie. Ik ben er de eerste keer geweest met de opstand van Solidarność via Caritas met een vrachtwagen met hulpgoederen. en de volgende jaren plus minus 18jaar a rato van 4a 5 keer per jaar. Heb er veel zien veranderen na de val. Maar de tijd van de zeer strenge controle, op ieder niveau is gelukkig voorbij.De standaard beton blokken staan er nog, en geloof me daar zou hier geen kat in willen. En de mensen schreven zich daar in, om twintig jaar later een app.te bekomen.Bv.neem een blad millimeterpapier en teken daar 20 vierkante meter op uit, en voeg een living, badkamer,2 slaapkamers, keuken, afzonderlijk toilet,en hal toe, en dit voor 5 personen. Je ziet huizen, maar daar leven dikwijls 3 generatie in, van grootvader tot kleinkind. En je kan het je voorstellen.En dit was dan nog voor mensen met een stevige partij functie.Ik kan nog uren schrijven over wat ik gezien en meegemaakt heb ten tijden van. Op alle niveau, politie, dokters, apotheken, resto, eten,op de bon, winkels, heel de samenleving een eindeloos geknoei, behalve de vodka die stroomde rijkelijk !
          Vervang vodka door benzine/diesel en je bent meteen in Venezuela. "Thinking is the best way to travel" zongen ooit de Moody Blues.....

          Comment

          Working...
          X