Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgraden van een D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgraden van een D800

    Hey all!

    na 6 jaar trouwe dienst wil ik mijn D800 van nikon upgraden. Na wat opzoekwerk denk ik dat de nieuwe Sony 7R IV de camera is waar ik naar wil upgraden.. Heeft iemand al ervaring met de camera ?

    Ook zal ik dus alles moeten verkopen van mijn D800 (Batterijgrip, lenzen ,enzoverder). Mijn ogen waren gevallen op de sigma Art serie lenzen. deze zijn prijs kwaliteit denk ik wel een van de betere dit moment.. heeft iemand ervaring daar mee ?

    Of hebben jullie een ander voorstel dat een betere upgrade zou zijn vanaf mijn D800 ?

    Ik hoor het graag !

    Mvg, Bram

  • #2
    Re: Upgraden van een D800

    Ik heb de Sony A7R IV nog niet zo lang, maar heb wel een aantal jaren ervaring met het systeem en in het verleden jarenlang veel plezier gehad van de D800. Voor mij was een van de redenen om naar Sony over te stappen het gewicht en de de mogelijkheid om er met adapters allerlei objectieven op te kunnen gebruiken. Als "walkaround" is een A7 drie body met bv een 24-105mm bijvoorbeeld aanzienlijk lichter en er zijn ook tal an topobjectieven die niet op een Nikon DSLR passen. Je kunt met de Sony ook op stap gaan met een paar Voigtlander/Leica lenzen en met manuele scherpstelling thuiskomen met schitterende foto's met een andere "look and feel".
    Maar aangezien je met een D800 + batterypack schijnt te werken en Sigma ART lenzen overweegt zal het gewicht niet de issue zijn. Bovendien zijn er van Canon, Nikon en Panasonic nu ook full frame systeemcamera's en die kunnen met adapters hetzelfde als een Sony wat betreft het monteren van zeer uiteenlopende lenzen. Slecht zijn ze geen van allen, integendeel. Het is dus meer de vraag wat je ermee doet en wat je van een upgrade verwacht.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment

    Working...
    X