Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D780

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D780

    Hier is ie dan eindelijk: de opvolger van de d750!
    Met naar mijn mening toch wel veel verbeteringen en nieuwtjes aan boord!



    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: Nikon D780

    De D780 is een full-frame D-SLR-camera van professioneel niveau die een helder beeld, een lange accuduur, een robuuste constructie, plus twee snelle, betrouwbare AF-systemen met fenomenale tracking en nog veel meer biedt.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D780

      Ik ben nog steeds tevreden met mijn huidige camera, maar het goede nieuws is dat nikon de dslr niet loslaat, ook niet in ff. Waarvoor dank!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D780

        Nu worden de D750/610 weer wat goedkoper
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D780

          Toch wel bizar dat ongeveer tegelijkertijd de EOS-1D X Mark III en D780 aangekondigd worden en dat de Canon discussie zo levendig is op dit forum terwijl over de D780 nauwelijks gediscuteerd wordt. Het doelpubliek van de D780 zou toch veel groter moeten zijn?
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D780

            Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
            Toch wel bizar dat ongeveer tegelijkertijd de EOS-1D X Mark III en D780 aangekondigd worden en dat de Canon discussie zo levendig is op dit forum terwijl over de D780 nauwelijks gediscuteerd wordt. Het doelpubliek van de D780 zou toch veel groter moeten zijn?
            Vind ik eigenlijk ook.
            Alle d750 bezitters zitten al tijden luidop te speculeren over de opvolger. Nu is hij er en hoor je geen kat.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D780

              Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
              Toch wel bizar dat ongeveer tegelijkertijd de EOS-1D X Mark III en D780 aangekondigd worden en dat de Canon discussie zo levendig is op dit forum terwijl over de D780 nauwelijks gediscuteerd wordt. Het doelpubliek van de D780 zou toch veel groter moeten zijn?
              Lol het is mss geen discussie waard, mensen gaan hem gewoon kopen ;-) lol

              Nee idd, deze word gemaakt voor het grote publiek, best verkochte fullframe ooit was de d750 van nikon.

              Ik ben het meeste benieuwd of het autofocusveld weeral kleiner zal zijn tov de d800 en d4, bij de d750 maakten ze ook reclame met erg goede autofocussysteem en dat klopte maar de dekking is erg klein, echt een nadeel dit

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D780

                Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                Toch wel bizar dat ongeveer tegelijkertijd de EOS-1D X Mark III en D780 aangekondigd worden en dat de Canon discussie zo levendig is op dit forum terwijl over de D780 nauwelijks gediscuteerd wordt. Het doelpubliek van de D780 zou toch veel groter moeten zijn?
                De meerderheid van Nikon gebruikers haakt misschien af voor discussies die wel eens willen ontaarden in een merken of systeem oorlog?

                Edit: Ik vind de D780 een zeer leuk toestel met zoals verwacht veel mirrorless toevoegingen Verder vind ik het ontbreken van een flash en de onmogelijkheid om een batterij grip te monteren een flinke stap achteruit
                Last edited by frank207be; 11 januari 2020, 10:29.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D780

                  Nog even wachten, de D6 komt eraan.☺☺☺

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D780

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    De meerderheid van Nikon gebruikers haakt misschien af voor discussies die wel eens willen ontaarden in een merken of systeem oorlog?

                    Edit: Ik vind de D780 een zeer leuk toestel met zoals verwacht veel mirrorless toevoegingen Verder vind ik het ontbreken van een flash en de onmogelijkheid om een batterij grip te monteren een flinke stap achteruit
                    Een interessant artikel kwam er begin januari van deze bekende Amerikaans fotograaf: http://dslrbodies.com/newsviews/niko...le-i-yawn.html
                    Bevat toch wel wat waarheid.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D780

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      De meerderheid van Nikon gebruikers haakt misschien af voor discussies die wel eens willen ontaarden in een merken of systeem oorlog?

                      Edit: Ik vind de D780 een zeer leuk toestel met zoals verwacht veel mirrorless toevoegingen Verder vind ik het ontbreken van een flash en de onmogelijkheid om een batterij grip te monteren een flinke stap achteruit
                      Héhé, als je kijkt Frank naar de nieuwe topics over Canon,Sony of Nikon spullen, llopen de Nikon en Sony topics toch wel met heel wat meer bladzijden aan de top hoor
                      Bij een voorstelling van een nieuwe Canon wordt er amper iets over gezegd op dit forum. Maar bij Nikon of Sony daarentegen ....
                      Dat er in het Canon 1Dx topic een kleine ontsporing was door iemand die alle gebruikers meteen denigreerde is spijtig, nog spijtiger is dat het een Nikon gebruiker was die daar even iedereen vernederde
                      Bekijk het maar eens

                      Dat er hier op het ogenblik nog maar weinig over gezegd wordt over de D780 is gewoon omdat Nikon al met hun Z7 zit
                      En daar zijn al heel veel bladzijden over gevuld
                      Maar wie weet wordt er hier nog veel geschreven door Nikon gebruikers en zoniet ... niks om over te treuren toch

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D780

                        Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                        Vind ik eigenlijk ook.
                        Alle d750 bezitters zitten al tijden luidop te speculeren over de opvolger. Nu is hij er en hoor je geen kat.
                        Lijkt me niet zo vreemd dat er weinig animo is over de D780. Het lijkt dan ook maar een marginale "upgrade" tov de D750. Zelfde sensor, zelfde AF systeem. Vooral Liveview/video zal hij beter zijn, maar als je dat niet(veel) gebruikt, is er weinig meerwaarde aan de D780 tov een D750. Integendeel, je verliest de flitser, en er kan ook geen battery-grip meer op. Merkwaardige beslissing van Nikon om een succesvolle camera als de D750 te laten opvolgen door zo'n flauwe opvolger.
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D780

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Héhé, als je kijkt Frank naar de nieuwe topics over Canon,Sony of Nikon spullen, llopen de Nikon en Sony topics toch wel met heel wat meer bladzijden aan de top hoor
                          Bij een voorstelling van een nieuwe Canon wordt er amper iets over gezegd op dit forum. Maar bij Nikon of Sony daarentegen ....
                          Dat er in het Canon 1Dx topic een kleine ontsporing was door iemand die alle gebruikers meteen denigreerde is spijtig, nog spijtiger is dat het een Nikon gebruiker was die daar even iedereen vernederde
                          Bekijk het maar eens

                          Dat er hier op het ogenblik nog maar weinig over gezegd wordt over de D780 is gewoon omdat Nikon al met hun Z7 zit
                          En daar zijn al heel veel bladzijden over gevuld
                          Maar wie weet wordt er hier nog veel geschreven door Nikon gebruikers en zoniet ... niks om over te treuren toch

                          grts
                          Sieg
                          Het Nikon FF systeemcamera topic schoot er inderdaad wel flink uit waarvoor ik uiteraard zelf grotendeels verantwoordelijk ben

                          Tsja op een ideaal forum zou iedereen andermans keuze voor een specifiek systeem of camera netjes respecteren en enkel constructieve commentaar leveren Zouden de medegebruikers van een specifiek merk iemand moeten corrigeren bij zo'n ontsporing?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D780

                            Het stoort me dat alle besprekingen de D780 bekijken als vervangtoestel voor D750 gebruikers, alsof er niemand nog oudere modellen gebruikt. Ik heb nog altijd veel plezier van mijn D700. Links vooraan heeft die een rubber die met superlijm is vastgelijmd terwijl de rubber achteraan gewoon weg is. Die is ooit losgekomen zonder dat ik er erg in had. Vroeg of laat gaat dat trouwe beestje de geest geven maar ik weet niet of de D780 dan de beste opvolger is. Mij lijkt een (tweedehands) D850 de echte opvolger van de D700.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D780

                              Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                              Het stoort me dat alle besprekingen de D780 bekijken als vervangtoestel voor D750 gebruikers, alsof er niemand nog oudere modellen gebruikt. Ik heb nog altijd veel plezier van mijn D700. Links vooraan heeft die een rubber die met superlijm is vastgelijmd terwijl de rubber achteraan gewoon weg is. Die is ooit losgekomen zonder dat ik er erg in had. Vroeg of laat gaat dat trouwe beestje de geest geven maar ik weet niet of de D780 dan de beste opvolger is. Mij lijkt een (tweedehands) D850 de echte opvolger van de D700.
                              Ik heb ook nog altijd een D700 met exact dezelfde rubberschade.

                              Tsja die naamgeving... Als je vanuit het ontwerp van de body vertrekt is de D750 (en nu ook de D780) een opgewaardeerde D600. De D700 (Mini D3) leeft dan inderdaad weer verder in de D800 modellen waarbij snelheid (8fps met powergrip) ingeruild werd voor MP.

                              Comment

                              Working...
                              X