Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

    Met een nieuwe 20.1 Megapixel FF sensor, met een nieuw Low-pass filter
    Dual Pixel AF, 191 AF punten en een Digic X processor die 3x sneller is als de vorige..
    Met de AF-On knop kan je snel de AF punten selecteren
    16 frames per seconde en 20 in Live View
    5.5K Raw video

    Ziet er allemaal goed uit, al had ik toch zeker gedacht dat de sensor rond de 26 MP zou gaan.
    Maar de prijs... bij Kamera-Express staat hij nu voor 7.419 €.

    https://www.dpreview.com/news/824122...name="_ednref1
    Instagram

  • #2
    Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

    De kaap van 7K ruimschoots overschreden en ondertussen is de Mark II blijkbaar ineens geen bal meer waard.
    Er zijn er zelfs die verontwaardigd zijn dat je niet ingaat op hun bod van 2000 euro voor een toestel met nog geen 110000 clicks en met zo goed als geen gebruikssporen...

    Wat is de juiste reden dat de lanceerprijs in dollars rond de 6500 ligt en men hier 1000 euro meer dient neer te tellen terwijl de euro nog steeds hoger staat dan de dollar? Grotere afzetmarkt?
    Last edited by Kurrrt; 7 januari 2020, 11:04.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

      Fotogerief is geen belegging maar een uitgave.
      Bovendien denk ik dat, zelfs bij Canon, het duidelijk wordt dat mirrorless de toekomst is.
      Men wil nog wel een DSLR om een tijdje voort te doen tot het allemaal wat meer duidelijk wordt (dat weet ik zelf ook nog niet), maar veel geld geeft men er niet meer aan.
      Hetzelfde mogen we verwachten voor lenzen met een EF-vatting.

      Een beetje zoals iedereen nu met zijn oude dieselauto voortrijdt.
      Die raak je trouwens ook niet meer kwijt.

      Persoonlijk heb ik de 1Dx altijd veel te duur gevonden voor mijn fotografische ambities, het is voor wie er het maximum wil uithalen.
      Dat is nog niet mogelijk bij Canon met mirrorless, en omdat ze nog steeds de meeste en de beste lenzen hebben (Nikon mirrorless bodies zijn evenveel achter) kunnen ze zich permitteren om deze schromelijke prijs te vragen.
      Last edited by palombian; 7 januari 2020, 15:39.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

        De prijs in de VS is zonder taksen.
        Ok de prijs is dan nog niet gelijk. Maar verklaart toch al een deel.
        Life is beautiful, take pictures to remember

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

          Als je naar de voorbeeldfoto's kijkt zien de hoge iso beelden er fantastisch uit.
          knap van Canon !

          Johan

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

            Dat ziet er allemaal heel goed uit, maar ik ben eigenlijk nog altijd heel tevreden over mijn "oude" 1Dx.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

              Had het ook al gezien Raf, knap toestel maar die prijs is er dik over
              Da's 1000 € meer dan de MkII bij lancering, niet normaal meer
              En echt noemenswaardig vind ik het verschil nu eigenlijk ook niet
              OK er zitten leuke dingen op die uit het mirrorless wereldje komen, maar dan nog is die prijs volgens mij niet gerechtvaardigd
              1000 € minder en ik zou er wel over nadenken om de MKi en de MKII weg te doen

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                Wat is de juiste reden dat de lanceerprijs in dollars rond de 6500 ligt en men hier 1000 euro meer dient neer te tellen terwijl de euro nog steeds hoger staat dan de dollar? Grotere afzetmarkt?
                Prijs zonder sales tax en prijs met BTW en waarschijnlijk kan Nikon Amerika beter onderhandelen dan 27 importeurs.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Prijs zonder sales tax en prijs met BTW en waarschijnlijk kan Nikon Amerika beter onderhandelen dan 27 importeurs.
                  Ok, maar hier stopt het toch voor mij wat een nieuwe Canon DSLR betreft qua prijs-setting...
                  Nogmaals de opmerking dat het opvalt dat men de 1Dx Mark II ineens heel laag inschat qua 2de hands waarde terwijl dit echt wel een beest van een camera is.

                  En je mag er nog steeds de LEZ-zones mee in
                  Dus een vergelijk met oude dieselwagens lijkt me niet relevant...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                    Ok, maar hier stopt het toch voor mij wat een nieuwe Canon DSLR betreft qua prijs-setting...
                    Nogmaals de opmerking dat het opvalt dat men de 1Dx Mark II ineens heel laag inschat qua 2de hands waarde terwijl dit echt wel een beest van een camera is.

                    En je mag er nog steeds de LEZ-zones mee in
                    Dus een vergelijk met oude dieselwagens lijkt me niet relevant...
                    OK, dat was er wat met de haren bijgesleurd, maar ik denk dat we sneller allemaal met een mirrorless gaan fotograferen dan met een elektrische wagen rijden.
                    Niet dat ik daar zit op te wachten, maar eens dat iets begint hou je dat niet tegen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Had het ook al gezien Raf, knap toestel maar die prijs is er dik over
                      Da's 1000 € meer dan de MkII bij lancering, niet normaal meer
                      En echt noemenswaardig vind ik het verschil nu eigenlijk ook niet
                      OK er zitten leuke dingen op die uit het mirrorless wereldje komen, maar dan nog is die prijs volgens mij niet gerechtvaardigd
                      1000 € minder en ik zou er wel over nadenken om de MKi en de MKII weg te doen

                      grts
                      Sieg
                      Mogelijk als je een jaartje geduld hebt, je hem voor een pak centen minder kan aanschaffen. Alhoewel de 1 en 5 reeks meestal niet snel in prijs dalen. Maar het zal ook afhangen hoe de markt reageert, mirrorless begint meer en meer door te breken en het is afwachten hoe goed deze camera verkoopt. Er zullen wel meer mensen redeneren zoals jij : tegen die prijs hoeft het niet en als de verkoopcijfers tegenvallen, zullen ze wel reageren. Early adaptors betalen nu eenmaal de volle pot.
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                        Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                        Mogelijk als je een jaartje geduld hebt, je hem voor een pak centen minder kan aanschaffen. Alhoewel de 1 en 5 reeks meestal niet snel in prijs dalen. Maar het zal ook afhangen hoe de markt reageert, mirrorless begint meer en meer door te breken en het is afwachten hoe goed deze camera verkoopt. Er zullen wel meer mensen redeneren zoals jij : tegen die prijs hoeft het niet en als de verkoopcijfers tegenvallen, zullen ze wel reageren. Early adaptors betalen nu eenmaal de volle pot.
                        Dat ben ik niet zo zeker, de MkII kost nu nog altijd evenveel als dat ik hem nieuw betaald heb toen hij net uitkwam.
                        Maar het is duidelijk dat Canon nu een duidelijke keuze heeft gelegd met dit toestel naar de professionele sportfotograaf toe, zeker met die prijzen.
                        Leuk is wel om te zien dat Canon in dit toestel alles heeft gestoken om ook een professionele mirrorless op de markt te kunnen brengen, dus dat beloofd voor de toekomst.
                        In ieder geval een juweeltje maar wel héél duur

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                          Ik vind discussies over prijs van deze toestel klasse eerder irrelevant. Dit is net zoals de Nikon D5 en binnenkort aangekondigde D6 een compromisloos toestel voor de professionele sportfotograaf die er zijn inkomen mee verdient.

                          Hoe groot zou overigens het aandeel hobbyisten zijn die zich deze toestellen kan/wil veroorloven?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                            Hoi,
                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Hoe groot zou overigens het aandeel hobbyisten zijn die zich deze toestellen kan/wil veroorloven?
                            Alleen diegene die voor het oog van 't kerkvolk groots wil doen en daarvoor met een bodygrootte van bijna een half A4 en een gewicht van 1440 bodygewicht rond willen zeulen.
                            Tel daar nog een leuk "standaard" lensje bij op, van 1 à 1,5 kg minimaal... Hoef je ook niet meer naar je sportschool toe.
                            Voor diegene die er zijn geld mee verdient, liggen de eisen helemaal anders.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe Canon 1Dx Mark 3 aangekondigd..

                              Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                              Hoi,

                              Alleen diegene die voor het oog van 't kerkvolk groots wil doen en daarvoor met een bodygrootte van bijna een half A4 en een gewicht van 1440 bodygewicht rond willen zeulen.
                              Tel daar nog een leuk "standaard" lensje bij op, van 1 à 1,5 kg minimaal... Hoef je ook niet meer naar je sportschool toe.
                              Voor diegene die er zijn geld mee verdient, liggen de eisen helemaal anders.
                              Wat een flauwe reactie... iedereen doet toch met zijn geld wat hij wilt. Dat ga jij toch niet bepalen.
                              Dan moet jij ook geen afwasmachine kopen, want je kan ook met de hand afwassen..

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              ...En echt noemenswaardig vind ik het verschil nu eigenlijk ook niet..

                              grts
                              Sieg
                              Denk toch dat nu het verschil groter is dan tov de 1Dx mark1 en 1Dx mark2
                              In iedere geval zitten er toch grote verbeteringen in ( Voor mij althans toch..)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Dat ben ik niet zo zeker, de MkII kost nu nog altijd evenveel als dat ik hem nieuw betaald heb toen hij net uitkwam.

                              grts
                              Sieg
                              Ondertussen toch een pak goedkoper geworden hoor Sieg. Bij Kamera-Express voor 5.199 € ondertussen..
                              Instagram

                              Comment

                              Working...
                              X