Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omsingeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Omsingeld

    [CENTER]Een eenzame boerderij, omsingeld door een uitdeiende, lichtgevende, voetballende stad.
    Heel benieuwd naar feedback, alvast bedankt.
    Omsingeld by Kaat D, on Flickr

  • #2
    Re: Omsingeld

    Het enige dat de aandacht trekt is de caravan rechts. Rommelig geheel. Geen punt van interesse.
    Zonder de textuele uitleg wordt er niks verteld.
    Ik zie geen voetbal allen een stuk autostraat
    Geen stad
    Een struik midden en een plas links.
    YMMV
    Last edited by Nerdifant; 6 januari 2020, 22:48.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Omsingeld

      voor mij begrijp ik met dat beeld en je verhaal wat je ons wilt laten zien. Hier zie je duidelijk de verloedering van onze maatschappij waar je vroeger hier bv een idyllisch beeld zou kunnen maken van een zonsondergang met de boerderij omringt met akkers. Zie je nu hoe alles moet wijken voor geldgewin. De caravan benadrukt dit nog ik denk aan een vroegere uitspraak " brood en spelen. Dat wordt hier goed weergegeven in dit beeld. Bewaar dit zeker voor uw kinderen en kleinkinderen want het wordt alleen maar erger voor mij een sterk beeld

      Comment


      • #4
        Re: Omsingeld

        Het verhaal achter de foto is mooi, het idee ook. Ik persoonlijk had een kortere sluitertijd gekozen, aan de lichtstrepen van de wagens te zien vermoed ik dat dit een twee/drie seconden was. Op deze manier was de lucht wat donkerder en waren de letters van de naam van het stadion niet zo uitgewassen. De boerderij op de voorgrond kan dan altijd in de nabewerking nog wat lichter gemaakt worden. De compositie is redelijk saai, alles wat je wil vertellen gebeurd op 50% van de foto, de andere 50% is egaal blauwe lucht. Met wat dramatische wolken erbij was dit een sterker beeld geweest maar het weer kun je natuurlijk niet zelf bepalen. Ik had de camera wat meer naar beneden gekanteld zodat het landelijke overheerste op de voorgrond met de industrie/technologie loerend op de achtergrond. Mooi beeld voor een eerste post hier, ik hoop nog meer foto's van je te mogen zien!
        Nikon D3300 - Nikon D7200

        Comment


        • #5
          Re: Omsingeld

          De uitdaging in de fotografie, zelfs telenet heeft er een filmpje over ! Een foto maken is leuk en ieder legt vast wat leuk is, wat voor de betrokkene het meeste aanspreekt maar hoe ga je tewerk om er een "verhaal" in te krijgen dat opgemerkt wordt ? Heel interessant
          Deze foto bekijk ik als een probeersel, de fotograaf heeft iets gezien - wil iets vertellen. Er is nog werk aan, kortom inzicht maar de poging is toe te juichen
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Omsingeld

            Dank voor de waardevolle feedback en de aanmoediging, neem ik zeker mee!

            Comment


            • #7
              Re: Omsingeld

              het beeld toont eerder een verdrukking dan een omsingeling en inderdaad ook een zekere verloedering.
              Ik zou er zelfs geen boerderij in herkennen.
              persoonlijke mening : eens teruggaan en een 360* verkenning doen met als doel dit idee te illustreren met minder elementen in beeld. Zelf heb ik dat ook al gedaan na een eerste (toevallige) opname. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat de resultaten van een tweede passage niet altijd beter waren, maar ik had er tenminste naar gezocht en daar leerde ik toch ook van.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment

              Working...
              X