Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet Safespot Guard.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet Safespot Guard.

    Lijkt mij toch wel wat,
    beveiliging AV, FW enz. worden geweerd van op je modem, ook alle toestellen
    zoals camera's, wifi printer, TV box, smartphones, Ipads of andere tablets
    vallen nu onder één beveiliging, prijs is dezelfde als hun vorig AV
    ongeacht hoeveel toestellen er achter staan, 4,99€ per maand.
    Geeft alvast een zeker vertrouwen.
    Wat zijn de ervaringen?
    Last edited by Guest42; 5 januari 2020, 07:04.

  • #2
    Telenet Safespot Guard.

    Volgens mij enkel goed als bijkomende beveiliging en niet als enige, volgens wat ik op de site van Telenet kan vinden installeren ze enkel iets op de router en niet op de toestellen.

    Het beveiligt dan geen smartphone, tablet of portable van zodra men de connectie niet meer maakt via zijn eigen router (op verplaatsing of via mobiele data).
    Als men die volledig wil beschermen heeft men op het toestel zelf bescherming nodig.

    Een AV op een router is hoogstens goed voor wat via internet binnen komt of buiten gaat, maar beschermt niet tegen wat je (al dan niet tijdens verplaatsing) op je toestellen zet via een geheugenkaart, externe SSD/HDD.

    Het nut van dit pakket zal dus zeer afhankelijk zijn van het gebruik van de toestellen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Telenet Safespot Guard.

      Ik volg Verseg hierin volledig. Dat lijkt me eigenlijk zo goed als zinloos. Tenzij ze elk pakketje opendoen en inspecteren kan je niet veel doen. En als ze dat doen, dan betrouw ik het niet. Een router moet transparant zijn. De router zelf moet beveiligd zijn en eigenlijk zou die enkel lokaal toegankelijk mogen zijn. Maar ja...

      Comment


      • #4
        Re: Telenet Safespot Guard.

        Er wordt wel degelijk op ieder toestel SafespotGuard geïnstalleerd, daarvoor krijg je ook voor ieder toestel
        een apart nummer via de app, buitenshuis gaat je Phone automatisch over naar VPN service.

        Comment


        • #5
          Re: Telenet Safespot Guard.

          Vind het persoonlijk redelijk duur voor wat het is
          Als vast telenet klant die alles bij hun hebben zouden ze dat eigenlijk wel in het pakket mogen steken zonder meerprijs

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Telenet Safespot Guard.

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Vind het persoonlijk redelijk duur voor wat het is
            Als vast telenet klant die alles bij hun hebben zouden ze dat eigenlijk wel in het pakket mogen steken zonder meerprijs

            grts
            Sieg
            En als alles via hun netwerk passeert, dan kunnen ze de internettrafiek eigenlijk ook daar filteren.

            Verder stel ik me de vraag hoe belastend het voor de router is ... het is nu ook niet dat daar zo een performante processor in steekt.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Telenet Safespot Guard.

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Er wordt wel degelijk op ieder toestel SafespotGuard geïnstalleerd, daarvoor krijg je ook voor ieder toestel
              een apart nummer via de app, buitenshuis gaat je Phone automatisch over naar VPN service.
              Dat klopt inderdaad volledig, maar wat op de Telenet website hierover te vinden is, dat geeft vooral aan dat alles wat via de modem/router passeert gecontroleerd wordt.

              Wat ik nergens kan vinden is dat het ook locale schijven kan scannen en data overgezet via bijvoorbeeld USB.

              Ik baseer me op de info die ik kan vinden bij Telenet.
              Ze geven ook aan waarom men naast het Security pack ook best nog Safespot kan hebben.

              “Telenet Safespot is een maandelijks abonnement dat alle toestellen waarmee jij online gaat, beschermt tegen cybergevaren. De geavanceerde software scant razendsnel alle internetverkeer en blokkeert onmiddellijk wat niet welkom is. En jij houdt alles in de gaten met de handige Safespot-app.”

              “Deze software controleert al het netwerkverkeer dat door de modem gaat.”



              Ook in de omschrijving van de app (Safespot / Safespot Guard) in de store lees ik dat het beschermt tegen virussen op het netwerk.
              Ook daar zie ik niet meteen iets over scannen van schijven.

              Stel dat men een USB stick heeft met een virus dat alle bestanden hernoemt maar geen verbinding maakt met internet ... gaat dit belet worden?

              Begrijp me niet verkeerd, het is niet de bedoeling je tegen te spreken maar ik kan nergens vinden dat het buiten het netwerkverkeer ook nog andere zaken actief scant.
              Maar mogelijks heb ik het fout of kijk ik op de verkeerde pagina’s. [emoji6]

              Mvg,
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Telenet Safespot Guard.

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat klopt inderdaad volledig, maar wat op de Telenet website hierover te vinden is, dat geeft vooral aan dat alles wat via de modem/router passeert gecontroleerd wordt.

                Wat ik nergens kan vinden is dat het ook locale schijven kan scannen en data overgezet via bijvoorbeeld USB.

                Ik baseer me op de info die ik kan vinden bij Telenet.
                Ze geven ook aan waarom men naast het Security pack ook best nog Safespot kan hebben.

                “Telenet Safespot is een maandelijks abonnement dat alle toestellen waarmee jij online gaat, beschermt tegen cybergevaren. De geavanceerde software scant razendsnel alle internetverkeer en blokkeert onmiddellijk wat niet welkom is. En jij houdt alles in de gaten met de handige Safespot-app.”

                “Deze software controleert al het netwerkverkeer dat door de modem gaat.”

                Ook in de omschrijving van de app (Safespot / Safespot Guard) in de store lees ik dat het beschermt tegen virussen op het netwerk.
                Ook daar zie ik niet meteen iets over scannen van schijven.

                Stel dat men een USB stick heeft met een virus dat alle bestanden hernoemt maar geen verbinding maakt met internet ... gaat dit belet worden?

                Begrijp me niet verkeerd, het is niet de bedoeling je tegen te spreken maar ik kan nergens vinden dat het buiten het netwerkverkeer ook nog andere zaken actief scant.

                Mvg,
                De info bij telenet is inderdaad zoals nogal dikwijls wat onvolledig waardoor deze verkeerd kan begrepen worden Freddy, een beetje als
                ons geschrijf soms hier op BD.

                Ik heb het nu enkele dagen draaien en het geeft mij toch wat gemoedsrust, een vriend van mij heeft het reeds enkele weken draaien.
                Hoe zit het, wel het is zo dat Safespot Guard wel degelijk het Security pack vervangt, krijg je ook meteen melding van op je scherm bij installatie
                dus ook best verwijderen uit software (dat gaat niet automatisch)
                Safespot moet je installeren op een smartphone of tablet als app, deze dient enkel om nummers aan te vragen voor alle toestellen die je wil beveiligen
                en moet je eigenlijk maar op één toestel installeren, kan niet op een pc, daar en op al je andere toestellen moet je telkens een ander uniek nummer aanvragen
                dat dan op bv. je smartphone krijgt, je hebt 3 minuten om dat in te brengen, na drie minuten vervalt de code en moet je een nieuw aanvragen indien je het niet ingevuld
                zou hebben.
                Wat gebeurd er nu bij aanvraag, eerst krijg je een sms van Telenet vanaf dan installeert een en ander op je modem, duurt een 15 minuten.
                Vanaf dat je terug internet hebt kan je verder zoals hier boven reeds beschreven.
                Wat is nu de ervaring, je kan niet zomaar gaan scannen zoals bij een ander scan programma, maar bij het inbrengen van bv. een usb stick
                of een andere koppeling krijg je rechts onder een venstertje dat deze stick gescand wordt.
                Nu je gsm's, (moeten natuurlijk onder Telenet abo staan, bij ons is dat Wigo) daar moet je dus ook Safespot Guard op installeren
                en terug via een uniek nummer activeren.
                Binnen je eigen wifi zone werkt het zoals bij al je andere toestellen, ga je echter buitenshuis, dan zie je dat je VPN service wordt
                omgeleid of werkt, je kan daar zelfs de tijd aflezen dat VPN actief is vanaf het moment dat je op 4G gaat bv.
                ik merk hier geen meerverbruik batterij wat positief is.
                Terug naar pc, werk je met Windows, dan zie je dat Windows beveiliging actief blijft, enige nadeel (als je het een nadeel kan noemen)
                is dat je netwerk ongeveer 10% vertraagt (bij mij is dat van ongeveer 290 Mbs. naar ongeveer 260 Mbs.
                Verder zit alles achter een FW, printer, camera's, TvBox, wifi thermostaat enz. al die toestellen zie je mooi staan in een lijstje op je gsm
                waar de activatie app Safespot op staat, bij de toestellen zoals printer, camera, thermostaat, Tv box, access point enz. hoef je natuurlijk geen nummer in te brengen
                enkel bij tablets, gsm, en pc, bij andere toestellen staat vermeld "niet nodig" wat je ook ziet op die app is het aantal pogingen tot phishing enz.
                Eenmaal alles actief, ideaal voor mensen die er niet alles van weten of niet wekelijks hun computer willen scannen.
                En geef toe, wie heeft op al zijn toestellen zoals tablets en smartphones een AV en of FW lopen, en daarbij zitten ook nog eens
                al je camera's enz. binnen een soort afgesloten zone.
                Nog een mogelijkheid die je kan activeren op de safespot app is het vakje bezoekers, maar daar moet ik de mogelijkheden nog
                eens bekijken met een van de kinderen of een bezoeker met een tablet.

                Comment


                • #9
                  Telenet Safespot Guard.

                  Bedankt voor je toelichting Geert.

                  En lukt het dan nog om bijvoorbeeld via een andere PC of smartphone via een ander netwerk je eigen thermostaat, IP-camera’s, robotmaaier, ... te bedienen zonder die App te installeren?

                  Je zag ook de Windows AV scannen als ik dat goed begrijp?
                  Dan is het eigenlijk terug deze (Defender) dat uw PC scant?

                  Wat gebeurt er als je lokaal internet (Telenet) er uit ligt, zit je dan niet vast met je dataverbinding op je smartphone?
                  Dan scant die toch niets meer?

                  Ik ga er niks positiefs of negatiefs over oordelen want ik heb het niet in gebruik, maar ik verkies toch iets meer controle te hebben.
                  Het zal voor velen misschien wel de eenvoudigste oplossing zijn?

                  Een 10% trager netwerk is toch ook wel redelijk veel vind ik.

                  Zelf heb ik er hier een eigen Security Gateway tussen zitten met volledig eigen controle.
                  Blijft dan onafhankelijk van de provider.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet Safespot Guard.

                    Alles blijft gewoon werken als voorheen Freddy, enige dat ik heb moeten her activeren is mijn locatie delen op Google.
                    Verder kan ik buitenshuis met mijn gsm gewoon blijven bedienen wat ik gewoon ben, bv. gisteren benzine gaan tanken
                    met de Xtra app, (werkt zelfs vlotter heb ik de indruk) heb gisteren ook buitenshuis een opname klaar gezet op mij TvBox.
                    Windows Defender kan je gewoon gebruiken als voorheen zie ik, maar Telenet raad het niet aan andere virus scanners te gebruiken,
                    dat werd mij gezegd door de man van Telenet zelf toen ik belde voor inlichtingen hoe dat nu juist zat.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet Safespot Guard.

                      Nu bijna een maand in gebruik, en doet op je pc zowat alles wat je met een andere virus scanner ook kan, je kan kiezen
                      tussen snel scan of een volledige systeem scan, en als je een usb stick inbrengt wordt deze ook bekeken en krijg je gedurende
                      een paar seconden een pop up vensterje als alles ok is.
                      Wel krijg je om de tien dagen of zoiets een herinnering om eens een volledige systeem scan uit te voeren, dat vraagt wel wat tijd, maar
                      je kan je pc gewoon verder gebruiken, hier is dat wel zowat 9,5 TB aan opslag te scannen.
                      Ook een mogelijkheid, ga naar de schijf of opslag dat je wil scannen, klik rechts en daar zie je het Telenet safespot logo waar je de opdracht
                      kan geven om dat item te scannen.
                      Last edited by Guest42; 3 februari 2020, 09:59.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet Safespot Guard.

                        In de drie, vier maanden dat ik Safespot/safeguard gehad heb kan ik u dit meedelen: Op simpele installaties (enkele computers en tablet/telefoons) zal dit wel werken. Van 't moment dat je IOt toestanden en zo er gaat aan toevoegen loopt het in 't honderd. Ook wanneer je een VPN wil draaien om op de server van je werk in te loggen... Ik heb slechts 35 deelnemers in mijn netwerk en 't werkt niet ... gedaan ermee. Een licentie Sophos Home voor 10 computers kost slechts 37€/jaar en werkt ook supergoed. Ok dat je iets moet beveiligen maar veel van die zogenaamde beveiligingen lijken me soms qua prijs erger dan de kwaal. Na een week zonder SP/SG werkt alles weer zoals 't moet. én ook achter de firewall. Vraag maar aan DemeyereG

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet Safespot Guard.

                          Ik wordt nogal eens benaderd door kenissen, vrienden om hun computer te beveiligen. Vroeger altijd Avast free er op en nu en dan Malware Bytes eens laten lopen.
                          Nu, nadat ikzelf al een jaar of twee enkel Defender gebruik (en geen enkel probleem ondervind), dit ook elders laten draaien. Geen enkele melding van problemen bij die gebruikers.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet Safespot Guard.

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ik wordt nogal eens benaderd door kenissen, vrienden om hun computer te beveiligen. Vroeger altijd Avast free er op en nu en dan Malware Bytes eens laten lopen.
                            Nu, nadat ikzelf al een jaar of twee enkel Defender gebruik (en geen enkel probleem ondervind), dit ook elders laten draaien. Geen enkele melding van problemen bij die gebruikers.
                            Uiteraard werkt Defender prima, zou MS daar anders mee verder gaan? [emoji6]
                            Al jaren deze en nooit enig probleem, wat niet kan gezegd worden van vele anderen.
                            Ik denk dat de grootste verschillen vooral in het commerciële zit.
                            En het is zeker niet omdat het duur is, dat het ook goed of beter is.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X