Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

    De titel zegt alles.
    Onze dochter zoekt een betere lamp voor haar fiets. Liefst iets dat je snel kan losklikken en in je rugzak steken.
    Ik zou het op Ali willen kopen. Iemand goede ervaringen met zulke lampen?
    En wat zou het meest praktische zijn AA’s of via usb opladen ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    De titel zegt alles.
    Onze dochter zoekt een betere lamp voor haar fiets. Liefst iets dat je snel kan losklikken en in je rugzak steken.
    Ik zou het op Ali willen kopen. Iemand goede ervaringen met zulke lampen?
    En wat zou het meest praktische zijn AA’s of via usb opladen ?
    Goede fietsverlichting koop je in een goede fietsenzaak en niet die Chinese rommel bij Ali. Veiligheid moet nooit de sluitpost zijn in het (fiets)verkeer.
    Zo ook een fiets waarvan de dynamo in de as van het wiel zit: dat is ook het meest praktische.

    Comment


    • #3
      Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Goede fietsverlichting koop je in een goede fietsenzaak en niet die Chinese rommel bij Ali. Veiligheid moet nooit de sluitpost zijn in het (fiets)verkeer.
      Zo ook een fiets waarvan de dynamo in de as van het wiel zit: dat is ook het meest praktische.
      Klopt dat dat het meest praktische is, maar als het wiel er om een of andere reden uit moet wordt het ietsje ingewikkelder.
      Maar ik zou ook even binnenwippen ('t is geen weer om buiten even te wippen ) bij een fietswinkel.
      En usb-oplaadbaar, ik heb de ervaring dat die dingetjes snel weer leeg zijn. Liever AA of AAA batterijen - eventueel oplaadbaar - , en een reservesetje in de rugzak.

      Comment


      • #4
        Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Goede fietsverlichting koop je in een goede fietsenzaak en niet die Chinese rommel bij Ali. Veiligheid moet nooit de sluitpost zijn in het (fiets)verkeer.
        Zo ook een fiets waarvan de dynamo in de as van het wiel zit: dat is ook het meest praktische.
        En die komt niet van China???? Alles van die dingen komt tegenwoordig van China of Azië, ook veel camera's, objectieven,
        Bosch blauw en noem maar op. Ik heb hier reeds redelijk wat van die volgens U "Chinese rommel" gekocht, en nog maar weinig
        vodden mee gehad PWM motorsturingen bv. heb ik hier die reeds meer dan vier jaar continue draaien dag en nacht jaar in jaar uit.

        Comment


        • #5
          Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

          Dubbel.

          Comment


          • #6
            Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

            Mocht Ali enkel rommel verkopen, dan zou het nooit zo groot zijn geworden.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

              Dit is een heel degelijk achterlicht uit China (gebruik ik zelf, en ik heb er voor anderen ook nog een paar besteld. Opgelet, als achterlicht koop je dus de versie die alleen rood licht geeft, en geen andere kleuren): https://nl.aliexpress.com/item/32954...chweb201603_53

              De witte versie van deze gebruik ik vooraan op mijn woon-werk fiets, die zorgt ervoor dat ik ook goed opval vanaf de zijkant (dat geldt ook voor dat achterlicht waarvan de link hier boven staat): https://nl.aliexpress.com/item/32732...chweb201603_53

              Als voorlicht "dimlicht" gebruik ik op die fiets een Busch + Muller IQ-X die stroom krijgt van de naafdynamo (werkt dus altijd): https://www.bumm.de/de/produkte/dyna...silber%20.html

              En dan staat er nog een "groot licht" op, dat is er eentje van Fenix, die geeft heel veel licht, maar omdat die de tegenliggers teveel verblindt gebruik ik die dus alleen als er geen tegenliggers zijn.


              Er zijn een heleboel mogelijkheden voor het voorlicht, de kleine koplampjes met ingebouwde accu geven ofwel weinig licht, of de accu is veel te snel leeg.
              De wat grotere modellen met ingebouwde accu zijn doorgaans krachtiger en als je die niet continu op de maximale lichtsterkte gebruikt dan blijft het lampje ook een redelijke tijd branden.
              En dan zijn er nog de lampen met een apart accupack, daar zijn er bij die héél veel licht geven, maar die hebben dan ook een zwaarder accupack nodig om die lamp een langere tijd te laten branden.
              De meeste van die lampjes zijn wel verblindend voor het andere verkeer, je ziet dan zelf wel waar je rijdt, maar de tegenliggers zien niet veel meer...
              Let er ook op dat heel wat Chinese verkopers zwaar overdrijven met het aantal lumen dat er uit het lampje komen, dikwijls is dat véél meer dan de hoeveelheid licht dat de led volgens de gegevens van de fabrikant kan produceren.
              Het probleem met 99% van de Chinese lampjes is dat die eigenlijk alleen geschikt zijn als "groot licht", omdat het licht niet "afgekapt" wordt zoals dat verplicht is in Duitsland, een fietslicht dat goedgekeurd is voor de Duitse markt werkt zoals het dimlicht van een auto, het schijnt alleen op de baan, en niet in de ogen van de andere weggebruikers.
              Daarom zie je tegenwoordig zoveel fietsen rondrijden met een voorlicht dat erg storend is voor de andere weggebruikers, iedereen koopt nu van die lampjes zonder erbij na te denken.
              Waarom ze alleen in Duitsland daarvoor een goede wetgeving hebben voorzien dat begrijp ik niet...


              Bij oplaadbare lampjes moet je er ook voor zorgen dat de accu op tijd geladen wordt, niet iedereen denkt daar op tijd aan.
              Daarom is een fiets met naafdynamo die het voor + achterlicht van stroom voorziet eigenlijk de best mogelijke oplossing, dat werkt altijd en onder alle mogelijke omstandigheden.
              Dat is wat ik standaard gebruik op de woon-werk fiets, maar om nog beter op te vallen heb ik dus nog extra verlichting gemonteerd.
              Ze moeten dus niet afkomen dat ze mij niet hebben zien aankomen, want als dat het geval is, dan moet die bestuurder dringend naar een oogarts...
              Goed opvallen is een van de beste manieren om het dagelijks verkeer te overleven, er worden nog veel teveel fietsers aangereden.
              Ik zie er zelf ook veel teveel die zonder licht rijden, zelfs een simpel lampje van den Action is dan al veel beter om gezien te worden (voor een paar euro heb je dan al veel minder kans om overhoop gereden te worden).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

                Niet alleen de fietsers, ook de wandelaars in deze periode van het jaar, toch bij ons in de bossen mogen wel eens overdenken met wat ze bezig zijn in het donker. Je ziet ze gewoon NIET, zeker als ze donkere kledij dragen.

                Comment


                • #9
                  Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Niet alleen de fietsers, ook de wandelaars in deze periode van het jaar, toch bij ons in de bossen mogen wel eens overdenken met wat ze bezig zijn in het donker. Je ziet ze gewoon NIET, zeker als ze donkere kledij dragen.
                  yep, daarom als jogger: een looplampje van ali! meer om gezien te worden dan echt te zien! wandelaar: reflecterende strip aan arm en been.
                  De gustibus et coloribus non est disputandum
                  Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

                    Het gaat mij niet zozeer om goedkoop, alhoewel, we wonen nabij een studentenstad, dus alles wat los staat krijgt rap pootjes.
                    Maar ik heb inderdaad de laatste tijd al veel bij Ali gekocht en 95% van de gevallen een zéér goede kwaliteit.
                    Enne ja, tegenwoordig komt alle electronica uit China.
                    Een goede dynamo heeft ze al, maar we zouden toch wat geruster zijn met een extra lampje voor en achter.

                    Het is inderdaad ook opletten wat mag en niet mag.
                    Onlangs een reportage gezien op de NL televisie over zogenaamde led wielverlichting.
                    Mag vrij verkocht worden maar is wettelijk niet toegelaten. Je rijdt rond als een kerstboom, maar dat heeft vaak een averechts effect: chauffeurs worden afgeleid ipv dat ze attent zijn.

                    @TomStr: een goed wandel-lichtje zoeken mijn echtgenote en ikzelf ook. We maken vaak nachtwandelingen en we beseffen dat we zeer slecht zichtbaar zijn voor automobilisten. Een fluo-hesje draag ik niet zo graag want ik zweet me daar kapot in.
                    Maar een lampje aan de arm vind ik geen probleem.

                    @ Bart: dank U, ik hoopte stilletjes dat jij als ervaringsdeskundige zou reageren

                    Ik ga er wel werk van maken want binnen een kleine maand komt het Chinese nieuwjaar er weer aan
                    Last edited by Alfa Centauri; 31 december 2019, 15:04.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      We maken vaak nachtwandelingen en we beseffen dat we zeer slecht zichtbaar zijn voor automobilisten. Een fluo-hesje draag ik niet zo graag want ik zweet me daar kapot in.
                      Maar een lampje aan de arm vind ik geen probleem.
                      En zoiets? [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        En die komt niet van China???? Alles van die dingen komt tegenwoordig van China of Azië, ook veel camera's, objectieven,
                        Bosch blauw en noem maar op. Ik heb hier reeds redelijk wat van die volgens U "Chinese rommel" gekocht, en nog maar weinig
                        vodden mee gehad PWM motorsturingen bv. heb ik hier die reeds meer dan vier jaar continue draaien dag en nacht jaar in jaar uit.
                        U moet goed lezen: nergens zeg ik dat alles wat uit China komt rommel is. Afgezien van de namaak en de Ali-troep staan de goede merkspullen die daar gemaakt worden onder strenge kwaliteit controle van (Westerse) opdrachtgevers die ook in de regel de ontwerpers zijn. Zoals bv Sony en Philips die zelf in Europa geen productiebedrijven voor consumentenelektronica meer heeft maar wel de ontwikkeling en test labs, dat zou u als ex-werknemer toch moeten weten. Ik heb zelf ook foto/video - accessoires en of onderdelen via een Chinese website gekocht, gewoonweg omdat die hier niet in voorraad waren of omdat winkels er niet de moeite voor namen. Maar ach wanneer het een genoegen is om een fietslampje waarvan hier in de fietslanden bij uitstek de vakhandel van uitpuilt in China te bestellen dan moet je dat vooral doen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

                          Een vriend van mij had onlangs ene gekocht van 5€, ook van aliexpress. Op het scherm ziet het er goed uit maar in het echt zie je pas dat het rommel is. Alles plastic, batterij na 15min plat, schijnt geen bal, ...

                          Ik heb nu 2 seizoenen ervaring met een Cateye Volt 1700 en sinds kort een Ravemen PR1600. Als ik maar ene mocht houden zou ik de Cateye kiezen.
                          Schijnt zeer fel en ver, is gemakkelijk te bedienen met 1 grote knop, de bevestiging is ok, batterij gaat lang mee en is verwisselbaar.
                          Het is gewoon een heel degelijke lamp die weinig minpunten heeft.

                          Ik denk niet dat je een koplamp vindt die op AA batterijen werkt. Sommige achterlichten wel zoals deze Cateye.
                          Gaat tot 200uur mee met 2xAAA. Voor het geld vind ik dat een fijn lampje.
                          Last edited by alex606; 31 december 2019, 16:10.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Het is inderdaad ook opletten wat mag en niet mag.
                            Onlangs een reportage gezien op de NL televisie over zogenaamde led wielverlichting.
                            Mag vrij verkocht worden maar is wettelijk niet toegelaten. Je rijdt rond als een kerstboom, maar dat heeft vaak een averechts effect: chauffeurs worden afgeleid ipv dat ze attent zijn.
                            De wetgeving rond fietsverlichting is in Nederland niet hetzelfde als hier in België, hier mogen de lichtjes knipperen, in Nederland is dat niet toegelaten (hier zijn ze al content dat er vooraan een wit lampje brandt en achteraan een rood).
                            Als automobilist zie ik liever een fietser met wielverlichting dan een fietser zonder licht die onder mijn auto steekt omdat ik die te laat opgemerkt heb...

                            Als het is om in een bebouwde kom (meestal is daar voldoende straatverlichting om te zien waar je rijdt) als fietser op te vallen, dan zijn de eerste twee lampjes waarvan ik een link heb gepost een heel goede oplossing.
                            Die worden hier elk weekend opgeladen, en ze zijn nog nooit uitgevallen omdat de batterij leeg was.
                            Beide lampjes gebruik ik op de laagste stand (continu aan), dat is voldoende om op te vallen in het verkeer (als er mist is dan zet ik die wel een standje hoger).
                            Die lampjes monteer je op een paar seconden, en je haalt ze er ook heel gemakkelijk terug af als je de fiets ergens moet achterlaten.
                            Last edited by Black B@ndit; 31 december 2019, 22:08.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Krachtige en makkelijk afneembare fietslamp van ome Ali gezocht.

                              Ik heb deze op mijn fiets: https://www.ebay.com/itm/Ultra-Brigh...r=563410424709
                              Werkt zeer goed, geeft een krachtige lichtstraal, en door het zonnepaneeltje is hij altijd opgeladen. Je kan ook via USB opladen, maar heb ik nog nooit moeten doen.
                              David Leemans
                              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X