Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D610 nieuw voor €699

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D610 nieuw voor €699

    Zag net deze promotie passeren:



    Nieuw en met 5 jaar garantie, toch interessant voor die prijs denk ik?! Loopt nog tot 5/1/2020.
    Last edited by Cubalistic; 30 december 2019, 23:23. Reden: Extra info

  • #2
    Re: Nikon D610 nieuw voor €699

    Nieuw en met 5 jaar garantie
    gelieve geen leugens te verkopen!

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D610 nieuw voor €699

      Excuseer? Zo’n reacties zijn de reden waarom ik niet meer op het forum kwam. Dacht toch nog eens iets te posten maar mijn goesting is weer voor een paar jaar weg. Waar staat hier een leugen man of wat bedoel je?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D610 nieuw voor €699

        Sorry, - wil je plezier op het forum niet bederven - maar ik kom het te vaak tegen dat men blind iets schrijft over de gegeven garantie termijn zonder daarbij de "specificatie van garantie" af te geven.

        Het is x jaar fabriek en de overige afgevuld met y jaar is "onder garantie voorwaarden verkopende partij"
        x is afhankelijk van leverancier / fabrikant -> is zekerheid
        y is overigens ook vaak nog onder voorbehoud van -> is geen zekerheid

        en als je je aankoop na x maar voor y verkoopt dan vervalt y, deze is niet overdraagbaar. (dat zal bij de meesten zo zijn die garantie onder voorwaarden toevoegen)

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D610 nieuw voor €699

          Voor die prijs heb ik geen garantie nodig, is 1 jaar voldoende. Gaat om een weliswaar oudere fullframe voor een zeer lage prijs. Als je primaire focus op foto’s nemen ligt (dus geen video) en je wil instappen/testen met fullframe dan lijkt me dit voor die prijs dus geen slechte optie.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D610 nieuw voor €699

            D610 staat sinds enkele weken op de Japanse website van Nikon op de pagina "Discontinued"
            Uit productie genomen dus. Waarschijnlijk uitverkoop van stock zo goedkoop.
            Zal dus ook niet meer ondersteunt worden met firmware updates.
            www.freddyhelsen.be

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D610 nieuw voor €699

              Oorspronkelijk geplaatst door ddyhel Bekijk bericht
              Zal dus ook niet meer ondersteund worden met firmware updates.
              Firmware updates dienen gewoonlijk om softwarefouten te corrigeren in camera's (of andere elektronische spullen), deze camera is al zo lang op de markt dat ze die fouten ondertussen toch al wel gevonden hebben.
              Daarom is het geen enkel probleem dat er in de toekomst geen firmware updates meer voor uitkomen.

              Ik heb zelf nog nooit een firmware update uitgevoerd op een camera, als er eentje uitkwam, dan was die bijvoorbeeld om een fouten in een bepaalde taal te corrigeren, of andere fouten waar mijn camera's nog nooit een probleem mee hebben gehad.
              Mijn mening is "als het niet kapot is, probeer het dan ook niet te repareren", als ik er echt een probleem mee zou hebben gehad, dan zou ik ook wel geprobeerd hebben om dat op te lossen door een firmware update uit te voeren.
              Maar ik heb met mijn camera's nog nooit zulke problemen gehad, en daarom heeft geen enkele van mijn camera's ooit een update gekregen.

              Wat is nu zie bij sommige nieuwe camera's (Canon R en RP) is dat de autofocus beter wordt door een firmware update, in dat geval zou ik die ook wel proberen.
              Maar voor de camera's die ik nu gebruik (of ooit al heb gebruikt) is er nooit een firmware update geweest die de camera echt beter maakte.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D610 nieuw voor €699

                Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                Nieuw en met 5 jaar garantie
                gelieve geen leugens te verkopen!
                Je kan dit wel op een andere manier duidelijk maken he?

                Sowieso geen gekke prijs voor wat je krijgt.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D610 nieuw voor €699

                  Voordeel van zo’n camera is dat de foutjes er al lang uit zijn en firmware updates niet meer nodig zijn. Anders dan bij smartphones waar deze moeten voldoen aan continue security updates. Hoeveel zijn er die nog een smartphone gebruiken die geen firmware updates meer krijgen?

                  Merci @valvert, dacht ik ook :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D610 nieuw voor €699

                    Oorspronkelijk geplaatst door BlackB@ndit Bekijk bericht
                    ...Daarom is het geen enkel probleem dat er in de toekomst geen firmware updates meer voor uitkomen...
                    Deels akkoord, maar firmware updates worden ook gebruikt om een camera compatibel te houden met nieuwe lenzen/flitsapparatuur/.. die zijn uitgekomen na de camera. Soms hebben die nieuwe dingen functies/mogelijkheden die niet ondersteund worden door de oudere camera en door een eenvoudige firmware update dan terug wel mogelijk zijn. Of ontwikkelingen in nieuwere camera's die men alsnog wil toevoegen aan oudere camera's. Dat gebeurt niet dikwijls, maar zal ook niet de eerste keer zijn.
                    Sinds mijn camera uitkwam is er 2 keer een update geweest, en telkens heb ik die wel gedaan. Zo veel werk is dat nu ook weer niet.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Valvert Bekijk bericht
                    Je kan dit wel op een andere manier duidelijk maken he?
                    +1
                    www.freddyhelsen.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D610 nieuw voor €699

                      Oorspronkelijk geplaatst door Valvert Bekijk bericht
                      Je kan dit wel op een andere manier duidelijk maken he?

                      Sowieso geen gekke prijs voor wat je krijgt.
                      Volledig gelijk, beleefdheid voor alles!

                      Die prijs voor een fullframe camera... te gek eigenlijk!
                      Die camera aan de prijs van een INSTAP crop sensor camera, paar jaar geleden en ik zou gewoon gestart hebben met dit en de 50mm 1.8 afs, voor nog geen 1000€!


                      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D610 nieuw voor €699

                        Had deze camera, net zoals de D600 trouwens, na verloop van tijd geen last van vlekken (spatjes van olie veroorzaakt door de sluiter) op de sensor ? De probleemgevallen werden door Nikon gratis verholpen maar zou dat nog steeds het geval zijn mocht je deze cam nu nieuw aanschaffen ?
                        It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D610 nieuw voor €699

                          Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
                          Had deze camera, net zoals de D600 trouwens, na verloop van tijd geen last van vlekken (spatjes van olie veroorzaakt door de sluiter) op de sensor ? De probleemgevallen werden door Nikon gratis verholpen maar zou dat nog steeds het geval zijn mocht je deze cam nu nieuw aanschaffen ?
                          Neen daarvoor is de d610 eigenlijk uitgebracht

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D610 nieuw voor €699

                            Ik ga toch even terugkomen op die garantiediscussie - want het is ietswat pijnlijk hoe men gereageerd heeft. Het is eigenlijk voor niks nodig - men moet gewoon iets vollediger zijn in het beschrijven van wat de stelling nu is.
                            Die 5 jaar garantie krijg je door de verkoper - dat is iets minder dan de fabrieksgarantie, en de verkoper moet uiteraard blijven bestaan...
                            Maar er is wel degelijk 5 jaar garantie door de verkoper op het aanbod.
                            Dat is wellicht niet hetzelfde als 2 jaar wettelijke garantie die u in België krijgt (als consument heeft u daar recht op - let dus op als u zonder BTW koopt op faktuur, of voor het bedrijf waar u voor werkt - dan gelden er weer wat andere regels, nl. deze die de fabrikant/verkoper heeft lopen).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D610 nieuw voor €699

                              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              Neen daarvoor is de d610 eigenlijk uitgebracht

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                              En die heeft evenveel last van spatjes dan de D600...

                              Comment

                              Working...
                              X