Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera kopen in het buitenland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera kopen in het buitenland

    Ik ga de overstap naar full frame maken en na lang testen van de Nikon Z7 (geleend van een vriend) ga ik daarvoor. Nu bij de meeste Belgische winkels bieden ze de Z7 body + adapter en de 24-70 mm F4 aan voor 3449€ ( korting van 200€ al inbegrepen - aktie loopt tot 15 januari 2020). In Duitsland voor krak hetzelfde 2699€, mensen dan is 750€ verschil. Daar kun je natuurlijk al een voor naar ginder rijden.... maar hoe zit het met de garantie en wat gebeurd er als er iets aan de camera scheelt. De winkels hier in Belgie zullen mij graag zien komen, dus een beetje goede raad, wat zouden jullie doen. Bedankt voor jullie antwoorden.

  • #2
    Re: Camera kopen in het buitenland

    Je hoeft zelfs niet naar Duitsland te rijden, veel internetwinkels leveren tegen geringe verzendkosten.
    Bij bestelling lees je best eens de AGB na, daar staat alles mbt garantie.
    Ook een mailtje naar de winkel in kwestie kan veel ophelderen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Camera kopen in het buitenland

      Altijd opletten met zulke zaken, sommige aanbiedingen zijn gewoon te mooi om waar te zijn.
      Als je hier de naam van de winkel (eventueel met link) plaatst zijn er waarschijnlijk wel mensen die er al iets gekocht hebben.
      En die kunnen je dan ook verder raad geven
      Zelf ook al regelmatig gekocht in Duitsland en laten opsturen, nog nooit problemen gehad.
      Maar ik heb dan ook nog nooit garantie moeten aanspreken

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Camera kopen in het buitenland

        Dit is de link https://www.foto-leistenschneider.de/ met winkels in verschillende steden oa Dusseldorf wat toch niet zo ver is.

        Comment


        • #5
          Re: Camera kopen in het buitenland

          Zo te zien ziet het er toch allemaal betrouwbaar uit
          Contactgegevens, registratienummer, .... enz.
          Benieuwd of hier nog personen zijn die daar al iets gekocht hebben of zelfs meer van de gegevens kunnen uitzoeken

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Camera kopen in het buitenland

            Prijsvergelijkingssite Duitsland: https://geizhals.de/nikon-z-7-mit-ob...-a1872642.html
            Bij Foto Koch heb ik al besteld; goede service !
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Camera kopen in het buitenland

              Wel ik heb een mailtje naar Nikon Duitsland gestuurd en die antwoorden (binnen het uur) met de melding dat kopen geen probleem was. Ze geven natuurlijk 2 jaar garantie MAAR als er binnen de garantieperiode iets moet hersteld worden moet ik er terug mee naar Duitsland (en natuurlijk een paar dagen/weken later om hem komen op te halen) Toch nog eens goed over nadenken eer ik een beslissing neem.

              Comment


              • #8
                Re: Camera kopen in het buitenland

                Oorspronkelijk geplaatst door paep Bekijk bericht
                Ik ga de overstap naar full frame maken en na lang testen van de Nikon Z7 (geleend van een vriend) ga ik daarvoor. Nu bij de meeste Belgische winkels bieden ze de Z7 body + adapter en de 24-70 mm F4 aan voor 3449€ ( korting van 200€ al inbegrepen - aktie loopt tot 15 januari 2020). In Duitsland voor krak hetzelfde 2699€, mensen dan is 750€ verschil. Daar kun je natuurlijk al een voor naar ginder rijden.... maar hoe zit het met de garantie en wat gebeurd er als er iets aan de camera scheelt. De winkels hier in Belgie zullen mij graag zien komen, dus een beetje goede raad, wat zouden jullie doen. Bedankt voor jullie antwoorden.
                Let wel op, kans dat jij als niet-Duitser geen aanspraak kan maken op de cashback geldende in Duitsland. Dus goed informeren! Maar als het klopt, doen. Overigens, Foto Koch in Dusseldorf is een zaak met een zeer goede reputatie. Heb er zelf ook al tot volle tevredenheid gekocht.
                Last edited by Rudy; 1 januari 2020, 14:04.

                Comment


                • #9
                  Re: Camera kopen in het buitenland

                  Heb je al eens gekeken bij "Photo Preim" in Aachen?
                  Serieuze winkel hoor.
                  Als je contact wilt:
                  Ursulinerstraße 3-5
                  52062 Aachen
                  info@preim.de
                  +49 241 33 710

                  In de jaren zeventig ben ik daar geregeld binnen gestapt.
                  Mijn Duits was toen nog niet denderend en dus was de conversatie in de winkel in het Frans.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera kopen in het buitenland

                    Hallo,
                    Bij de toestellen die ik al heb gekocht (hier in België) zat er steeds zo een kaartje bij met info over de Wereldwijde garantie. Ik heb zelf nog nooit gebruik moeten maken van de garantie van een fototoestel.
                    Maar zijn er mensen die als eens die wereldwijde hebben gebruikt en hoe werkt die?

                    Groetjes en een super en gezond 2020.
                    Paul
                    Paul Dhondt
                    Secretaris
                    Foto - Diaclub Kunst Ligt v.z.w.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera kopen in het buitenland

                      Ik kocht vroeger regelmatig bij Topfoto in Duren ( men spreekt er Nederlands).
                      Mijn D70 had ik daar gekocht omdat hij toen in België nog niet leverbaar was. Later het bekende probleem gekregen.
                      Toestel via een Belgische dealer opgestuurd, maar omdat er hier toen nog geen twee jaar garantie bestond heb ik de herstelling moeten betalen, ondanks dat er in Duitsland toen wel twee jaar garantie was. Topfoto zat er ook mee verveeld.
                      Later heb ik wel mijn geld terug gekregen want het bleek een productiefout te zijn die vele toestellen trof.

                      Mvg
                      En Duren is best een uitstap waard😁
                      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera kopen in het buitenland

                        Mijn D3 ( nikon ) kocht ik in Londen en heb hem 2 keer moeten binnen doen ( spiegel en sluiter ) onder garantie. En ze hebben er helemaal niet moeilijk over gedaan bij Procirep.
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera kopen in het buitenland

                          Ik heb net een Z7 te koop gezet!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera kopen in het buitenland

                            ik heb zo mijn d70 in de tijd bij topfoto in duren gekocht ,en er ook eens binnen gedaan voor herstelling, alles opgestuurd en terug gekregen , zonder problemen
                            en later mijn d500+ 16-80 lens gekocht, der zat toen een prijsverschil op met hier in belgie van 585€
                            en nog geen spijt van gehad,
                            en bij procirep maken ze der geen punt van, in de d500 kon je niet de batterijen gebruiken van de d800, ik heb toen mijn reserve batterij zonder probleem kunnen omwisselen bij procirep
                            mvg
                            bd0379be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera kopen in het buitenland

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Heb je al eens gekeken bij "Photo Preim" in Aachen?
                              Serieuze winkel hoor.
                              Als je contact wilt:
                              Ursulinerstraße 3-5
                              52062 Aachen
                              info@preim.de
                              +49 241 33 710

                              In de jaren zeventig ben ik daar geregeld binnen gestapt.
                              Mijn Duits was toen nog niet denderend en dus was de conversatie in de winkel in het Frans.
                              Twee weken geleden kocht ik bij Preim een Fujifilm X-T3 en een 16 mm 1.4. Prijzen vergelijkbaar met hier of iets duurder dan bij Kamera Express Nederland. Alleen had ik iets in te ruilen, mijn oude Canon 5D MKII en een 70-200 mm 2.8 IS. In Duitsland is er een grote markt voor tweedehands materiaal. Je krijgt er meer geld voor bij inrullen.

                              Mijn Duits is goed genoeg (ik woon in LImburg), maar als ik een woord niet ken, gooi ik het ertussen in het Nederlands of het Engels. Aachen is nu ook weer niet zo ver van de grens met Nederland (Vaals). De mensen in de grensstreek verstaan wel een beetje Nederlands hoor, net zoals de Nederlanders daar voortreffelijk Duits spreken.

                              Ik ga altijd met de bus vanuit Maastricht en stap af aan de Elizenbrüne. Achter de Elizenbrüne zie je de winkel van Preim direct liggen.

                              O ja, ik zou ook aanspraak kunnen maken op een cashback van 200 €, zo beweerde de verkoper. De aanvraag indienen was niet gemakkelijk. Ik heb alles ingevuld en verstuurd gekregen. Ik heb ook al antwoord gehad dat de aanvraag bij Fujifilmi is aangekomen. En dat ze mij een link zouden sturen zodat ik kan volgen hoever het staat met mijn cashback. Maar die link heb ik tot nu toe niet ontvangen. Ik ga er achteraan.
                              https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                              Comment

                              Working...
                              X