Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit spam?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is dit spam?

    Ik krijg een e-mail van onderstaand adres:

    Uw pakketje <5x6ldu8��@asperges-landes.fr>

    ik heb iets besteld bij bol.com en normaal zouden de verzendkosten gratis zijn. nu gaat dat via bpost blijkbaar en dat is al niet naar mijn zin.
    nu krijg ik een e-mail waarin tweemaal staat dat mijn pakketje in Brussel ligt en ik nog bijna 5 Euro moet ophoesten, als ik op de link klik kom ik op een website van gold digger of zoiets.
    ik moet mijn naam en e-mail opgeven en dan betalen? ik begin hoe langer hoe meer te twijfelen.
    https://c.golddig.........be/........

    Ben ik gehacked? hoe weten die mannen dat ik daadwerkelijk iets via bol.com heb gekocht? de e-mail van bpost is toch wel professioneel me dunkt maar als ik doorklik begin ik toch te twijfelen.

    Ik wacht nog met betalen? door op de link te klikken heb ik misschien al iets verkeerd gedaan? ben er niks gerust in.
    Last edited by StevenVH; 31 december 2019, 07:53. Reden: URL van website aangepast om te vermijden dat mensen erop zouden klikken

  • #2
    Re: Is dit spam?

    Als je pakket bij de post ligt en er moet extra betaald worden, wat gek zou zijn, dan komt de mail van de post zelf en niet van een andere partij.
    Heb je van Bol geen track and trace code gekregen?

    Er gaan wel meer van die mails rond, zeker in deze periode als er veel besteld wordt.
    De kans is groot dat er toevallig wel iemand iets besteld heeft en die erop ingaat.

    Mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Is dit spam?

      Ik zou ook de tracking van het pakketje nakijken, en zeker niet zomaar betalen, en ik zou mijn gegevens ook zeker niet doorgeven aan een website waar ik niets mee te maken heb.
      Als er iets mis is met de verzending, contacteer dan eerst Bol.com zelf om meer uitleg te vragen.

      Het zal wel zo'n Phishing-mail zijn die massaal rondgestuurd wordt en waar er altijd toch een paar zijn die er in trappen.
      Ze verzinnen elke dag wel iets nieuw, en soms hebben ze dan "beet" waardoor ze iemand zijn geld kunnen afpakken...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Is dit spam?

        Dat domein bestaat sinds juni 2018 en heeft een Deens adres.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Is dit spam?

          Is nu juist ook op VTM nieuws geweest. Vandaag alleen al een 8.500 meldingen van phishing ipv 'amper' 4.000 op een gewone dag.
          Ik ben normaal gezien erg alert maar dit heeft toch geen haar gescheeld of ik had snel die 4,95 Euro opgehoest.
          Nu hoop ik wel dat er niets misgegaan is met op die link te klikken, ik heb alvast niets ingevuld en niets betaald. Het zag er wel allemaal professioneel uit.
          Achteraf gezien is het wel duidelijk dat het om phishing gaat, ik heb er nu weer eentje in mijn spam box zitten, maar het onderwerp zag er meer amateuristisch uit.
          Blijkbaar buiten die 4,95 Euro smeren ze je ook nog één of ander abonnement aan waar je moeilijk vanaf geraakt. De gangsters!

          Comment


          • #6
            Re: Is dit spam?

            Als je betaalt, onderschrijf je zonder het te beseffen een domiciliëring van 39,99€/maand om deel te nemen aan gokspelletjes.

            Comment


            • #7
              Re: Is dit spam?

              FLICKR PHOTOSTREAM
              Just try to comprehend that which you'll never comprehend

              Comment


              • #8
                Re: Is dit spam?

                Uiteraard is dit phishing, dit soort mails worden nu volop verzonden
                En als het dan per toeval bij iemand terecht komt die net een pakje heeft besteld dan begint die persoon te twijfelen en in het ergste geval betaald hij.
                Er wordt continu gewaarschuwd op radio en tv voor dit soort phishing mails
                Dus zeker niet op ingaan en zeker geen gegevens doorgeven en vooral geen bankgegevens !

                ps. ik zou wel de link die je hier geplaatst hebt weghalen voordat er nog anderen zijn die er per toeval op klikken, of toch in ieder geval niet aanklikbaar maken

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 30 december 2019, 23:07. Reden: ps
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Is dit spam?

                  Och ja ... ik moest deze week weer 500€ betalen of ze gingen al.mijn data en foto’s publiceren en ook wat filmpjes dat ze in 2018 via de camera van mijn PC hadden gemaakt. [emoji41]
                  Ze hadden zogezegd een kopij van mijn volledige HDD, straf dat ze dan mijn naam niet kennen.

                  Ik wens ze veel geduld om:
                  1) 12 TB data te kopiëren via internet aan hoogstens 20 Mbps.
                  2) Een HDD te kopiëren ... ze hebben blijkbaar nog nooit van SSD of NAS gehoord.
                  3) Moeten ook toffe filmpjes zijn van mijn webcam die ik nog moet kopen ... mijn PC had toen niet eens een ingebouwde of externe camera. [emoji23]

                  Dat ze dan maar goed naar al mijn foto’s kijken ... dan zien ze wat voor tandjes mijn hond heeft. [emoji6]

                  Ook al drie keer een SMS gehad om te melden dat mijn rekening geblokkeerd was ... goed zou ik zeggen, van een geblokkeerde rekening kan geen geld verdwijnen. [emoji3][emoji3][emoji3]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is dit spam?

                    Achteraf gezien dom van mij om er bijna in te trappen, gelukkig niet op ingegaan.

                    Alvast bedankt om me te helpen!

                    Een fijn nieuwjaar voor iedereen!

                    Comment

                    Working...
                    X