Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schuilhutten in België en Nederland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schuilhutten in België en Nederland

    Beste Lezers van dit Forum,
    kan er mij iemand op weg helpen voor het vinden van adressen en plaatsen van schuilhutten om vogels eekhoorns en andere dieren te kunnen fotograferen. Deze mogen betalend zijn, op internet heb ik al veel rond gekeken maar nog niets gevonden. Bij deze alvast bedankt Clem
    Met vriendelijke groeten
    Clem Van Nuffel

  • #2
    Re: Schuilhutten in België en Nederland

    Hoi Clem hier enkele links...

    Han Bouwmeester foto schuilhutten; daar waar het begonnen is.






    2 personen unieke drinkvijver prachtige achtergronden € 65,= / dag AGENDA DRUNEN 3 personen roofvogels! € 70,= / dag mei - september € 75,= / dag oktober - april AGENDA OOSTERHOUT 3 personen siberische grondeekhoorn € 75,= / dag 1 april t/m 30 september € 65,= / dag 1 oktober t/m 31 maart AGENDA


    Groeten
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: Schuilhutten in België en Nederland

      Dag Freddy,
      vriendelijk bedankt voor de info ik deze vandaag nog eens bekijken en zien waar ik terecht kan.
      Mvg Clem
      Met vriendelijke groeten
      Clem Van Nuffel

      Comment


      • #4
        Re: Schuilhutten in België en Nederland

        Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
        Hoi Clem hier enkele links...

        Han Bouwmeester foto schuilhutten; daar waar het begonnen is.






        2 personen unieke drinkvijver prachtige achtergronden € 65,= / dag AGENDA DRUNEN 3 personen roofvogels! € 70,= / dag mei - september € 75,= / dag oktober - april AGENDA OOSTERHOUT 3 personen siberische grondeekhoorn € 75,= / dag 1 april t/m 30 september € 65,= / dag 1 oktober t/m 31 maart AGENDA


        Groeten
        Freddy
        Een hele business is dat geworden .
        Geen wonder dat er in kijkhutten van openbaar toegankelijke natuurgebieden geen vogel meer te zien is, ze werken gewoon samen.

        Comment


        • #5
          Re: Schuilhutten in België en Nederland

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Een hele business is dat geworden .
          Geen wonder dat er in kijkhutten van openbaar toegankelijke natuurgebieden geen vogel meer te zien is, ze werken gewoon samen.
          Daar is inderdaad héél veel geld mee gemoeid Jan, doch haal je bijna al die opnames er zo tussenuit
          Ik vind het wel een voordeel dat iedereen naar betaalhutten trekt, minder druk en uiteraard minder overlast in de natuur.
          Trouwens je moet er ook veel geld voor over hebben want goedkoop is dat niet hoor, daarentegen kom je altijd wel met mooie opnames thuis.
          Zelf heb ik het er niet zo voor, zit niet graag opgesloten in zo'n kotje, begin me al snel te vervelen, doch iedereen moet doen wat hij graag doet.
          En zolang dit allemaal gebeurt met respect voor de natuur en de dieren dan is er geen probleem hé (al worden daar alsmaar meer vragen bij gesteld of dat wel zo is)

          Maar in ieder geval als TS wat moeite doet om te zoeken vindt hij er eigenlijk enorm veel
          Er worden nog amper foto's gepost op het net die niet vanuit zo'n hut zijn gemaakt
          In verschillende landen zitten daar al grote bedrijven achter deze soort van business, in sommige landen is het dan weer verboden (dan vooral het lokken met levende prooi)

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Schuilhutten in België en Nederland

            Geen wonder dat er in kijkhutten van openbaar toegankelijke natuurgebieden geen vogel meer te zien is, ze werken gewoon samen.
            Ben ik helemaal niet mee eens Jan...heeft er niks mee te maken dat er aan de gratis toegankelijke hutten niks meer te zien is....

            Ik ben een fervente bezoeker van zowel gratis als betaalhutten...maar ik kan je met deze wel verzekeren dat er heel weinig mensen zijn die zo maar
            blind de natuur in trekken om vogels te fotograferen(spotten is iets anders )...ik kan je vertellen ik deed dat een 4 tal jaren geleden nog wel...maar kwam meestal 95 % van mijn uitstappen
            met lege handen (euh beelden) thuis....de meesten zoeken toch via bepaalde kanalen (bv waarnemingen ea....) waar al enkele dagen bepaalde soorten verblijven en
            haasten er zich dan met zevenmijls laarzen naartoe...er bestaan zelfs groepen van mensen (waaronder spotters, fotografen ea ) met elkaar in verbinding staan en meldingen
            onder elkaar delen ...dus spreek me aub niet over blind fotograferen ....

            Wat de business betreft is idd waar die hutten floreren goed...maar als ge een groepje van een man of drie hebt ...is het heel betaalbaar hoor zelfs goedkoper dan elk weekend
            naar de voetbal gaan of een pintje drinken ...en ik kan het weten...trouwens aangezien de hutten zo goed floreren bedenk eens als al die spotters vrij in de natuur zouden rondlopen
            wat een verwoesting die zouden teweeg brengen...die zitten nu dus braafjes in hutjes die via een paadje bereikbaar zijn....en dus weinig of geen verstoring veroorzaken...

            Er worden nog amper foto's gepost op het net die niet vanuit zo'n hut zijn gemaakt
            ook hier ben ik niet helemaal mee eens hoor Siegfried....
            en moest dat dan toch al zo zijn ...so what...probeer jij maar eens een havik in je beeld te krijgen zonder verscholen te zitten en ze niet te lokken ...je zou wree chance moeten hebben er eentje te zien te krijgen
            ofwel zou jij er zitten met een heeeeeel lange baard ...
            Last edited by freddy69; 29 december 2019, 23:19.
            https://fredor2.wixsite.com/my-site

            Comment


            • #7
              Re: Schuilhutten in België en Nederland

              Forum voor het plaatsen van foto's waar fauna in de breedste zin centraal staat. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Schuilhutten in België en Nederland

                Beste Lezers en fotografen,
                hartelijk dank voor de info, ik ga het volgend jaar eens op wagen om wat vogeltjes te fotograferen en we zien wel het blijft een hobby. Mvg Clem
                Met vriendelijke groeten
                Clem Van Nuffel

                Comment


                • #9
                  Re: Schuilhutten in België en Nederland

                  Ik denk dat bouk gelijk heeft. Deze discussie past niet in de "fotohoek". Misschien kan de moderator dit verplaatsen of kan er een nieuwe topic op de juiste plaats geopend worden over dit onderwerp. Ik wil daar graag ook een en ander over zeggen maar dus hier niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schuilhutten in België en Nederland

                    Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                    ook hier ben ik niet helemaal mee eens hoor Siegfried....
                    en moest dat dan toch al zo zijn ...so what...probeer jij maar eens een havik in je beeld te krijgen zonder verscholen te zitten en ze niet te lokken ...je zou wree chance moeten hebben er eentje te zien te krijgen
                    ofwel zou jij er zitten met een heeeeeel lange baard ...
                    Ik zeg ook niet dat ik daar een probleem mee heb hé Freddy maar het valt toch wel op dat de meeste, zeker 95 % van de opnames die je op het net vind zijn gemaakt vanuit zo'n betaalhut.
                    Voor mij maakt dat niet uit, maar het is gewoon een feit.
                    Daarentegen zijn er deze week hier enkele opnames geplaatst die niet vanuit zo een hut zijn gemaakt.
                    En je hebt inderdaad gelijk wat een havik betreft, maar zonder te lokken met duiven zou je ook lang mogen wachten in zo een hut toch ;-)
                    Ommeduur weten die dieren uiteraard dat er daar voor hen een lekker duifje ligt, zo zie je ook alsmaar meer buizerds opduiken voor zo een hut.
                    Nogthans is een buizerd van nature eigenlijk geen bosvogel maar hij gaat wel voor de makkelijkste weg hé en komt dus ook naar die plekjes.

                    Ik heb er ook niks op tegen, maar zoals ik schreef word ik al snel ongedurig in zo een hutje.( dus het probleem ligt bij mij hoor)
                    En inderdaad zoals jij schreef ben ik één van die weinige die blind de natuur intrekt om opnames te maken. ( al laat het laatste half jaar mijn gezondheid dat niet meer toe ..... )
                    En soms kom ik inderdaad zonder iets thuis maar soms ook met heel verrassende beelden die toch totaal anders zijn dan vanuit zo een hut.
                    Eigenlijk kom ik wel altijd met iets thuis maar daarom niet altijd goed genoeg om bij te houden.

                    Wat me wel opvalt is dat het in de vrije natuur steeds maar moeilijker wordt om dieren/vogels vast te leggen, alles is veel vermindert.
                    Enkele jaren geleden waren er locaties waar het vol met roofvogels zat en tevens wist ik verschillende locaties waar uilen zaten, als je nu ginder rond rijdt zie je amper nog iets.
                    Dat vind ik dan wel eigenaardig die verandering in de natuur en daarmee begrijp ik ook dat de nieuwe generatie eigenlijk alleen maar fotograferen bij betaalhutten.

                    Ik heb niks tegen hutten, vorig jaar ook nog bij een vriend in zijn hut gezeten voor Goudvinken (ben jij trouwens ook al geweest Freddy)
                    Maar ik voel me beter in de vrije natuur en éénieder moet doen waar hij zich het beste bij voelt hé.
                    Moest men trouwens alle opnames schrappen die vanuit zo een betaalhut zijn gemaakt, je zou schrikken wat er dan maar overblijft Freddy ;-)

                    Maar zoals gezegd hoort deze discussie hier niet thuis hé

                    grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 30 december 2019, 14:28.
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schuilhutten in België en Nederland

                      Sorry, ik mag toch ook eens mopperen .

                      Dat de natuur minder platgetrapt wordt wanneer iedereen in een hut gaat zitten is zeker een argument.
                      Bovendien houden de "echte" natuurwaarnemers niet zo van fotografen, op de duur ga je je nog schuldig voelen.

                      Ook het ANB vindt 500m tegenwoordig een juiste afstand tot de dieren.
                      Ondanks hun inspanning (of net daarom) om nieuwe natuurgebieden aan te leggen (met de bulldozer) zijn er minder dieren te zien.
                      Maar zonder de bewustwording hierover was er waarschijnlijk veel meer verdwenen.

                      Het is er dus zeker niet gemakkelijker op geworden, maar ik heb veel meer plezier van iets zelf te vinden dan om het voorgeschoteld te krijgen.
                      Er zijn nog wel foto's die je niet in een hut kan maken.
                      Voor mij is het geen wedstrijd, ze wordt trouwens niet eerlijk gespeeld.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schuilhutten in België en Nederland

                        IK zou hier nog zeker wat kunnen op doorborduren...maar rekening houdend met de opm van Bouk....ga ik het hier voor
                        bekeken houden en terug de ruimte geven aan dieren liefbebbers....Mss wel de moeite van een moderator om het geheel te verplaatsen.
                        waar we rustig en zonder rancunes verder kunnen palaveren....trouwens daarvoor heb ik te veel respect voor jullie die me al meer maals fijn hebben bijgestaan waarvoor mijn oprechte dank...
                        Einde citaat in de hoop dat dit topic verplaatst kan worden....

                        Groetjes
                        Freddy
                        https://fredor2.wixsite.com/my-site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schuilhutten in België en Nederland

                          Dag Allemaal,
                          het was niet mijn bedoeling om hier zo een duscussie over dit onderwerp op gang te brengen, ik wil gewoon wat vogeltjes fotograferen bij mij thuis in mijn tuin lukt het niet dus voor mij maakt het niet uit of ik in een schuilhut zit.
                          Zeker bedankt aan diegene die mij goede info hebben gegeven.
                          Mvg
                          en mijn beste wensen voor 2020
                          Clem
                          Met vriendelijke groeten
                          Clem Van Nuffel

                          Comment

                          Working...
                          X