Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shine the light 04

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Shine the light 04

    Waar de mens bij te pas komt in deze vorm ga ik voor later behouden (ander project), nu het licht ontdekken en laten schijnen... zoals in dit interieur.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Shine the light 04

    heel knap Raymond ,het lichtste gedeelte is wel overbelicht maar hier vind het heel passend in het geheel ,mooie omzetting ook

    Comment


    • #3
      Re: Shine the light 04

      Prachtig Raymond, hoe je met het licht zo'n mooi compositie maakt, gezien de locatie heeft de overbelichting iets magisch.
      Groetjes Katrien
      Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

      Comment


      • #4
        Re: Shine the light 04

        Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
        heel knap Raymond ,het lichtste gedeelte is wel overbelicht maar hier vind het heel passend in het geheel ,mooie omzetting ook
        Oorspronkelijk geplaatst door Katrien1957 Bekijk bericht
        Prachtig Raymond, hoe je met het licht zo'n mooi compositie maakt, gezien de locatie heeft de overbelichting iets magisch.
        Wil hier nu toch even op reageren. Het licht speelt de hoofdrol in dit 'project' ik hou er dus van deze rol ten volle aan het licht toe te bedelen en zodoende voor sfeer te kiezen wat kan leiden tot felle contrasten en balanceert op de rand van overbelichting in de witten wat jullie fijn hebben vastgesteld en verwoord waarvoor oprechte dank
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Shine the light 04

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Wil hier nu toch even op reageren. Het licht speelt de hoofdrol in dit 'project' ik hou er dus van deze rol ten volle aan het licht toe te bedelen en zodoende voor sfeer te kiezen wat kan leiden tot felle contrasten en balanceert op de rand van overbelichting in de witten wat jullie fijn hebben vastgesteld en verwoord waarvoor oprechte dank
          Hier ga ik ten volle in mee.
          Ook het dynamisch bereik van ons eigen zicht detecteert overbelichte zaken. Als men de werkelijkheid, gezien door onze ogen wilt tonen, is plaatselijke overbelichting vaak 'normaal'.
          Maar fotografisch gezien is dat blijkbaar 'not-done' en dient alles ten allen tijde binnen het histogram te vallen.

          Soms mag je wel degelijk tonen hoe het contrast en licht ter plaatse gezien en beleefd werden. Overbelicht of niet, zeer felle of verzadigde kleuren of niet...
          Vaak worden kleuren en belichting aangepast aan wat er door de meesten verwacht wordt. Ook al was de waargenomen realiteit op de moment van de registratie anders...

          Comment


          • #6
            Re: Shine the light 04

            Heel mooi licht in deze foto. Het vul de verwachtingen die met de titel gecreëerd worden probleemloos in.
            https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

            Comment


            • #7
              Re: Shine the light 04

              Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
              Hier ga ik ten volle in mee.
              Ook het dynamisch bereik van ons eigen zicht detecteert overbelichte zaken. Als men de werkelijkheid, gezien door onze ogen wilt tonen, is plaatselijke overbelichting vaak 'normaal'.
              Maar fotografisch gezien is dat blijkbaar 'not-done' en dient alles ten allen tijde binnen het histogram te vallen.

              Soms mag je wel degelijk tonen hoe het contrast en licht ter plaatse gezien en beleefd werden. Overbelicht of niet, zeer felle of verzadigde kleuren of niet...
              Vaak worden kleuren en belichting aangepast aan wat er door de meesten verwacht wordt. Ook al was de waargenomen realiteit op de moment van de registratie anders...
              Dank je Kurt, boeiend om je uiteenzetting te lezen en ben er volledig mee eens
              Ook trouwe Tom is oprecht bedankt voor zijn reactie.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Shine the light 04

                Er is techniek en concept. In dit geval primeert het tweede, en dat moet kunnen. We moeten ons niet altijd blind staren op techniek.
                Met iets minder stoelen vooraan is het voor mij beter, persoonlijk dus.
                ...leeg...

                Comment

                Working...
                X