Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony FE 24mm F1.4 GM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony FE 24mm F1.4 GM

    Hallo,

    Ik heb al een tijdje interesse in het aanschaffen van deze lens voor landschap en familie/portret fotografie.
    Dit zou mijn eerste prime zijn en daarom zou ik deze eens één of enkele dagen willen testen om te zien of deze mij echt bevalt (of ik mss toch voor een zoom lens moet gaan).

    Ik ben reeds een kijkje gaan nemen op de website van Grobet maar daar bieden ze deze specifieke lens niet aan om te huren.
    Waar zou ik deze specifiek lens alsnog kunnen huren voor 1 of 2 dagen?

    Thx,
    D.
    “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

  • #2
    Re: Sony FE 24mm F1.4 GM

    In Nederland kan je ze blijkbaar huren :

    De FE 24mm f / 1.4 GM van Sony combineert een favoriete groothoek brandpuntsafstand met een bijzonder helder ontwerp en is een snelle, veelzijdige lens die zeer geschikt is voor landschaps-, natuur- en straatfotografie. Het brede maar bruikbare perspectief wordt aangevuld door het f / 1.4 diafragma, dat uitblinkt in omstandigheden met weinig licht en ook meer controle biedt over de scherptediepte.

    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Sony FE 24mm F1.4 GM

      Mmm, spijtig dat deze zo ver weg zijn.
      Ik woon regio Aalst/Dendermonde en zie een beetje op tegen de afstand.
      Jammer dat Kamer Express zo geen dienst aanbiedt
      “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Sony FE 24mm F1.4 GM

        Je kan altijd een daguitstap naar bv. Amsterdam maken om daar meteen de lens een dagje te testen.
        Lijkt me best leuk.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Sony FE 24mm F1.4 GM

          Ik hoor niets dan lof over deze lens en heb er ook interesse in als aanvulling op mijn 35 en 85 primes. Ik zou die dan vooral willen gebruiken voor landschap en architectuur en eerste pogingen tot astrofotografie. Ik denk echter dat 24 mm (ongeveer 17 op een cropcamera?) soms niet breed genoeg is, vandaar dat de Batis 18 f/2.8 mijn aandacht trekt.

          Primes is even aanpassen als je zooms gewend bent, maar het is een kwestie van goed nadenken over je compositie. Ik zit nu een jaar zonder zoomlens sinds ik ben overgestapt naar FF en mis het eigenlijk niet. Een f/1.4 zoom met een bereik van 14-200mm dat in alle omstandigheden ragscherp is en geen vervormingen heeft is nog niet voor morgen.

          Comment


          • #6
            Re: Sony FE 24mm F1.4 GM

            Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
            Een f/1.4 zoom met een bereik van 14-200mm dat in alle omstandigheden ragscherp is en geen vervormingen heeft is nog niet voor morgen.
            Los van de prijs denk ik dat je ook van het gewicht en de omvang niet vrolijk zou worden [emoji6]


            Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sony FE 24mm F1.4 GM

              Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
              Ik denk echter dat 24 mm (ongeveer 17 op een cropcamera?) soms niet breed genoeg is, vandaar dat de Batis 18 f/2.8 mijn aandacht trekt.
              Mocht het je interesseren, ik overweeg om m'n Batis 18mm f2.8 te verkopen, wil terug wat meer flexibiliteit met beperkte breedhoek-zoom.
              Wel een schitterende lens, ongelooflijk scherp tot in de hoeken, gebruik ze op een A7RII. Ik heb nog de 24-105mm f4 ook als allround lens.
              Last edited by Wim; 29 december 2019, 15:40.
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment


              • #8
                Re: Sony FE 24mm F1.4 GM

                Hoi,

                Eergisteren toch maar de 24mm gm gekocht. Het is nog even wennen aangezien dit mijn eerste prime lens is maar de beelden die ik nu te zien krijg zijn .... gewoon prachtig!
                “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Re: Sony FE 24mm F1.4 GM

                  Gefeliciteerd. Mooi eindejaarscadeautje [emoji6].


                  Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony FE 24mm F1.4 GM

                    Dankjewel!
                    “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

                    Comment

                    Working...
                    X