Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoopadvies

    Hallo,

    Ik zou graag een nieuw fototoestel willen aankopen. Ik ben momenteel een leek in de fotografie dus ik zoek graag jullie advies.

    Het hoofddoel is voor het shooten van motorsport (auto-, motorraces), zowel outdoor als indoor.
    Verder doe ik ook veel citytrips en reizen naar de natuur. (berglandschappen, wildlife). Macro's zijn zelden.

    Waar moet ik op letten? Zijn er lenzen die bruikbaar zijn voor alles?
    Zijn er grote verschillen tussen de merken? Enige merk waar ik ervaring mee heb ik Nikon.

    Budget is 1000-1500€ voor alles.

    Alvast bedankt,
    Mike
    Last edited by MikeG; 16 december 2019, 10:51.

  • #2
    Re: Aankoopadvies

    Op basis van de info die je geeft, zou ik zeggen: kijk eens naar een Sony RX10-III of -IV.
    Als prijs overweegt, dan zou ik de III nemen. Indien sport/actie belangrijker is, dan de IV.

    https://www.dpreview.com/reviews/son...-dsc-rx10-iv/3 :
    "The Sony RX10 IV is the ultimate 1" bridge camera. Its optically stabilized 24-600mm equiv. lens and 20MP sensor combine for outstanding image quality. And it is the first and only camera in its class with phase detect autofocus, which, when coupled with its lightning quick 24 fps maximum burst rate, makes it a formidable all-in-one for sports and action. But that's not all, its oversampled 4K video is top quality, and the camera offers a laundry list of video-making tools and features. Plus a touchscreen, redesigned menus and Bluetooth connectivity all contribute to a highly-spec'd, well-balanced camera."

    https://www.dpreview.com/reviews/son...dsc-rx10-iii/8.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Aankoopadvies

      Het hoofddoel is voor het shooten van motorsport (auto-, motorraces), zowel outdoor als indoor.
      Een 70-200/F4 is hier ideaal voor.
      Als je niet dichtbij kan dan zal 200mm niet genoeg zijn. Kijk dan naar een Sigma of Tamron 150-600 of een 100-400.

      Welk merk, ik zou een Sony of Canon kiezen,
      Sony A6400+70-200/F4
      of
      Canon 90D+70-200/F4

      Allebei boven je budget helaas maar ik ga je niet een 55-200 kitlens of zo aanraden met een instapbody. Daar ga je geen plezier aan beleven.
      Last edited by alex606; 16 december 2019, 14:53.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Aankoopadvies

        Lenzen die bruikbaar zijn "voor alles" zijn meestal de minst kwalitatieve...
        Sport binnen met jouw budget word moeilijk, maar begin gewoon bij het begin, instap dslr met kitlens met mooi bereik, vaak erg gunstig te kopen in paketten, en dan een zoomlens die niet té duur is maar wel mooi bereik geeft....

        Je kent nikon al een beetje dus geef ik zo een voorbeeld

        Nikon d5600 met 18-140mm kitlens(739€) en daar koop je dan een sigma 100-400mm f5-6.3 contemporary (859€) bij en je hebt een hele mooie set met flink wat mogelijkheden
        Wel 100€ boven budget

        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        Last edited by bulke41; 16 december 2019, 16:21. Reden: 8
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Aankoopadvies

          Geen ervaring met Nikon, maar als er iets is wat beter wordt met de prijs van een body/lens is het wel de AF-snelheid en nauwkeurigheid.
          En dat heb je waarschijnlijk wel nodig voor motorsport.
          Voor dat budget zou ik eerder een iets geëvolueerder toestel tweedehands kopen dan een instapmodel.
          Over de lens is deze opmerking al gemaakt.

          Comment

          Working...
          X