Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoopadvies

    Hallo,

    Ik zou graag een nieuw fototoestel willen aankopen. Ik ben momenteel een leek in de fotografie dus ik zoek graag jullie advies.

    Het hoofddoel is voor het shooten van motorsport (auto-, motorraces), zowel outdoor als indoor.
    Verder doe ik ook veel citytrips en reizen naar de natuur. (berglandschappen, wildlife). Macro's zijn zelden.

    Waar moet ik op letten? Zijn er lenzen die bruikbaar zijn voor alles?
    Zijn er grote verschillen tussen de merken? Enige merk waar ik ervaring mee heb ik Nikon.

    Budget is 1000-1500€ voor alles.

    Alvast bedankt,
    Mike
    Last edited by MikeG; 16 december 2019, 10:51.

  • #2
    Re: Aankoopadvies

    Op basis van de info die je geeft, zou ik zeggen: kijk eens naar een Sony RX10-III of -IV.
    Als prijs overweegt, dan zou ik de III nemen. Indien sport/actie belangrijker is, dan de IV.

    https://www.dpreview.com/reviews/son...-dsc-rx10-iv/3 :
    "The Sony RX10 IV is the ultimate 1" bridge camera. Its optically stabilized 24-600mm equiv. lens and 20MP sensor combine for outstanding image quality. And it is the first and only camera in its class with phase detect autofocus, which, when coupled with its lightning quick 24 fps maximum burst rate, makes it a formidable all-in-one for sports and action. But that's not all, its oversampled 4K video is top quality, and the camera offers a laundry list of video-making tools and features. Plus a touchscreen, redesigned menus and Bluetooth connectivity all contribute to a highly-spec'd, well-balanced camera."

    https://www.dpreview.com/reviews/son...dsc-rx10-iii/8.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Aankoopadvies

      Het hoofddoel is voor het shooten van motorsport (auto-, motorraces), zowel outdoor als indoor.