Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar de brouwer komt, kan de bakker niet gaan (bis)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Waar de brouwer komt, kan de bakker niet gaan (bis)

    Op 16 augustus postte ik volgend beeld :



    Omdat iedereen vond (ook ik) dat het beter kon, ben ik dit najaar nog eens langsgelopen in de hoop er iets beter van te maken. Situatie : werken in de straat, bestelwagen geparkeerd, weer regen en gure wind. Rekening houdend met de opmerkingen over de eerste poging hebben we getracht er iets beter van te maken maar wel met hetzelfde thema.
    Omdat we dit posten, refererend naar een vorige poging, staat dit beeld in de categorie "mensen" ondanks het feit dat er nu geen mensen bij staan (geen weer om een hond door te jagen)

    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Re: Waar de brouwer komt, kan de bakker niet gaan (bis)

    Het had beter gekund de "PAT",had er ook bij mogen staan.een beetje achteruit.En zonder mensen staat dit hier verkeerd. kon je de mensen van je vorig beeld hier niet bij inzetten?

    Comment


    • #3
      Re: Waar de brouwer komt, kan de bakker niet gaan (bis)

      Maar waarom de hevels er niet op, die typische Bretoense hevels.
      Peins niet dat de brouwer daar langs komt of ten zei om een fles calvados, kaas, wijn likeur of patisserie en ander lekkers.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Waar de brouwer komt, kan de bakker niet gaan (bis)

        sorry jongens, maar dit is straatfotografie : je moet het doen met wat men je geeft.

        DBD : ik heb even moeten zoeken om te weten wat je bedoelde, maar uiteindelijk gevonden. De uitleg is als volgt: dit is een correctie (poging tot) van een vorige inzending waarbij het probleem voornamelijk lag bij het ontbreken dan letters op het dak van de bakker zodat het niet onmiddellijk duidelijk was dat het om een bakkerij gaat. Een ander standpunt of verder weg was niet haalbaar omdat dan het blad met "FERMÉ "niet leesbaar was op foto. Ten slotte haat ik het om straatbeelden (of andere) te gaan bewerken met fictieve voorwerpen of personen. Licht, contrast, kleurintensiteit : ja; maar verdere manipulatie : neen.

        Falcon : geen hevels gezien. Wat de titel betreft, die kan je eventueel veranderen in : wie naar de brouwer gaat, kan niet bij de bakker langsgaan. NB : De gevel met rode balken werd zo veel mogelijk uit beeld gelaten wegens een opmerking in de eerste versie van augustus.

        thanks alles voor de analyse. Elke commentaar is verrijkend.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Waar de brouwer komt, kan de bakker niet gaan (bis)

          Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
          sorry jongens, maar dit is straatfotografie
          Een beetje het klassieke excuus van wannebe straatfotografen die de bal misslagen .........

          Mvg Yves
          What you see is what you get

          Comment


          • #6
            Re: Waar de brouwer komt, kan de bakker niet gaan (bis)

            Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
            Een beetje het klassieke excuus van wannebe straatfotografen die de bal misslagen .........

            Mvg Yves
            Yves,
            sorry, dat was niet de bedoeling van die slotzin. Het was eerder een verwijzing naar een fotografiestijl waar alles vooraf op een welbepaalde plaats gezet wordt en streng geregisseerd waardoor het als volkomen onnatuurlijk over komt. Ik hou van de realiteit en dat toon ik. Mocht je er aan twijfelen : ik ben best tevreden met wat ik hier toonde (ook met de eerste versie eigenlijk), anders had ik dit beeld niet getoond of was ik begonnen met de vraag hoe ik had moeten handelen om een door mij gespecificeerd probleem te verhelpen. Life is life.
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

            Comment

            Working...
            X