Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

winkel ervaring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • winkel ervaring

    Heren, Dames,

    Even een vraagje wat jullie zouden doen...

    Ik heb vorige week een tweede Z6 aangekocht als vervanging van mijn oudere DSLR en als backup voor de eerste Z6.

    Ik ga nog even wachten met zeggen over welke winkel het gaat, omdat ik geen bevooroordeelde meningen wil, maar oprecht advies.

    Ik heb het toestel er NIEUW aangekocht, en dus ook de volledige prijs betaald (min de cashback die momenteel loopt bij Nikon).

    Bij thuiskomst heb ik gemerkt dat het serienummer van het toestel niet overeen kwam met dat op de factuur. Op zich geen erg, dat is een administratief foutje dat makkelijk recht gezet kan worden.
    Door deze anomalie heb ik echter snel even een camerashuttercountje gedaan met als resultaat dat het toestel 1800 clicks op de teller had. Ik weet het, dat is niet veel, maar het is ook niet wat je verwacht van een nieuw toestel.

    Ik heb de winkel gecontacteerd en kreeg daar een zeer vreemd verhaal, namelijk dat het zou zijn omdat ik met een "oud" kaartje de foto's heb gemaakt en geupload. Los van het feit dat ik een NIEUW kaartje heb gebruikt, en dat dat dus al helemaal niet kan, ben ik zeer ontevreden met zo'n uitleg.

    Na contact met de winkel bieden ze mij een korting aan van 50 euro als ik voor 100 euro koop.

    Op de vriendelijkheid van de medewerkers valt NIETS aan te merken, ik ben telkens zeer vriendelijk te woord gestaan. Maar, het ligt me toch een beetje op m'n maag.

    Ik lees dat demo modellen of refurb normaal gezien voor aanzienlijk minder euro's over de toonbank gaan.

    Wat is jullie mening aub? Overdrijf ik in mijn ontevredenheid? Of heb ik toch het recht om een nieuw toestel te verwachten als ik een nieuw toestel koop?
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

  • #2
    Re: winkel ervaring

    Als ik een nieuw toestel koop en ik betaal de prijs voor een nieuw exemplaar, dan verwacht ik ook een nieuw. 1800 clicks is niet nieuw maar tweedehands. Misschien cru gezegd maar als de verkoper zoiets doet is dat in mijn ogen oplichting.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: winkel ervaring

      Zoals ik zei, ik heb deels het zelfde gevoel, MAAR, door de vriendelijkheid waarmee ze mij momenteel te woord staan, heb ik echt het gevoel dat ze er zelf niet veel konden aan doen, of er helemaal niet van wisten.

      Neemt nog altijd het feitelijke niet weg dat het idd om een tweedehands toestel gaat... Benieuwd wat nog anderen hier van vinden.
      2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

      Comment


      • #4
        Re: winkel ervaring

        Als ze het effectief niet wisten, dan mogen ze wel het fatsoen hebben om dit terug recht te zetten met een nieuw exemplaar en liefst eentje waarvan het serienummer klopt.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: winkel ervaring

          Als dat serienummer al niet klopt met de factuur is dit samen met de rest van het verhaal meer dan 'something fishy'.

          Winkel niet vernoemen, is niet nodig, wel klacht neerleggen bij de politie.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: winkel ervaring

            Daarom ga ik nieuwe toestellen in een winkel kopen, waar de doos nog verzegeld is.
            De vorige keer (Nikon D810), toonden ze mij hun voorraad: "kies welke doos je wil hebben". Dat is service!

            Ik zal ook geen namen noemen, maar ooit maakte ik een verkoper attent op het feit dat hij mij een
            reeds eerder geopende doos gaf. Toen volgde het onnozelste commentaar wat ik ooit gehoord heb :
            " we moeten toch zeker zijn dat nikon het juiste produkt in de doos heeft gestopt."
            Een showstopper, als je het mij vraagt.
            Dpaul
            DPaul - A.FIAP
            D810, nikkors and other stuff

            Comment


            • #7
              Re: winkel ervaring

              Erg dat ze dit doen.... wss toestel die gekocht maar met recht op retour teruggegeven.....
              De winkelbediende weet wss erg weinig van hoe die grootketen de dozen verschuift, vriendelijk doen en uitleg geven (verzinnen) is zijn job...
              Ik zou idd een volledig nieuwe eisen met idd 50 tot 100€ korting voor alle naloop, of je dit zal krijgen....

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: winkel ervaring

                Zelf vraag ik steeds om een verzegelde doos, dus geen geopend exemplaar
                Net om die miserie te vermijden.
                Als mijn geld goed genoeg is dan moet het materiaal dat ook zijn
                Waarschijnlijk heb je een toestel dat uit de toonbank komt, daar wordt soms mee geklikt om te proberen.
                Maar ze mogen dat niet verkopen als een nieuw model volgens mij.
                Enkel als jij 100% zeker bent dat je een nieuw geformatteerd kaartje erin hebt gestoken want anders kan het inderdaad zijn dat de teller doorloopt
                Gewoon eisen voor een nieuw toestel en vooral in verzegelde doos

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: winkel ervaring

                  Als het serienummer al niet klopt dan zit daar iets scheef aan en dat alleen zou voor mij een reden genoeg zijn om dit toestel terug te geven want dat recht heb je binnen de veertien dagen.
                  Dat de teller op 1800 staat en dat verhaaltje van de winkelier/verkoper heeft hier al meer de revue gepasseerd.
                  Kwestie de teller kunt u als koper NIKS bewijzen na een week.

                  Ik zou dat toestel teruggeven en mijn geld terug eisen.
                  En als ze tegenpruttelen naar de ombudsman stappen en de winkelier ook ervan verwittigen dat je een brief zult schrijven naar de invoerder of zelfs de fabrikant.
                  NIET OP UW KOP LATEN SCHIJTEN.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: winkel ervaring

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Als het serienummer al niet klopt dan zit daar iets scheef aan en dat alleen zou voor mij een reden genoeg zijn om dit toestel terug te geven want dat recht heb je binnen de veertien dagen.
                    Dat de teller op 1800 staat en dat verhaaltje van de winkelier/verkoper heeft hier al meer de revue gepasseerd.
                    Kwestie de teller kunt u als koper NIKS bewijzen na een week.

                    Ik zou dat toestel teruggeven en mijn geld terug eisen.
                    En als ze tegenpruttelen naar de ombudsman stappen en de winkelier ook ervan verwittigen dat je een brief zult schrijven naar de invoerder of zelfs de fabrikant.
                    NIET OP UW KOP LATEN SCHIJTEN.
                    Ik heb het spel eens gespeeld met de ombudsman....
                    Die kan énkel bemiddelend optreden en helpt u eigenlijk 0.0 .......
                    Triestig eigenlijk, om den duur scheept die u beleeft af met de zin:
                    Als ge uw gelijk wilt halen moet je naar advocaat gaan en voor gerecht trekken, meer dan deze goede raad kan ik helaas niet doen....
                    Dit na 18 maanden mailen, bewijzen indienen en bijna beschuldigd worden van vanalles en nog wat die winkelier u dan van gaat betichten (eenmaal zover kot de ware aard van de dozenschuiver boven)....

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: winkel ervaring

                      Bij een serieuze webwinkel kan je - volgens de wet zelfs om gelijk welke reden - binnen de 14 dagen je aankoop terugsturen, dikwijls zelfs gratis.
                      Alhoewel ik daar zelden gebruik van maak, vraag ik me af of het tegenwoordig niet beter is van online te kopen ipv van in een winkel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: winkel ervaring

                        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                        Ik heb het spel eens gespeeld met de ombudsman....
                        Die kan énkel bemiddelend optreden en helpt u eigenlijk 0.0 .......
                        Triestig eigenlijk, om den duur scheept die u beleeft af met de zin:
                        Als ge uw gelijk wilt halen moet je naar advocaat gaan en voor gerecht trekken, meer dan deze goede raad kan ik helaas niet doen....
                        Dit na 18 maanden mailen, bewijzen indienen en bijna beschuldigd worden van vanalles en nog wat die winkelier u dan van gaat betichten (eenmaal zover kot de ware aard van de dozenschuiver boven)....

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                        Ik ben in het verleden al twee maal geholpen geweest van de omdudsman en dat was voor vele honderden euro.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: winkel ervaring

                          Ze contacteren mij morgen terug met een voorstel. Ben benieuwd...
                          2xZ6, 1xD7500, glas, licht :)

                          Comment


                          • #14
                            Re: winkel ervaring

                            Een voorstel? Er valt helemaal niets voor te stellen. Ze moeten die camera terugnemen en jouw een nieuwe geven met correct nummer. Elk ander voorstel is zever in pakskes.
                            Groetjes,
                            Dominic

                            Comment


                            • #15
                              Re: winkel ervaring

                              Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                              Een voorstel? Er valt helemaal niets voor te stellen. Ze moeten die camera terugnemen en jouw een nieuwe geven met correct nummer. Elk ander voorstel is zever in pakskes.
                              Ook mijn mening, en nogmaals laat NIET op uw kop zitten.
                              Als consument heb je ook uw rechten, maak er gebruik van.
                              Eén ding wil ik wel meegeven, blijf beleefd en kalm.
                              Ze moeten uw eisen inwilligen.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X