Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nfc key

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nfc key

    Hallo op het werk gebruiken we een nfc sleutelhanger om in te loggen.
    Is het eventueel mogelijk om de code te kopiëren op een Android gsm zodat ik de sleutelhanger niet meer nodig heb.
    Ik heb wel al apps gevonden om de code te kopiëren op een andere sleutelhanger, maar had graag ingelogt via de gsm.

  • #2
    Re: Nfc key

    Aha wellicht een fido2-sleutel. Dat programma gaat in feite een soort van private-key gaan registreren die dan extra met uw identiteit verbonden wordt. Dat is geen rasechte copie.
    Dat zal moeilijk gaan, omdat er intelligentie in die sleutel zit. Reken maar dat die USB-key een pak veiliger is dan elke GSM. Zelf heb ik 3 van die sleutels gekocht - 2 met nfc, een met usb-C (wel geen yubico's die zijn ietsje te duur). U wil minstens 2 faktoren - en u wil zeker geen gebruik maken van biometrie (elke goeie lens kan die biometrische data uitlezen - dus iedereen kan mits wat veel hard werk - uw identiteit overnemen). Biometrie is geen beveiliging.
    Neem het van mij aan - uw smartphone bevat lekken dat het niet meer mooi is - terwijl die sleutel een extra beveiliging vormt. Ik zou nooit enkel met die sleutel beveiligen - liefst er nog iets bij aan toevoegen - pincode of zo.
    Zoek gerust achter U2F of Fido2 - en u zal heel wat literatuur tegenkomen.
    Zoek zeker ook eens naar het CCC-verhaaltje - van wat die allemaal uitgestoken hebben met mr. Schauble - en zeggen dat dat al jaren geleden voorgevallen is. En nog hebben de grote it-bedrijven niks, maar dan ook niks geleerd!

    Comment


    • #3
      Re: Nfc key

      Als je security management erachter komt dat je keys kopieert sta je aan de andere kant van de deur.
      Ymmv
      Last edited by Nerdifant; 13 december 2019, 07:56.
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Nfc key

        Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
        Ik zou nooit enkel met die sleutel beveiligen - liefst er nog iets bij aan toevoegen - pincode of zo.
        In 99% van de bedrijven komt men anders wel binnen met een badge of sleutelhanger zonder bijkomende code of dergelijke.
        Mocht er echt zoveel misbruik zijn, dan zou men daar toch al lang van afgestapt zijn.
        Natuurlijk is misbruik altijd mogelijk, met elk systeem trouwens.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Nfc key

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          In 99% van de bedrijven komt men anders wel binnen met een badge of sleutelhanger zonder bijkomende code of dergelijke.
          Mocht er echt zoveel misbruik zijn, dan zou men daar toch al lang van afgestapt zijn.
          Natuurlijk is misbruik altijd mogelijk, met elk systeem trouwens.
          Lol, bij ons wandel je zo binnen en buiten. Maar ze gaan nu alle usb keys encrypteren zodat een groot stuk van de technische dienst zijn werk niet meer kan doen. ICT (bij ons) zijn rasechte idioten die niet eens begrijpen wat ze zeggen. Ze moeten zogezegd alle USB's encrypteren voor GDPR, alleen op die USB's staat PUBLIEKE informatie die we verplicht zijn te delen en die op straat door iedereen leesbaar moet zijn bij wet en die geen enkele persoons informatie bevat. Eikels.

          Comment


          • #6
            Re: Nfc key

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Maar ze gaan nu alle usb keys encrypteren zodat een groot stuk van de technische dienst zijn werk niet meer kan doen. ICT (bij ons) zijn rasechte idioten die niet eens begrijpen wat ze zeggen.
            Wees blij dat het maar dat is, bij ons hebben ze elke externe opslag uitgeschakeld ... gedaan met USB-sticks of externe schijven.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Nfc key

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Wees blij dat het maar dat is, bij ons hebben ze elke externe opslag uitgeschakeld ... gedaan met USB-sticks of externe schijven.
              Tja, dan kan ik alleen nog met mijn vingers draaien en wachten tot ik op pensioen ga.

              Comment


              • #8
                Re: Nfc key

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                In 99% van de bedrijven komt men anders wel binnen met een badge of sleutelhanger zonder bijkomende code of dergelijke.
                Mocht er echt zoveel misbruik zijn, dan zou men daar toch al lang van afgestapt zijn.
                Natuurlijk is misbruik altijd mogelijk, met elk systeem trouwens.
                Bij ons was dat normaal via een badge met contactloze chip, moest je zelfs niet uit je tas halen, gewoon eens je tas voor de lezer houden,
                maar een aantal van ons waaronder ikzelf hadden ook zo een chip in onze schoen zitten, bij sommige automatische schuifdeuren
                zoals bv. de clean rooms, gas opslag enz. lag een mat die deze chip uitlas, handig als je je handen vol had, maar wel gepersonaliseerd
                en steeds geregistreerd.

                Comment

                Working...
                X