Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meeneemcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • meeneemcamera

    Hallo,

    ik ben op zoek naar een "meeneemcamera", iets kleins dat je meeneemt als je niet je ganse gear wel meesleuren.
    vereisten:

    geen te kleine sensor
    volledig manueel in te stellen
    RAW
    wifi
    ruim zoombereik van minstens 28-105 (vaste lens, geen body)
    en liefst ook geen overdreven prijs, zo rond de 500 zou leuk zijn indien mogelijk.

    wat kunnen jullie me aanbevelen?

    alvast dank,
    wim

  • #2
    Re: meeneemcamera

    Maak eens gebruik van een webshop waar je kunt filteren op al je specifieke wensen komt er dan wat uitrollen?

    Comment


    • #3
      Re: meeneemcamera

      Canon G7XII/G5XII en bij Sony de RX100V of hoger. Als je de RX100IV of lager neemt dan heb je geen fasedetectie AF.

      De VI en VII hebben meer zoom maar ten koste van de lichtsterkte.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: meeneemcamera

        Ik denk dat de genoemde camera's allemaal een stuk oven het budged zitten.

        een Panasonic Lumix DMC-TZ100 Zilver valt binnen het budged en de zoom is groot genoeg.
        Zelf heb ik voor de Panasonic Lumix DMC-LX15 gekozen, kleinere zoom, maar lichtsterker ;-)

        Zoek op compacte camera's met 1 inch of micro four thirds sensor.
        sorteer op budged en vergelijk, kies wat voor jouw het belangrijkste is.
        En als er een paar over blijven, kun je hier nog raad vragen.

        Nu zijn er te veel mogelijkheden, en mijn/onze belangrijke punten zijn de jouwe misschien niet ;-)

        Comment


        • #5
          Re: meeneemcamera

          Genoeg te koop, maar ik denk dat je met een Olympus PEN of OMD met 14-150mm lens aardig uit de voeten moet kunnen, tweedehands ook binnen budget goed te vinden.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: meeneemcamera

            @in2lapland:heb ik gedaan, maar ik wens dit te kiezen op persoonlijke ervaringen indien mogelijk.

            Comment


            • #7
              Re: meeneemcamera

              persoonlijke ervaringen
              feitelijk heb je daar niets aan, zie o.a. de laatste opmerking in de post van mlap

              En ik struikel feitelijk al over je tegenstrijdige / niets zeggende "geen te kleine sensor" criteria / eisen. Als je die toepast als filter dan rolt er volgens mij geen enkele uit.

              Oh en mijn "meeneemcamera" is het mobiel, daar kan ik uitstekend beelden mee maken voor mijn lopende fotografische projecten....

              Comment


              • #8
                Re: meeneemcamera

                Een RX100 V is tweedehands zeker te vinden voor €500 ongeveer.

                Zelf ben ik ook graag op stap met een A6xxx en Samsung 35/2.8 of Sony 16-50 pancake erop. Past ook in een jaszak, alle A6xxx hebben een APSC-sensor, maar je hebt dan natuurlijk minder bereik dan de aangegeven 28-105.
                A6xxx-modellen heb je in alle prijsklasses, maar een op zich al uitstekende A6000 heb je tegenwoordig nieuw voor minder dan €500.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: meeneemcamera

                  ok, ik zal eerst mijn huiswerk eens maken. voorlopig valt mijn oog op de Panasonic Lumix DMC-ZS100, dat lijkt me een kanshebber. iemand die die heeft? ervaringen?

                  Comment


                  • #10
                    Re: meeneemcamera

                    Oorspronkelijk geplaatst door wimverbe Bekijk bericht
                    ok, ik zal eerst mijn huiswerk eens maken. voorlopig valt mijn oog op de Panasonic Lumix DMC-ZS100, dat lijkt me een kanshebber. iemand die die heeft? ervaringen?
                    Je wou geen te kleine sensor ????? Maak eerst je huiswerk maar eens ja!
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: meeneemcamera

                      hoezo spanjaart? verklaar je nader aub. een sensor van 1 inch vind ik niet bepaald klein. ik heb niet gezegd dat ik een full frame wil hee... daar heb ik er al genoeg van. met een kleine sensor bedoel ik iets van een halve pinknagel groot waar je niets van bokeh meer hebt. kom eens af en dan maken we ons huiswerk samen want jij kunt het blijkbaar ook gebruiken ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: meeneemcamera

                        Ik had voor locatie scouting een betere compact camera bijgekocht zodat ik niet mijn zware gear moet sleuren.
                        Merkwaardig genoeg is de beeldkwaliteit, dynamisch bereik, witballans, en kleurrendering ondermaats.
                        Nu doe ik dat met mijn smartphone. Niet top in kwaliteit maar ik was toch erg verrast dat de smartphone het beter doet dan de compactcamera.
                        Ik ben er tevreden mee voor wat ik het wil gebruiken. Wat snapshots met familie en vrienden en dan mijn locatie scouting.

                        Comment


                        • #13
                          Re: meeneemcamera

                          Welke camera was dat buurmanBert? voor mij voldoet een smartphone niet, ik wil een telelens mogelijkheid, bokeh, remote control met beeld (wifi) en RAW, en dat kan mijn smartphone mij niet bieden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: meeneemcamera

                            Oorspronkelijk geplaatst door wimverbe Bekijk bericht
                            met een kleine sensor bedoel ik iets van een halve pinknagel groot waar je niets van bokeh meer hebt.
                            Je hebt altijd bokeh hoe klein de sensor of het diafragma is.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: meeneemcamera

                              Oorspronkelijk geplaatst door wimverbe Bekijk bericht
                              Welke camera was dat buurmanBert? voor mij voldoet een smartphone niet, ik wil een telelens mogelijkheid, bokeh, remote control met beeld (wifi) en RAW, en dat kan mijn smartphone mij niet bieden.
                              Dan zit je toch al bij de APS-C mirrorless toestellen, Sony Alpha6000, Canon EOS M, ...

                              Comment

                              Working...
                              X