Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kerstportret + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kerstportret + up

    Nu de Sint gepasseerd is, mag de kerstuitrusting terug bovengehaald worden.
    Mijn vrouw werkt in een kinderdagverblijf, en daar hadden ze graag zachte, warme kerstfoto's van de kindjes gemaakt. Ik heb mij dus laten overhalen om nog eens aan portretfotografie te doen. Aangezien het model op de foto mijn jongste dochter is, kan deze hier dus zonder problemen neergezet worden.
    Het moeilijkste aan deze foto vond ik de balans vinden tussen de kerstlichtjes en de flits. Verder heb ik de hooglichten wat geler gemaakt, om op die manier de foto wat warmer te krijgen zonder de huidtint teveel te beïnvloeden. Indien iemand tips heeft om het volgende keer beter te doen, hoor ik ze graag.


    Update, met een witte rand aan de kerstmuts.

    Last edited by TomVdP; 16 december 2019, 21:30.
    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

  • #2
    Re: Kerstportret

    ik vind het wel een mooie opstelling ( "cute" ) hoor. Een leuk aandenken voor de ouders, denk ik.
    Als je echt de mening van een ander wil : die felle lichtjes aan dat wit draadje zou ik van het kind weghalen en eventueel op de bovenrand van de muts vastmaken. En nog persoonlijker : de witte rand van de muts zag ik liever echt wit.
    Maar met wat je nu toont zou ik als (groot)ouder in de wolken zijn.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Kerstportret

      Zou hier het portrait oplichten en niet voor gekleurde lampjes hebben gekozen. Ook zouik de lampjes achteraan tegen een achtergrond hangen zodat je wat meet blur lichtjes hebt.De pose is wel zeer goed .
      Heb de foto zelf een probeer te bewerken indien je wil stuur ik je hem door je laat maar weten. Mvg Lennert

      Comment


      • #4
        Re: Kerstportret

        Hartelijk bedankt voor de tips, die neem ik zeker mee voor de volgende keer. Ik zal straks eens kijken of ik de rand van de kerstmuts wit krijg.
        Ik kan zeggen dat mijn vrouw inderdaad heel tevreden was met het resultaat.
        @Lennert, ik heb er geen enkel probleem mee moest u het resultaat van uw bewerking hier neerzetten. Zo kunnen anderen er eventueel ook nog iets van bijleren, daar dient het forum toch voor. Indien u het liever doorstuurt, dan kan dat natuurlijk ook.
        Bedankt.
        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

        Comment


        • #5
          Re: Kerstportret

          Mooi!
          Mag voor mij toch iets minder gelig.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: Kerstportret

            nu je het vraagt " Indien iemand tips heeft om het volgende keer beter te doen, hoor ik ze graag", je kan in PS met maskers en lagen werken

            Comment


            • #7
              Re: Kerstportret

              Zitten nog wel wat fouten(anders teveel werk :-) ) in maar dan heb je wel een idee. Kwaliteit is ook minder doordat ik dit gewoon gekopieerd heb. Mvg Lennert

              _DSC244922 by lennert trevels, on Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Kerstportret

                knap portretje
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Kerstportret

                  Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                  knap portretje
                  vind ik ook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kerstportret

                    Een heel geslaagde foto nu met de rand van de muts wit .
                    De huidskleur komt bij mij nog iets te verzadigd over, maar dat is smaak en ik heb het kindje niet gezien.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kerstportret

                      Als je een portret maakt moet de klant tevreden zijn - die ziet heel anders (!)- en daar ben je in geslaagd
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kerstportret

                        Hartelijk bedankt voor alle reacties. Daar kan ik iets van bijleren. Met een bijzondere dank aan Areon voor het voorbeeld.
                        In de up heb ik mij beperkt tot het wit maken van de rand van de kerstmuts. De achtergrond heb ik zo gelaten, om de gevraagde warmte in de foto te bewaren, alsook de lichtjes voor de sfeer. Haar been achteraan wou ik ook wegwerken, maar mij PS kennis is nog niet toereikend.
                        G.R., aangezien de 'klant' in deze mijn vrouw is, is ze nogal snel tevreden als het over foto's van onze kinderen gaat. Daarom dat ik ze hier graag voorleg voor de ongezouten meningen. Als ik alleen naar haar zou luisteren, zou ik niet veel vooruit gaan.
                        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                        Comment

                        Working...
                        X