Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wagen foamen met Kärcher

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wagen foamen met Kärcher

    Het winterweer komt er aan en regelmatig wassen is onvermijdelijk. Ik zou graag iets kopen om mijn wagen te "foamen" alvorens te wassen.
    Maar ik weet niet precies wat ik nodig heb voor het beste resultaat.
    Ik heb een Kärcher 550 M die het nog steeds zeer goed doet.
    Deze heeft een reservoir om een detergent in te doen. Maar werkt dit ook om te foamen ? Ik ben daar niet heel zeker van...
    Wat heb je precies nodig ?




    * Ik veronderstel ook een auto-shampoo die iets meer schuimt dan normaal ?

    Ik zie dat Kärcher ook speciale "foamkoppen" verkoopt.....



    Tja, de bomen en het bos hé

    Iemand ervaring hiermee ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Wagen foamen met Kärcher

    Gewist.
    Last edited by Guest42; 17 december 2019, 10:55.

    Comment


    • #3
      Re: Wagen foamen met Kärcher

      Hier gebruiken we al jaren spul van detailed.be https://shop.detailed.be/product/che...foam-lance-v2/
      Neen, niet goedkoop maar oerdegelijk. Geen idee over de kwaliteit van de Chinese leveranciers. De speciale schuimproducten komen ook van dezelfde shop, hier in de buurt.
      Zo eens om de vier-vijf jaar moet ik het aluminium element dat de schuim maakt in de foamlance eens ontkalken. Dat is niet nodig als je een zure shampoo gebruikt, niet aan te raden voor de lak van uw wagen natuurlijk.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Wagen foamen met Kärcher

        Gewist.
        Last edited by Guest42; 17 december 2019, 10:56.

        Comment


        • #5
          Re: Wagen foamen met Kärcher

          @ Geert: hoe is de bevestiging van die foamkop naar je Kränzle ? Is dat schroefdraad of is dat zo een soort bajonetkoppling zoals ze bv. op een compressor gebruiken.

          Mijn Kärcher zijn bajonetkoppeling is stuk, volgens mij gewoon uitgelouterd door het gebruik. Tja, dat is kunststof natuurlijk. Ik heb de inderuk dat het bij Kränzle toch beter zit, maar ik ben ze nog nooit van dichtbij gaan bekijken.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Wagen foamen met Kärcher

            Gewist.
            Last edited by Guest42; 17 december 2019, 10:56.

            Comment


            • #7
              Re: Wagen foamen met Kärcher

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Kränzle werkt met een metalen (messing) M22 schroefkoppeling Marc, wanneer je zo een schuimkop besteld kan je een keuze
              maken welke bevestiging je er bij wil.
              Op de site van Kranzle lees ik anders dat de lans ook een steekkoppeling is.
              Misschien anders bij de verschillende modellen?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Wagen foamen met Kärcher

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Mijn Kärcher zijn bajonetkoppeling is stuk, volgens mij gewoon uitgelouterd door het gebruik.
                Voor 26,99€ in de Hubo. [emoji16]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Wagen foamen met Kärcher

                  Gewist, luister vooral naar VerSeg, weet altijd alles beter....
                  Last edited by Guest42; 16 december 2019, 12:06.

                  Comment


                  • #10
                    Wagen foamen met Kärcher

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Nog nooit gezien Freddy Nr. 9 blz. 23 https://www.nemaco.nl/download/Kraen...df?id=17775067
                    Blijkbaar een verschil tussen de verschillende types.

                    Pagina 89.




                    En blijkbaar ook de X serie zou een snelkoppeling hebben. [emoji6]
                    Last edited by VerSeg; 14 december 2019, 23:20.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wagen foamen met Kärcher

                      Koop in elk geval Het "Ultimate Snow Foam" van Meguiar's NIET!
                      Er staat op hun product "Won't strip wax".

                      Ik had mijn auto laten coaten en de eerste keer dat ik die waste gebruikte ik ook dat product en wat zag ik tot mijn grote verbazing?
                      De coating was er bijna helemaal af door dat product.

                      Je leest dat het zeer goed is etc. maar achteraan staat er een waarschuwingsteken dat het een bijtend product is!
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wagen foamen met Kärcher

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Ik had mijn auto laten coaten en de eerste keer dat ik die waste gebruikte ik ook dat product en wat zag ik tot mijn grote verbazing?
                        De coating was er bijna helemaal af door dat product.
                        Bij het laten coaten krijgt normaal men toch altijd mee met welke producten men de wagen wel mag kuisen?
                        In dergelijke gevallen is het best om daar rekening mee te houden.
                        Al vertrouw ik de meeste coatings ook niet echt. [emoji17]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wagen foamen met Kärcher

                          Gewist.
                          Last edited by Guest42; 17 december 2019, 10:57.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wagen foamen met Kärcher

                            Aan allen bedankt voor de input !
                            Ben ermee bezig, maar zoals gewoonlijk pluis ik alles uit en vraagt het dus zijn tijd.

                            Had in eerste instantie een foamgun van Chemical Guys gekocht in een autospeciaalzaak.
                            Dit is een foamgun met een Gardena koppeling. Een gun dat je dus op een gewone tuinslang kan aansluiten.

                            Maar na correct aansluiten lekte die onderaan, zodanig dat je hele mouw nat wordt. Niet prettig om zo te werken.
                            Foamgun terug naar de winkel en een nieuw gekregen.
                            Zelfde probleem

                            Dus opnieuw naar de winkel en correct mijn geld teruggekregen.
                            Wellicht zat het probleem ofwel in de schroefdraad van de Gardena koppeling ( onwaarschijnlijk wegens de lage druk ) ofwel aan de O-ring die nét iets te klein is.
                            Ben dan ook later te weten gekomen dat Chemical Guys zélf geen foamguns produceren, maar dat dit Chinese producten zijn met een badge van Chemical Guys....

                            Nu afgezien van dat probleem vond ik het resultaat van het foamen toch niet denderend.
                            Vandaar dat ik nu naar een foamgun voor een HDR ben aan het uitkijken.

                            Bijkomend vraagje: ik zie dat Kränzle wel lansen met een “knikje” heeft = om de onderkant van je wagen en de wielkasten te behandelen.

                            Maar bij Kärcher zie ik meteen zo niets staan ?
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wagen foamen met Kärcher

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Bijkomend vraagje: ik zie dat Kränzle wel lansen met een “knikje” heeft = om de onderkant van je wagen en de wielkasten te behandelen.

                              Maar bij Kärcher zie ik meteen zo niets staan ?
                              Als je nu in Google eens “Kärcher lans” typt en op afbeeldingen zoekt, dan zie je meteen wat er allemaal vindbaar is.

                              Zelfs iets dergelijk (om te overdrijven): https://www.toolforce.be/artikel/411...reiniging.html
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X