Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoopadvies canon dslr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoopadvies canon dslr

    Hallo allemaal,

    Na 'even' ( 5 a 6 jaar) uit fotografie te zijn gestapt kijk ik momenteel voor de aanschaf van een nieuwe( mag gerust 2dehands ) canon dslr. De vuurdoop wordt meteen een korte safari.
    Op 5j tijd is er veel veranderd en zie bis door de bomen niet... Wat raden jullie me aan van toestel met relatief hoge fps in pricerange van 500 -1000 euro?
    Filmen is nice to have maar geen must.

    Ik werkte vroeger met 5d, 1dsmkii en heb nu nog een oude 30d.

  • #2
    Re: aankoopadvies canon dslr

    Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Na 'even' ( 5 a 6 jaar) uit fotografie te zijn gestapt kijk ik momenteel voor de aanschaf van een nieuwe( mag gerust 2dehands ) canon dslr. De vuurdoop wordt meteen een korte safari.
    Op 5j tijd is er veel veranderd en zie bis door de bomen niet... Wat raden jullie me aan van toestel met relatief hoge fps in pricerange van 500 -1000 euro?
    Filmen is nice to have maar geen must.

    Ik werkte vroeger met 5d, 1dsmkii en heb nu nog een oude 30d.
    Je werkte dus altijd met een FF, dan zou ik daar bij blijven.
    Een occasie 5D MKII ligt in uw prijsklasse.
    De voorstanders van een crop zullen weer afkomen dat je met een crop meer bereik hebt en dat klopt gedeeltelijk maar met een 5D kunt u mooie corps maken van je foto's.
    Alleen ga je meer moeten uitgeven aan objectieven.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: aankoopadvies canon dslr

      Welke lenzen heb je in het bezit ?

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: aankoopadvies canon dslr

        canon 24-105; canon 50mm 1.4; en 100-400 mkI
        ef-s 10-22 maar als ik die niet meer kan gebruiken is het geen ramp

        Comment


        • #5
          Re: aankoopadvies canon dslr

          Dan kan je inderdaad verder gaan met een FF camera, maar met dat bedrag moet je uiteraard ook niet teveel verwachten.
          Je wilt een hoge burstsnelheid schrijf je, dan zou je al naar de 1D reeks moeten gaan
          bvb een 1DMkIV zal je misschien wel voor die prijs vinden
          De 5D is ook een FF model maar die hebben geen hoge burstsnelheid behalve dan de MkIV of net de MkIII maar die liggen boven budget.
          Moest ik van U zijn dan zou ik mijn budget wat optrekken om toch aan je eisen te kunnen voldoen
          Of je moet uiteraard overstappen op een cropcamera, tweedehands zullen er genoeg binnen je budget liggen
          bvb een 7DMkII, ideaal toestel voor wildlife en binnen budget

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: aankoopadvies canon dslr

            Sieg, ik heb mijn 5DMkIII voor 1.050 euro verkocht inclusief batterijgrip en twee nieuwe batterijen.
            Als je een beetje uitkijkt kan je perfect zo'n toestel vinden hoor.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: aankoopadvies canon dslr

              De 5D3 kan je idd rond de prijs van 1000 euro vinden. Maar hij is niet zo supersnel.
              Je zou de 7D2 kunnen overwegen maar die is al behoorlijk oud. Desondanks nog steeds nieuw te koop.
              Een zeer mooie kanshebber is de nieuwe 90D a rato 1200 euro. Maar als je een beetje zoekt is die al te vinden aan minder dan 1000 euro. 10fps en een zeer moderne camera.

              Comment


              • #8
                Re: aankoopadvies canon dslr

                Mooi setje is nu te koop gekomen blijkbaar en binnen je budget
                Het toestel heeft nog maar weinig klicks

                Uiteraard moet je dan inboeten op de snelheid

                Blijkbaar volgens ik hierboven lees kan je de 5D MkIII ook kopen voor een 1000 tal eurokes, die is al sneller uiteraard maar totaal niet vergelijkbaar met de genoemde andere toestellen maar wel beter qua beeldkwaliteit in donkere omstandigheden
                Maar zoals boven reeds geschreven een 7DII of zelfs de nieuwe 90D met wat opleg zijn gemaakt voor snelheid.
                ideaal zou zijn een 1Dx dan heb je van beide het beste, FF en hoge snelheid, maar of het binnen je budget valt betwijfel ik

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 7 december 2019, 16:30.
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: aankoopadvies canon dslr

                  Een 5D Mark II (zoals hierboven aangehaald) is in snelheid (zowel fps als AF) ver de mindere van de 7DII en 90D.
                  De laatste zou ook in beeldkwaliteit (in donkere omstandigheden) een flink stuk moeten ingehaald hebben.
                  Red Falcon kan hierover zeker meer vertellen.

                  Een tweedehands 7DII hoeft niet meer te kosten, en met de juiste belichting en nabewerking in de meeste situaties geen probleem.
                  Bovendien kan je dan de 10-22 houden als UWA en verlies je minder aan de tele kant met je 100-400 (safari).

                  Je hele bereik verschuift op FF (alhoewel je waarschijnlijk zal vloeken wanneer je van lens moet wisselen op 22-24mm = 35mm FF)
                  Er zijn tegenwoordig betere lenzen (denk hierover als je een 90D kiest), maar daar ga je veel meer aan uitgeven dan aan een body.
                  Last edited by palombian; 8 december 2019, 09:32.

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoopadvies canon dslr

                    Hallo allemaal,

                    Dank voor de tips!
                    Ik heb mijn lijstje beperkt tot 5d mkiii, 1dx (maar wellicht wat boven budget) en 7dii...
                    Niemand vernoemt 6d of 1dmkiv?
                    .

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoopadvies canon dslr

                      Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
                      Hallo allemaal,

                      Na 'even' ( 5 a 6 jaar) uit fotografie te zijn gestapt kijk ik momenteel voor de aanschaf van een nieuwe( mag gerust 2dehands ) canon dslr. De vuurdoop wordt meteen een korte safari.
                      Op 5j tijd is er veel veranderd en zie bis door de bomen niet... Wat raden jullie me aan van toestel met relatief hoge fps in pricerange van 500 -1000 euro?
                      Filmen is nice to have maar geen must.

                      Ik werkte vroeger met 5d, 1dsmkii en heb nu nog een oude 30d.
                      In 5a6 jaar is veel veranderd. Als je nog in dslr gaat, hou de investering laag. Ondertussen is mirrorless enorm aan het opkomen. Met nieuwe lenzen.
                      Last edited by Rudy; 8 december 2019, 16:38.

                      Comment

                      Working...
                      X